  • Data: 2009-12-08 21:19:31
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obawiam sie ze wiele, taki np. Skype w zaleznosci od konfiguracji tego
    > NATa mialby z tym problemy (gdyby po obu stronach byly NATy).

    Ogólnie to masz racje co do niektórych rzeczy ale z skype wybrałeś zły przykład.

    Dziwne tylko że w mojej sieci raptem 7 osób wzięło zewnętrzne IP na 300 po
    tym jak zrobiłem że są.

    Po pewnym czasie zrobiłem eksperyment - zmieniłem wszystkim spowrotem na
    wewnętrzne i poczekałem tydzień na ewentualne skargi, potem włączyłem
    spowrotem.

    Była JEDNA skarga bo gość jakąś usługę udostępnia na zewnątrz,
    pozostałe 6 osób ma realne IP ale widać tylko żeby mieć :)

    > Watpie, mysle ze wiekszosc to urzadzenia USB "za zlotowke".

    Mylisz się. Większość ma routery, ale nie dlatego że ich potrzebuje, tylko
    dlatego że WiFi jest trendy. Ale faktem jest że ma routery.