  • Data: 2009-12-02 22:48:28
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > sieć na 300000 ludzi ma co najwyżej 1000 razy więcej roboty niż ta na 300.
    > Więc w czym problem?

    Problem w tym, że nie rozumiesz korpo-realiów i wydaje Ci się, że rzeczy działające
    na małą skalę, działają też na dużą przy akceptowalnych kosztach.
    Drugi problem jest taki, że ideologizujesz.

    A tu działa prosty rachunek zysków i strat dla 2 opcji:
    1. domyślne odblokowanie wychodzącego SMTP, czyli zostawienie AS-IS i półręczna
    obsługa abusów na dużą skalę (+inne reperkusje typu obecność w RBL-ach, potem
    marudzenie klientów biznesowych, utrata wizerunku itp.);
    2. domyślne zablokowanie wychodzącego SMTP z opcją łatwego odblokowania i znaczne
    ograniczenie skali problemu (+ew. ryzyko utraty paru pieniących się jak mydełko
    klientów).

    Domyślna blokada na wychodzące SMTP i porty MS Networking jest formą higienicznej i
    zdrowej prewencji.
    Jest także minimalnie uciążliwa dla użyszkodników, za to postmasterzy widzą w niej
    mannę z nieba.

    Na dodatek, jakby pieniący się klient nie chciał na pohybel TP zmienić domyślnego
    ustawienia, zawsze może iść do konkurencji.
    Wątpię jednak, by ktokolwiek racjonalnie myślący odszedł z TP akurat z tego powodu.
    ;)

    Dla mnie to niemal cud, że w korpo-realiach TP ktoś przeprowadził taką zmianę.
    Może problem spamu wychodzącego bardzo ich uwierał i znalazł się ktoś decyzyjny, kto
    kuma technikę, a nie tylko sprzedaż jogurtów. ;)

    --
    Paweł Małachowski