  • 21. Data: 2010-11-04 21:18:18
    Temat: Re: TV na suficie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:4cd2db37$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości
    rnetia.pl

    > No faktycznie. Jak śpię to głowę mam poziomo, a jak chodzę to najwyższym
    > jej punktem jest jej czubek. Taki dziwoląg ze mnie. Domyślam się, że u
    > Ciebie jest zupełnie na odwrót: jak śpisz to najwyższym punktem głowy
    > jest jej czubek, jak chodzisz to koniec nosa.

    Niezupelnie.

    > To Tobie się tak wydaje, bo wyciąłeś kawałek z pierwotnego tekstu

    Kolego i to do niego sie ustosunkowalem po czym Ty sie ustosunkowales do
    mojego komentarza. Zaskocze Cie, ale to tak, dziala, ze jesli nie
    nadmienisz, iz zmieniasz kontekst to pozostaje on niezmieniony.

    > BTW, szukasz tematu zastępczego w poczuczaniu
    > mnie o cytowaniu, bo zaczynasz brnąć w meritum dsykusji.

    Przy takich zabiegach retorycznych po prostu koncze dyskusje. To by bylo na
    tyle.

  • 22. Data: 2010-11-04 21:19:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > Mam tylko jedna uwagę, telewizory są projektowane do pracy w pionie i
    > zamocowanie go w poziomie może spowodować przegrzanie pewnych elementów

    Watpie.

  • 23. Data: 2010-11-06 20:45:37
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-04 22:19, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Watpie.

    Możesz wątpić, ale to prawda.Każe urządzenie
    może pracować w określonym położeniu. Czsami
    dopuszcza się odwrócenie np. dosyć często
    przy projektorach jest to uwzględniane. Jednak
    w TV nie sądzę.

    Telewizor na suficie to idiotyczny pomysł.
    Spowoduje problemy z kręgosłupem i nic więcej.

    --

    Tomy M.

  • 24. Data: 2010-11-06 20:47:06
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-02 16:49, nikt pisze:
> [...]
    > wszędzie brak, z wyjątkiem sufitu.
    >
    > O ile zdążyłem się zorientować, do sufitu można taki przemysł przyczepić
    > na dwa sposoby
    > 1. płasko
    > 2. wiszący na jakimś wysięgniku (?) pod kątem.
    >
    > I tu teraz prosiłbym Was o podpowiedzenie co wybrać.
    > Dodatkowo pytania : Czy metoda 1. jest taka sama jak powieszenie takiego
    > TV na ścianie? Czy każdy TV daje się powiesić, czy też jest to jego
    > ficzer? Czy ktokolwiek mógłby opisać subiektywne odczucia związane z
    > oglądaniem TV zamontowanego metodą 1.? Względy bezpieczeństwa takiego

    To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
    dziur w suficie. Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)

    --

    Tomy M.

  • 25. Data: 2010-11-06 21:43:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Tomy M.* napisał(-a):

    > Telewizor na suficie to idiotyczny pomysł.
    > Spowoduje problemy z kręgosłupem i nic więcej.

    A jakby tylko leżał powstrzymując się od oglądania TV, to też będzie
    miał z nim problemy?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2010-11-07 15:48:30
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Możesz wątpić, ale to prawda.Każe urządzenie
    > może pracować w określonym położeniu. Czsami
    > dopuszcza się odwrócenie np. dosyć często
    > przy projektorach jest to uwzględniane. Jednak
    > w TV nie sądzę.

    Każdy telewizor ma zasilacz a w nim zazwyczaj kilka gorących elementów i
    kilka bardziej wrażliwych na temperaturę typu kondensatory el.
    umieszczonych przez rozsądnego projektanta poniżej, telewizor LCD jest
    płaski więc chłodzenie zapewnia konwekcja bo tworzy się całkiem niezły
    komin napędzany dodatkowo ciepłem z podświetlenia matrycy zasysający
    dołem telewizora chłodne powietrze, to samo na płasko może podnieść
    lokalnie w okolicy trafa przetwornicy temperaturę nawet o kilkadziesiąt
    stopni co nie oznacza oczywiście natychmiastowej awarii ale dodatkowo
    przy bezołowiowym lutowaniu znacznie skrócić okres do awarii która przy
    odrobinie pecha będzie miała miejsce wkrótce po gwarancji.

