  • 21. Data: 2010-10-31 18:13:14
    Temat: Re: TV LCD - zu?ycie pr?du
    Od: "L" <n...@n...com>

    Użytkownik "Padre" > Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców,
    zbaczamy w meandry NTG ale: nie wiem co rozumiesz pod pojęciem brukowce -
    czytam od tygodników wzwyż i poradniki branzowe a nie gazety po 0.5zł...
    odnosnie pytania - miernik cęgowy w łapki , zdemontuj mechanicznie wyłącznik
    oprawy/opraw jarzeniowych i zmierz płynacy prąd, watomierz w łapki i
    dowolnie , chocby z poziomu tb zasil obwód opraw jarzeniowych i przekonasz
    się że wcale to tak super oszczędnie nie jest . Ba , zmierz prąd oprawy np
    okj236 czyli oprawa z dwoma swietlówkami po 36W ile te 72W zżera energii ,
    także z wyeksploatowanymi rurami- nie swiecą a ile energii zżera . Zmierz
    prad rozruchu i pracy opraw z balastem indykcyjnym a opraw z balastem
    elektronicznym - może wówczas przestaniesz imputować komuś czytanie gazet
    które ty uważasz za be lub słuchanie radia które jest OK ;) Czy kazdego kto
    nie ma twego swiatopoglądu musisz z definicji uważać za antagonistę ?

  • 22. Data: 2010-10-31 19:00:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    Czy kazdego kto
    > nie ma twego swiatopogl?du musisz z definicji uwa?aae za antagoniste ?

    Sugerujesz że zużycie prądu przez świetlówki na rozruchu to kwestia
    światopoglądu?

    Ja tylko pytałem jak długo wg. Ciebie te świetlówki pobierają znacząco
    większy prąd bo moja praktyka nie potwierdza tych rewelacji stawiających
    pod znakiem zapytania sens używania świetlówek?

    Jeśli we własnym poście piszesz "zobacz sobie" to może łaskawie darujesz
    innym wykonywanie pomiarów skoro posiadasz taka cenna wiedzę i sam
    napiszesz jaki to rząd wielkości, przecież jeśli pomylisz się nawet o
    50% to nikt cie nie będzie z tego rozliczał.

  • 23. Data: 2010-10-31 20:01:32
    Od: Padre <P...@n...net>

    miernik cegowy w ?apki , zdemontuj mechanicznie wy??cznik
    > oprawy/opraw jarzeniowych i zmierz p?ynacy pr?d, watomierz w ?apki i
    > dowolnie , chocby z poziomu tb zasil obwód opraw jarzeniowych i przekonasz
    > sie ?e wcale to tak super oszczednie nie jest

    No dobrze, właśnie zakończyłem pomiary:

    Świetlówka kompaktowa EcoNomi 20W całkowicie zimna w chwili załączenia

    10sek - 87mA
    30sek - 97mA
    1min - 94mA
    2min - 92mA
    3min - 90mA
    4min - 88mA
    5min - 88mA
    6min - 87mA
    7min - 87mA
    8min - 86mA
    10min - 86mA
    15min - 86mA

    no faktycznie tragedia, 10% większy prąd przez pierwsza minutę i 2%
    większy przez kolejne 7 minut...

    Może warto by artykuł do jakiegoś pisma branżowego wysmażyć, ciekawe
    jaką mają wierszówkę może zarobię na rozruch swoich prądożernych
    świetlówek...

  • 24. Data: 2010-10-31 21:32:00
    Temat: Re: TV LCD - zużycie prądu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "L" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > nie ma co elaboratów pisac bo chocby ntg;) . 2 lata temu kupiłem w
    > niewielkiej cenie w jakims markiecie kilka zestawów gniazd sterowanych
    > pilotem .

    Ja kiedyś używałem takiego gniazdka z programatorem czasowym przy bojlerze.
    Parę lat pochodziło, ale skończyło się pożarem tego urządzenia, a gdybym nie
    był w chacie pewnie spaliłaby się cała.

  • 25. Data: 2010-10-31 21:33:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    >PS. Może warto zmierzyć łączny pobór urządzeń RTV na "stendbaju".

    Tak zrobię, na razie stwierdziłem, że bojler bierze ponad 100 zł
    miesięcznie - więc mam winnego rachunków.
    Reszta to jakieś grosze, więc nie bardzo mam czego szukać żeby oszczędzić
    kilka kWh rocznie.

  • 26. Data: 2010-10-31 21:38:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > jakby świetlówki barły tyle prądu to skąd ich tyle na halach
    > produkcyjnych?

    Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
    Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.

  • 27. Data: 2010-10-31 22:11:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-10-31 22:38, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
    > Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.
    Dziwne co piszesz choćby w aspekcie tego co zmierzyłem i napisałem ponad
    godzinę temu. Nie czytałeś czy i tak wiesz lepiej?

  • 28. Data: 2010-10-31 22:16:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości news:

    > Dziwne co piszesz choćby w aspekcie tego co zmierzyłem i napisałem ponad
    > godzinę temu. Nie czytałeś

    Oczywiście że odpowiedziałem na post wcześniejszy, zanim przeczytałem Twój.
    Oczywiście potem przeczytałem go z zainteresowaniem, ciekawe zatem skąd się
    biorą informacje, że kompaktowe świetlówki przy odpaleniu biorą tyle prądu
    co przez 5 minut pracy.

  • 29. Data: 2010-11-01 00:53:18
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Oczywiście potem przeczytałem go z zainteresowaniem, ciekawe zatem skąd
    > się biorą informacje, że kompaktowe świetlówki przy odpaleniu biorą tyle
    Pewnie jak zazwyczaj z tłumaczenia z obcych języków przez totalnych
    ignorantów :)

    Mam tez pewne podejrzenia, że część opinii zajadłych wrogów pewnych
    narzuconych nam przez UE rozwiązań to kłamstwa rozpowszechniane w dobrej
    wierze i ze szczerych pobudek, i bynajmniej nie mam tu na myśli petów
    gaszonych na szyjach modlących się kobiet:)

    Tylko że ja już za stary jestem żeby ekscytować się urzędniczymi
    pomysłami nowych światłych regulacji rynku wspólnoty, tyle głupot się
    przeżyło to i te sie przeżyje i naprawdę mam w dupie czy często zapalana
    świetlówka w kiblu przepali się za rok czy za miesiąc, kupię sobie nową
    świetlówkę albo żarówkę 60W jak jeszcze będą w sprzedaży albo będę srał
    przy świeczce.

  • 30. Data: 2010-11-01 05:57:29
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Padre napisał:
    > no faktycznie tragedia, 10% większy prąd przez pierwsza minutę i 2%
    > większy przez kolejne 7 minut...

    Czy 10% to wielka tragedia, to kwestia umowy. Ale niektórzy piszą, że w
    miejscach, gdzie często włącza się i wyłącza światło, stosowanie
    świetlówek nie ma sensu. Może ze względu na ich trwałość, ale nawet
    jeśli pobiera przez kilka minut 22-25W, to i tak jest to mniej niż 100W
    normalnej żarówki.