  • 471. Data: 2009-12-08 21:11:17
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > tzn.?

    Niejasno napisalem?
    Czy jesli TP jednak im tego nie uzna, i na dodatek okaze sie to zgodne
    z prawem (z jakim przepisem jest niezgodne?), to czy pokrywasz koszty?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 472. Data: 2009-12-08 21:19:31
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Obawiam sie ze wiele, taki np. Skype w zaleznosci od konfiguracji tego
    > NATa mialby z tym problemy (gdyby po obu stronach byly NATy).

    Ogólnie to masz racje co do niektórych rzeczy ale z skype wybrałeś zły przykład.

    Dziwne tylko że w mojej sieci raptem 7 osób wzięło zewnętrzne IP na 300 po
    tym jak zrobiłem że są.

    Po pewnym czasie zrobiłem eksperyment - zmieniłem wszystkim spowrotem na
    wewnętrzne i poczekałem tydzień na ewentualne skargi, potem włączyłem
    spowrotem.

    Była JEDNA skarga bo gość jakąś usługę udostępnia na zewnątrz,
    pozostałe 6 osób ma realne IP ale widać tylko żeby mieć :)

    > Watpie, mysle ze wiekszosc to urzadzenia USB "za zlotowke".

    Mylisz się. Większość ma routery, ale nie dlatego że ich potrzebuje, tylko
    dlatego że WiFi jest trendy. Ale faktem jest że ma routery.

  • 473. Data: 2009-12-08 21:19:55
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Niejasno napisalem?
    > Czy jesli TP jednak im tego nie uzna, i na dodatek okaze sie to zgodne
    > z prawem (z jakim przepisem jest niezgodne?), to czy pokrywasz koszty?

    Tak.

  • 474. Data: 2009-12-08 21:20:46
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > Napewno nie masz jakiś problemów? Może Ci pomogę tylko powiedz.

    Ty byś mógł jedynie pomóc wszystkim serwerom nad którymi sprawuję pieczę
    cofnąć się do problemów, które już zostały rozwiązane.

    Tak więc wybacz, ale podziękuję.

    To przykre gdy ktoś nie mający nigdy styczności z większą skalą z taką
    łatwością beszta masę ludzi, którzy na tym zjedli zęby. Mało tego. Uważa
    się nadal za eksperta od takich sytuacji mimo, że dużo ludzi tłucze mu do
    głowy, że błądzi.

    > Mam wrażenie, że masz problemy z samooceną, skoro z twoich wypowiedzi
    > wynika, że jestem tylko jakimś durniem, a jednocześnie tak bardzo chcesz mi
    > dopieprzyć że nawet nie czytasz do końca co pisze tylko szukasz gdzie
    > ugryźć. Przecież durnia powinieneś olać i tyle.

    Kiedy nie przeczytałem do końca tego co napisałeś? *Zawsze* czytam, bo
    to całkiem pocieszna lektura.

    > Mówie poważnie. Twoje zachowanie to sprzeczność, więc musi być jakiś
    > problem.

    Teraz jesteś dodatkowo psychologiem. W ilu razem profesjach jesteś
    ekspertem?

    > Pisz na priv jakby co zostanie między nami.