  • 27. Data: 2010-11-07 15:50:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
    > dziur w suficie. Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)

    Do telewizora trzeba jeszcze doprowadzić zasilanie i sygnał, więc kilka
    dziur może nie wystarczyć :) Trzeba jeszcze pomyśleć o kanałku na kable
    w ścianie i suficie albo zerwaniu podłogi na piętrze :)

  • 28. Data: 2010-11-07 16:02:40
    Od: nikt <n...@p...pl>

    W dniu 06.11.2010 21:47, Tomy M. pisze:

    > To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
    > dziur w suficie.
    No ale piszesz z autopsji czy na podstawie Twojego "wydaje mi się" ?

    >Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)
    Bo widzisz, dla mnie to ważna kwestia jest. Na podstawie mojego "wydaje
    mi się" powinno być wprost przeciwnie. Dlatego pytam, czy sprawdzałeś.
    Druga sprawa, że w zasadzie ile kręgosłupów tyle problemów z nimi, i
    pewnie coś co odpowiada Tobie nie musi odpowiadać mi i vice versa.
    Zostaje chyba przygotować zestaw do szpachlowania i nabrać pewności;)
    Ale w międzyczasie możemy sobie poteoretyzować tutaj.

    >[...]
    Co do tego nieprzystosowania do wiszenia poziomego to mam dziwne
    wrażenie, że taki współczesny TV to się zepsuje tak czy siak po max. 4
    latach niewytężonej pracy i dziś już flaszkę stawiam, że powodem tego
    zepsucia nie będzie pewnie praca w pozycji wiszącej poziomej. Generalnie
    ujmijmy to jako "koszta postępu";).

  • 29. Data: 2010-11-07 17:24:40
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    Wiesz, tak ogolnie, pomysl nie jest taki glupi jak by sie
    wydawalo.
    Moze on dotyczyc wielu osob przykutych do lozka
    przez chorobe.

    Sa dwa aspekty sprawy:
    1. Techniczny.
    2. Fizjologiczny.

    1.
    Aktualnie masz do wyboru: plazme, LCD i projektor.
    Plazmy nie mozna przewozic poziomo, sadze, ze przy duzym
    rozmiarze ekranu i wysokim pomieszczeniu, naprezenia
    wewnetrzne wynikajace z pochylenia moga byc nie do
    przyjecia. Trzeba by sie upewnic co do warunkow gwarancji.

    Podobnie z LCD. Dodatkowo LCD ma podany kat dobrego widzenia,
    ale dotyczy on poziomu. W pionie jest znacznie gorzej.

    Oczywiscie zalezy to od kata pod ktorym chcesz ogladac.
    Z chlodzeniem nie powinno byc problemu, zawsze mozna
    wentylowc.

    Urzadzenie powinno tez byc umieszczone tak, zeby nie bylo
    problemow eksploatacyjno-serwisowych.

    2.
    TV bezwzglednie powinien byc umieszczony w pozycji
    wygodniej, fizjologicznej.

    A z tym moze byc problem. Czlowiek nigdy nie lezy w jednej
    pozycji, dodatkowo wpatrujac sie w jeden punkt.
    Co prawda, czasem choroba do tego zmusza, ale jest to
    tortura.

    Wiele osob ma problem z blednikiem, nie zdajac sobie
    z tego sprawy. Ogladanie TV w takiej pozycji, moze
    wywolywac odruch wymiotny.

    Wyobraz sobie, ze zaprosiles kolezanke z pracy, zeby
    obejrzec film ostanio sciagniety z netu, ...
    Nie daj Boze, jezeli jest to osoba z choroba Meniera.

    Wiesz, można by napisać ksionszkem, więc kończę.

    Osobiscie radze Ci - probuj. Do odwaznych swiat nalezy.

    Pzdr.J.P.

  • 30. Data: 2010-11-07 17:37:07
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

> [...]
    | obejrzec film ostanio sciagniety z netu, ...
    | Nie daj Boze, jezeli jest to osoba z choroba Meniera.

    problem sie wybitnie nasila, przy wypitym alkoholu