  • 11. Data: 2010-11-03 20:02:51
    Temat: Re: TV na suficie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/iasdol$c6$1@mx1.inter
    netia.pl
    *Ghost* napisał(-a):

    > Pozycja bedzie bardzo nienaturalna.

    Kręgosłupa czy telewizora? BTW, w sypialni w której z zasady miałbym
    sypiać, a nie prowadzić "życia" też bym się zastanowił nad montażem TV
    na suficie lub chcoiaż a styku ściany i sufitu, tak żeby TV był pod
    kątem 45st. Montaż na ścianie i oglądanie na leżąco wymuszałoby
    opuszczanie powiek, a w konsekwencji zasypianie. Ale może to i dobrze
    jak na sypialnie :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2010-11-03 20:31:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > 45st. Montaż na ścianie i oglądanie na leżąco wymuszałoby opuszczanie
    > powiek, a w konsekwencji zasypianie. Ale może to i dobrze jak na sypialnie

    Mam w sypialni i jest nieco wyzej niz w normalnym pokoju, ale nie chodzi o
    zamykanie powiek, bo tak akurat kuriozalna teza. Istotne jest ustawianie
    glowy. Natomiast na suficie nie dosc, ze w stanie aktywnym glowa jest raczej
    w pionie, to musialbys patrzec relatywnie w gore wzgledem glowy
    (uwzgledniajac, ze mamy jednak poduszki), a najwygodniej jest patrzec
    wprost, lub (lepiej) nieco w dol.

  • 13. Data: 2010-11-04 07:20:50
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Ghost* napisał(-a):

    > Mam w sypialni i jest nieco wyzej niz w normalnym pokoju, ale nie
    > chodzi o
    > zamykanie powiek, bo tak akurat kuriozalna teza.

    Chesz powiedzieć, że jak się leży i patrzy na TV nisko ustawiony, to
    powiek się nie opuszcza? To ma być to kuriozum, czy to że jak są
    opuszczone to łatwiej zasnąć? Jeśli ten pierwszy przypadek, to poproś
    kogoś żeby zrobił Ci zdjęcie kiedy stoisz, z głową ustawioną na wprost i
    próbujesz spojrzeć sobie na czubki butów.

    > Istotne jest ustawianie
    > glowy. Natomiast na suficie nie dosc, ze w stanie aktywnym glowa jest
    > raczej w pionie,

    Nie wiem jak Ty śpisz, ale ja na leżąco i pozycja mojej głowy jest
    bliższa horyzontalnej niż pionu

    > to musialbys patrzec relatywnie w gore wzgledem glowy
    > (uwzgledniajac, ze mamy jednak poduszki), a najwygodniej jest patrzec
    > wprost, lub (lepiej) nieco w dol.

    Nieprawda. Wszystko zależy od miejsca mocowania TV na suficie. Jeśli
    miejsce zamontowania TV będzie przed głową rozpatrując w poziomie, to
    warunek patrzenia lekko w dół będzie zachowany. Nie wyobrażam sobie żeby
    ktoś kto by się nawet zdobył na montaż TV na suficie zrobił to nad samą
    głową do patrzenbia na wprost lub jeszcze gorzej za, tak że leżąc trzeba
    by ją zadzierać do oglądania.
    W tym wszystkim bardziej bym się martwił o właściwy kąt obserwacji
    ekranu. Dlatego gdyby nawet na suficie, to raczej nie równoległe do
    niego, a pod kątem i to pewnie dosyć dużym, czego znane mi uchwyty
    _chyba_ nie zapewnią

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 14. Data: 2010-11-04 09:49:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > kogoś żeby zrobił Ci zdjęcie kiedy stoisz, z głową ustawioną na wprost i
    > próbujesz spojrzeć sobie na czubki butów.

    No bez przesady, oczywiscie, ze drugie, juz pomijam, ze w tym przypadku
    ogladanie TV jest p oprostu malo wygodne.

    > Nie wiem jak Ty śpisz, ale ja na leżąco i pozycja mojej głowy jest bliższa
    > horyzontalnej niż pionu

    A spisz w stanie aktywnym? Wlasnie o to chodzi, ze glowa w pionie lepiej
    jest przyzwyczajona do pracy.

    > Nieprawda. Wszystko zależy od miejsca mocowania TV na suficie. Jeśli
    > miejsce zamontowania TV będzie przed głową rozpatrując w poziomie, to
    > warunek patrzenia lekko w dół będzie zachowany.