    Wybacz, ale ja nie mam problemów z wyrażaniem swoich opinii publicznie.
    Jeśli Ty takowe masz to może Ty się zamknij?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 475. Data: 2009-12-08 21:39:51
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Problem z iloscia.
    > Ale IPv6 nie ma tego problemu, mam wrazenie ze ich sprzet na to pozwala,
    > mogliby cos zrobic w tym kierunku.
    Dokładnie problem z ilością.
    Publiczne IP to już koszty o stałym nie mówiąc. Kiedyś jak neo ruszała
    to stałe ip o ile pamiętam było. Tak jak na SDI. Jak na samym początku
    ktoś rezygnował z SDI na rzecz NEO to właśnie stałe dostawał.
    Ja używam publicznego IP z racji wykonywanej pracy. NAt mam własny w
    domciu. I takie rozwiązanie mi pasuje. Co innego NAT dostawcy a co
    innego własny.
    W TP jestem chyba 4-5 lat i mimo jego cechy jako "monopolisty" co
    niektórych bardzo kole to złego słowa nie dam powiedzieć, jedna awaria
    która trwała godzinę.
    Dla łącza do domu rozwiązanie TP i podobne innych operatorów są jak
    najbardziej optymalne.
    I ten nieszczęsny 25 zgodnie ze specyfikacją niech służy do tego do
    czego był przeznaczony. A blokada portów pozostałych "windowsowych"
    tylko niektórym na dobre wyszła

  • 476. Data: 2009-12-08 21:56:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Dec 2009 19:46:24 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > Napewno nie masz jakiś problemów? Może Ci pomogę tylko powiedz.

    Ty i tobie podobni są problemem. Jak go rozwiązać się domyślasz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 477. Data: 2009-12-08 21:57:08
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 08.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > To się nie mądrz, że się nie da.

    Wiele się da, nie wszystko ma sens.

    > Oceniając to ile moge na zwykłym pececie i ile teraz mi to zajmuje jego mocy
    > to jakieś 10000 podłączonych userów klasy neostrada. Co do ilości sesji -
    > tyle ile możliwe, zależy ile userów na jedno IP by szło, bo portów jest
    > 65535... W praktyce 64512. Nie widze tu ograniczenia.

    Ja tam nie widzę ograniczenia 64k stanów per-klient nawet jeśli wszyscy są
    translowani na jedno IP, no ale.

    > Choć przyznam że zmierzenie obciążenia samego NAT'a co właśnie zrobiłem nie
    > było proste - bo tak mało to zajmuje :)

    Stareńki, policz sobie złożoność pamięciową dla tablicy NAT dla 10k
    równocześnie działających userów z 64k stanów każdy. Dla uproszczenia
    przyjmij możliwie zredukowaną postać takiego wpisu, czyli parę IP,
    protokół, opcjonalną parę portów i timer z czasem życia, pomiń licznik
    hitów, wskaźniki do struktur typu interfejs sieciowy i struktury pośrednie
    umożliwiający wydajny lookup w takiej tablicy.

    A, skala 10k aktywnych userów to tylko fragment tego, co ma za sobą jeden BRAS.

    --
    Paweł Małachowski

  • 478. Data: 2009-12-08 22:21:22
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > Mylisz się. Większość ma routery, ale nie dlatego że ich potrzebuje, tylko
    > dlatego że WiFi jest trendy. Ale faktem jest że ma routery.

    Powyższe stwierdzenie, to się do księgi złotych myśli polipa nadaje. :D

    --
    ŁT

  • 479. Data: 2009-12-08 22:30:38
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Pawel Malachowski <p...@n...niewazne> wrote:

    > A, skala 10k aktywnych userów to tylko fragment tego, co ma za sobą jeden BRAS.

    Ej, ale już ustaliliśmy, że wszystkie usługi da się odpalić na jednym PC
    (względnie zwirtualizowanym) i jednym routerze skleconym również z PC.
    Wszystko to w 3 minuty. Gość nie rozumie ewidentnie skali problemu/ów, a
    wszystko ocenia wedle własnego doświadczenia wyniesionego ze swojego
    podwórkowego LANu.

    --
    ŁT

  • 480. Data: 2009-12-08 22:48:00
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Lukasz Trabinski napisał(a):

> [...]
    > Wszystko to w 3 minuty. Gość nie rozumie ewidentnie skali problemu/ów, a
    > wszystko ocenia wedle własnego doświadczenia wyniesionego ze swojego

    Zapomniałeś o tym, że pecet ma stać pod biurkiem!

    Żenua.

    pozdr,
    fEnIo