  • 1. Data: 2012-11-08 11:24:06
    Temat: TRX dla modelarzy
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    czy sa moze dostepne moduly radiowe na pasma modelarskie ale w postaci
    plytek nadajnik/odbiornik w jednym - tzw. TRX. Nie ma to byc typowe
    zdalne sterowanie, ale przekazywanie informacji o swoim polozeniu
    (pomiedzy modelami). Jeden model nada swoja pozycje a drugi mu tym
    samym odpowie lub ew. potwierdzanie pewnych czynnosci pomiedzy.

    Sa takie plytki modulow TRX na pasmo 433MHz ale czy na typowe pasma
    modelarskie tez?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-11-08 11:33:27
    Temat: Re: TRX dla modelarzy
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.11.2012 11:24, schrieb a...@p...pl:
> [...]
    > samym odpowie lub ew. potwierdzanie pewnych czynnosci pomiedzy.
    >
    > Sa takie plytki modulow TRX na pasmo 433MHz ale czy na typowe pasma

    Myślę, że nie ma, bo pasmo modelarskie służy do zdalnego sterowania
    modelami, a telemetria zasuwa na innych częstotliwościach (np. 433MHz,
    ale też w okolicach 800 i 2.4GHz). Dlaczego nie chcesz stosować gotowych
    modułów na tych częstotliwościach? Będziesz miał mniej problemów w obie
    strony. Szczególnie jak ci (albo koledze) telemetria odstrzeli model, bo
    zablokuje transmisję sterowania, to może być drogo.

    Waldek