  • 241. Data: 2009-12-02 22:15:55
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > Kpina czy naprawde jesteś taki sprytny inaczej?

    Ja po prostu pytam jak wykminiłeś, że nie ma odbiorcy.

    Na mój gust jeśli jest adres źródłowy to jest potencjalny odbiorca.
    Dlaczego niby TPSA ma mi narzucać, że odbiorca jest równocześnie nadawcą?

    Sam protokół IP tego nie narzuca.

    Bądź konsekwentny.

    pozdr,
    fEnIo
    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 242. Data: 2009-12-02 22:17:32
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > sieć na 300000 ludzi ma co najwyżej 1000 razy więcej roboty niż ta na 300.
    > Więc w czym problem?

    Też tak kiedyś myślałem. W tym problem, że Ty nadal tak myślisz.

    pozdr,
    fEnIo

  • 243. Data: 2009-12-02 22:48:28
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 02.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > sieć na 300000 ludzi ma co najwyżej 1000 razy więcej roboty niż ta na 300.
    > Więc w czym problem?

    Problem w tym, że nie rozumiesz korpo-realiów i wydaje Ci się, że rzeczy działające
    na małą skalę, działają też na dużą przy akceptowalnych kosztach.
    Drugi problem jest taki, że ideologizujesz.

    A tu działa prosty rachunek zysków i strat dla 2 opcji:
    1. domyślne odblokowanie wychodzącego SMTP, czyli zostawienie AS-IS i półręczna
    obsługa abusów na dużą skalę (+inne reperkusje typu obecność w RBL-ach, potem
    marudzenie klientów biznesowych, utrata wizerunku itp.);
    2. domyślne zablokowanie wychodzącego SMTP z opcją łatwego odblokowania i znaczne
    ograniczenie skali problemu (+ew. ryzyko utraty paru pieniących się jak mydełko
    klientów).

    Domyślna blokada na wychodzące SMTP i porty MS Networking jest formą higienicznej i
    zdrowej prewencji.
    Jest także minimalnie uciążliwa dla użyszkodników, za to postmasterzy widzą w niej
    mannę z nieba.

    Na dodatek, jakby pieniący się klient nie chciał na pohybel TP zmienić domyślnego
    ustawienia, zawsze może iść do konkurencji.
    Wątpię jednak, by ktokolwiek racjonalnie myślący odszedł z TP akurat z tego powodu.
    ;)

    Dla mnie to niemal cud, że w korpo-realiach TP ktoś przeprowadził taką zmianę.
    Może problem spamu wychodzącego bardzo ich uwierał i znalazł się ktoś decyzyjny, kto
    kuma technikę, a nie tylko sprzedaż jogurtów. ;)

    --
    Paweł Małachowski

  • 244. Data: 2009-12-02 22:55:38
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Wtedy klientami były terminale. Nikt nie łączył się z komputerów
    > domowych. Nie masz pojęcia jak kiedyś wyglądała sieć i gadasz bzdury.

    Coraz ciekawiej. To definicja klienta i serwera w modelu klient-serwer
    wymaga pojęcia komputera domowego? o.O

    PS. Jak ty wymyśliłeś to bofh w adresie? I nie podawaj rozwinięcia
    akronimu, tylko co to rozwinięcie twoim zdaniem znaczy.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 245. Data: 2009-12-02 22:59:41
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > może i ma pojęcie ale zawróciła mu w głowie "nowoczesna technologia".
    > Niestety nie tylko jemu.

    BP,ANMSP... JA PIERDOLĘ jakie oszołomstwo :)

    Notabene, po polsku to się przez lata nazywało "nowoczesna technika",
    a "technologię" to wprowadzili w naszym języku marketoidalni tłumocze.

  • 246. Data: 2009-12-02 23:15:52
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > tak. zwany wtedy "terminal - host".

    Kiedy? Gdzie?

    > nazwa serwer i klient to nazwy umowne. mówmy o hostach.

    W sumie to się nawet nie dziwię, bo po wklepaniu w googlach
    client server
    na pierwszych pozycjach pojawiają się steki bzdur.
    Na przykład w wiki
    "A server machine is a *high-performance* host that is running one or
    more server programs"
    A już "client server technology", na które trafiłe, to mnie dobiło :)

    Sporo trwało, zanim znalazłem coś w miarę sensownego i krótkiego.
    Polecam:
    http://homepages.uel.ac.uk/u0219091/Client%20server%
    20model.htm

    I spadam.

  • 247. Data: 2009-12-02 23:24:10
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Widać że nie masz argumentów ale skrytykować musisz. Cóż - statystyczny
    > polak.

    Generalizacja wykraczająca poza granice dobrego smaku.
    W tej samej tonacji należało by odpowiedzieć
    "A ty co? Statystyczny Michnik?"

  • 248. Data: 2009-12-02 23:33:49
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > WIększym i RZECZYWISTYM problemem sąpropoozycje zmiany PT przez
    > ministerstwo finansów i ABW. Ale, jak rozumiem, nikogo to nie obchodzi.

    Mając skłonności do spiskowego widzenia rzeczywistości, tak sobie
    czasem myślę, czy akcja z portem 25 nie jest po prostu poligonem przed
    innymi przedsięwzięciami.
    Dopóki się mówiło, że odblokują 25 na życzenie, byłem w stanie
    to akceptować (99% ludzi, którzy nie kotnrolują trojanów,
    nie będzie się handryczyć i podporządkuje się najprostszej instrukcji)
    ale jeśli prawdziwe są głosy, które tutaj słyszę, że nie odblokowują,
    to już jest syf.

  • 249. Data: 2009-12-02 23:59:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > Notabene, po polsku to się przez lata nazywało "nowoczesna technika",
    > a "technologię" to wprowadzili w naszym języku marketoidalni tłumocze.

    Za komuny technik i technolog to były rozdzielne pojęcia :-) Marketoidów
    nie było :-P

  • 250. Data: 2009-12-03 00:04:01
    Od: Kamil Raczyński <k...@g...com>

    On 03.12.2009 00:33, Slawek Kotynski wrote:

    > ale jeśli prawdziwe są głosy, które tutaj słyszę, że nie odblokowują,
    > to już jest syf.

    Nie są, ale niektórym trolom nie wytłumaczysz.

    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/
    pomoc_tech/internet/bezp/bezp_usl/

    Kamil Raczyński