    W dol ale i pod katem - nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta koncepcje
    z TV na plasko na suficie, przeciez to jest oczywisty niewypal.

    > W tym wszystkim bardziej bym się martwił o właściwy kąt obserwacji ekranu.

    No widzisz.

    > Dlatego gdyby nawet na suficie, to raczej nie równoległe do niego, a pod
    > kątem i to pewnie dosyć dużym, czego znane mi uchwyty _chyba_ nie zapewnią

    Przeciez mowa o ustawieniu na plasko.

  • 15. Data: 2010-11-04 10:58:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Ghost* napisał(-a):

    > A spisz w stanie aktywnym? Wlasnie o to chodzi, ze glowa w pionie
    > lepiej
    > jest przyzwyczajona do pracy.

    Prawdopodobnie w nieaktywnym, ale jak leżę i oglądam TV to głowę mam
    bliżej poziomu niż pionu. A ponieważ to sypialnia, to nie nastwiaibym
    się na jakiś duży wysiłek intelektualny w tym miejscu, tylko oglądanie
    TV w tym czasie traktował w kategoriach usypiacza.

    > nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta
    > koncepcje z TV na plasko na suficie

    Gdzie, w którym miejscu??

    > Przeciez mowa o ustawieniu na plasko.

    Nie doczytałeś. Autor wątku rozaptruje dwie koncepcje: na płasko i pod
    kątem. Ja optuję za pod kątem chociaż też na suficie

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 16. Data: 2010-11-04 13:56:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W wiadomości
    rnetia.pl

    > Prawdopodobnie w nieaktywnym, ale jak leżę i oglądam TV to głowę mam
    > bliżej poziomu niż pionu.

    To dziwnie masz.

    > Gdzie, w którym miejscu??

    W tym, ta galaz dotyczy plasko przypietego telwizora do sufitu.

    > Nie doczytałeś.

    Wiesz, jest cos takiego jak poprawne cytowanie i zauwazylem, ze nie uznajesz
    tej instytucji. Cytowanie ustala kontekst - cofnij sie o pare postow.

  • 17. Data: 2010-11-04 16:11:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Ghost* napisał(-a):

    > To dziwnie masz.

    No faktycznie. Jak śpię to głowę mam poziomo, a jak chodzę to najwyższym
    jej punktem jest jej czubek. Taki dziwoląg ze mnie. Domyślam się, że u
    Ciebie jest zupełnie na odwrót: jak śpisz to najwyższym punktem głowy
    jest jej czubek, jak chodzisz to koniec nosa.

    > W tym, ta galaz dotyczy plasko przypietego telwizora do sufitu.

    To Tobie się tak wydaje, bo wyciąłeś kawałek z pierwotnego tekstu, a ja
    włączyłem się do dyskusji w dalaszej jej części, co wcale nie odbiera mi
    prawa do ustosunkowania się do całego pierwszego postu. I proszę Cię,
    nie mów mi, że jak wyciąłeś od

    2. wiszący na jakimś wysięgniku (?) pod kątem.
    do końca

    to ja już nie mogę o tym dyskutować o tym wyciętym fragmencie.

    > Wiesz, jest cos takiego jak poprawne cytowanie i zauwazylem, ze nie
    > uznajesz tej instytucji. Cytowanie ustala kontekst - cofnij sie o pare
    > postow.

    To objaśnij mnie co źle zacytowałem i nadomiar złego nie odniosłem się
    do tego /złego/ cytatu. BTW, szukasz tematu zastępczego w poczuczaniu
    mnie o cytowaniu, bo zaczynasz brnąć w meritum dsykusji.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2010-11-04 16:25:52
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    a ja to bym się pożygał , szczerze

  • 19. Data: 2010-11-04 18:32:50
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > a ja to bym się pożygał , szczerze

    sorka , literówka
    miało być zwymniotował

  • 20. Data: 2010-11-04 21:11:16
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam tylko jedna uwagę, telewizory są projektowane do pracy w pionie i
    zamocowanie go w poziomie może spowodować przegrzanie pewnych elementów
    choćby dla tego że zazwyczaj ich chłodzenie ma charakter konwekcyjny a w
    poziomo pod sufitem zamocowanym telewizorze gorące powietrze będzie
    praktycznie nieruchome.