  • 41. Data: 2010-11-01 22:02:57
    Temat: Re: TV LCD - zużycie prądu
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 30 października 2010 18:54, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > Czyli jednak 2 razy tyle co mój LCD.
    > Dodatkowe z 10 zł miesięcznie. ;-)

    50 calowy TV ma jakieś 2,44 razy większą powierzchnię ekranu niż 32 calowy,
    czyli jeśli 50 calowa plazma zużywa powiedzmy 210W to 32 calowy LCD żeby być
    równie energooszczędny powinien zużywać co najwyżej 86 W a nie 120 :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 42. Data: 2010-11-01 23:07:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:iandi3$1mtd$1@news.mm.pl...
> [...]
    > być
    > równie energooszczędny powinien zużywać co najwyżej 86 W a nie 120 :-)

    A teraz wróć do mojej wypowiedzi i postaraj się ją zrozumieć.
    Zwłaszcza co robi te kilka znaków na końcu.

  • 43. Data: 2010-11-02 10:06:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To strasznie dużo na ta przekątną, u siostry 40calowy Samsung C650 zjada
    > ok
    > 95W na srednich ustawieniach.

    Sprawdziłem przy średnich ustawieniach.
    Samo zmniejszenie podświetlenia do wartości średnich (połowa na skali)
    zmniejszyło od razu zużycie energii do 85 W.
    Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

  • 44. Data: 2010-11-02 10:32:26
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-02 11:06, Cavallino pisze:

> [...]
    > zmniejszyło od razu zużycie energii do 85 W.
    > Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

    jakiś czas temu naprawiałem lcd 26 cali z zewn zasilaczem
    i mogłem sprawdzić ile pobierają poszczególne moduły.
    nie pamiętam wielkości, ale samo podświetlanie zabierało
    2/3 całości

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 45. Data: 2010-11-02 12:12:50
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > calowy LCD żeby być
    > równie energooszczędny powinien zużywać co najwyżej 86 W a

    Uważasz że telewizor składa się tylko w ekranu? ;-))) Cała
    elektronika rozumiem pobiera energię z powietrza? ;-)

  • 46. Data: 2010-11-02 12:18:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    I dokładnie tyle zużywa przy średnich nastawach podświetlenia matrycy.

    > Uważasz że telewizor składa się tylko w ekranu? ;-))) Cała elektronika
    > rozumiem pobiera energię z powietrza? ;-)

    Coś w tym jest, elektronika to śladowe ilości zużycia, skoro 23 calowy LCD i
    to z większą ilością elektroniki, bo full hd i z dvb-t zadowala się 40 W, to
    jednak zużycie przez podświetlenie ma kluczowe znaczenie.

  • 47. Data: 2010-11-02 12:23:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.11.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Coś w tym jest, elektronika to śladowe ilości zużycia, skoro 23 calowy LCD i
    > to z większą ilością elektroniki, bo full hd i z dvb-t zadowala się 40 W, to
    > jednak zużycie przez podświetlenie ma kluczowe znaczenie.

    I tutaj niechętnie, ale muszę przyznać Cavollino racje :D
    Podświetlanie to kluczowy element poboru prądu przy lcd, reszta ma małe
    znaczenie energetyczne.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 48. Data: 2010-11-02 12:51:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-02 13:23, Sergiusz Rozanski pisze:
    > I tutaj niechętnie, ale muszę przyznać Cavollino racje :D
    > Podświetlanie to kluczowy element poboru prądu przy lcd, reszta ma małe
    > znaczenie energetyczne.

    mi raz wyszło, co podałem ok 30%

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 49. Data: 2010-11-02 12:55:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > mi raz wyszło, co podałem ok 30%

    Na pewno dużo więcej, skoro sama zmiana podświetlania z jakichś 75% na 50%
    już spowodowała spadek zużycia o 30%.

  • 50. Data: 2010-11-02 13:37:05
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

    Podobnie jest w laptopach.
    Zmniejszenie jasności ekranu może wydłużyć czas życia całości nawet o
    godzinę.