  • 21. Data: 2006-03-31 06:25:56
    Temat: Re: TPSA przyznaje się do przeciążenia szkieletu
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    > Ale czesc szkieletu maja na 10Gb Etherencie :) no ale fakt ze dla ludzi
    > to raczej tylko atm :(
    Cały szkielet Internetu TP to 10 GB Ethernet w głównych miastech a w
    mniejszych 2,5 GB.
    Do tego wcale nie przeciążony a wprost przeciwnie: Na tyle nadmiarowy żeby
    przy awarii pojedynczego łącza (nawet 10 GB) cały ruch przelał się dookoła
    bez żadnych strat. Jednocześnie routery szkieletowe są zdublowane, a routery
    dostępowe włączane do obydwu szkieletowych co sprawia że również awaria
    całego routera szkieletowego jest niezauważalna dla abonentów.
    Widze że nas nie doceniacie i sugerujecie że szkielet jest na ATMie :-) On
    jest na Juniperach i to T640.
    ATM to w przypadku Internetu jedynie sieć dostępowa.

    I jeszcze jedno. To że ktoś kupił WWW access i próbował go odsprzedać a
    potencjalny nabywca nie był z oferty zadowolony nie dowód że nie sprzedajemy
    BGP. Sprzedajemy bez najmniejszych problemów :-)

    Konrad Plich

  • 22. Data: 2006-03-31 07:00:06
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Konrad Plich napisał(a):
    > Cały szkielet Internetu TP to 10 GB Ethernet w głównych miastech a w
    > mniejszych 2,5 GB.
    > Do tego wcale nie przeciążony a wprost przeciwnie:

    bede zgryzliwy ;)

    10 GBit to tylko 1700 neostrad 6 Mbit
    (nie liczac pomniejszych, polpakow i DSLi)

    a zauwazajac ze limity na Neo nie dzialaja, to okazuje sie ze 10GB to
    nie tak duzo

    --
    Mateo

  • 23. Data: 2006-03-31 07:01:05
    Od: "Pawel" <n...@n...com>

    Użytkownik "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> napisał w
    wiadomości news:e0ii50$jms$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > potencjalny nabywca nie był z oferty zadowolony nie dowód że nie
    > sprzedajemy BGP. Sprzedajemy bez najmniejszych problemów :-)

    a co powiesz w takim razie na ostatnie problemy (Zimowa Olimpiada w Turynie)
    jakie mieli użytkownicy Neostrady i tylko Neostrady którzy chcieli oglądać
    streaming video za posrednictwem ITVP ?
    praktycznie ze wszystkich innych sieci dawało sie oglądać tę transmisje bez
    zadnych problemów, mozna tę dyskusje przesledzic na forum ITVP (
    http://www.itvp.pl )
    problemy z buforowaniem i zacinaniem sie obrazu dotyczyly tylko uzytkowników
    Neostrady co sugeruje ze z tym szkieletem nie jest jednak do konca tak jak
    byc powinno, nawet na zagranicznych grupach dyskusyjnych chwalona byla
    jakosc streamingu video z ITVP ale uzytkownikom Neostrady próbowano wmawiac
    ze są to problemy z przeciązeniem serwerów ITVP
    mialem okazje sledzic na bierząco tę transmisje na komputerze i to z kilku
    kamer jednoczesnie ale z sieci obsługiwanych łączem Exatela i Crowlaya i
    transmisja była cały czas płynna, bez zadnych problemów
    wydaje mi sie ze jednak problem w Neostradzie byl i nie wynikal ze słabego
    połaczenia TP z siecią Pionier ale z utrzymaniem stalej transmisji poprzez
    wezly, siec TP moze wystarcza do oglądania stron www czy dzialania programów
    P2P ale nie do streamingu video (stałe opóźnienie) który obnaża wszelkie
    niedoskonalosci infrastruktury w Neostradzie, streaming video jest bardzo
    dobrym testem jakości sieci

    Paweł

  • 24. Data: 2006-03-31 07:06:37
    Temat: Re: TPSA przyznaje się do przeci?żenia szkieletu
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 31 Mar 2006 08:25:56 +0200, użyszkodnik "Konrad Plich"
    <k...@p...tpsa.pl> napisał:

    > ATM to w przypadku Internetu jedynie sieć dostępowa.

    Stary, to stwierdzenie jest poprostu GENIALNE,
    masz u mnie piwo i miejsce w sygnaturce :P

    FUT warning

    --
    futszaK
    601061867

  • 25. Data: 2006-03-31 07:25:33
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "Mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 10 GBit to tylko 1700 neostrad 6 Mbit
    > (nie liczac pomniejszych, polpakow i DSLi)
    >
    > a zauwazajac ze limity na Neo nie dzialaja, to okazuje sie ze 10GB to nie
    > tak duzo

    Zakładasz że mamy jedno łącze 10 GB, na którym wisi cała Polska ?
    Mamy więcej :-)

    KP

  • 26. Data: 2006-03-31 07:37:17
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Stary, to stwierdzenie jest poprostu GENIALNE,
    > masz u mnie piwo i miejsce w sygnaturce :P

    No to wersja dla wolniej myślących:
    Sieć ATM jest ogólnopolska. Jednak dla abonentów kupujących łacza do
    Internetu w technologii ATM (czysty ATM, ATM z RADem dającym Fast Ethernet)
    wykorzystuje się ją tylko w relacji węzeł ATM przy lokalizacji abonenta -
    najbliższy Juniper dostępowy.
    Sieć ATM używana przez abonentów łącz do Internetu pełni więc FAKTYCZNIE
    rolę sieci dostępowej, zbierającej do Junipera ruch z okolicznych węzłów
    ATM.
    Analogicznie jest dla abonentów Frame Relay ale to ta sama sieć ATM/FR.
    Przy okazji dodam że większych abonentów (GBE i wyżej) włączamy bezpośrednio
    do Junipera.

    KP

  • 27. Data: 2006-03-31 07:58:55
    Od: "Pawel" <n...@n...com>

    Użytkownik "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> napisał w
    wiadomości news:e0imap$10p$1@nemesis.news.tpi.pl...

    widze, ze na mój post w sprawie działania szkieletu Neostrady i streamingu
    video z ITVP Konrad nie odpowie bo prawdopodobnie cos w tym jednak jest...a
    szkoda bo jak juz powiedzialem, streaming jest bardzo dobrym testem
    infrastruktury telekomunikacyjnej, obnaza wszelkie slabe strony

    Paweł

  • 28. Data: 2006-03-31 08:21:21
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    In pl.internet.polip Pawel <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > praktycznie ze wszystkich innych sieci dawało sie oglądać tę transmisje bez
    > zadnych problemów, mozna tę dyskusje przesledzic na forum ITVP (

    Problem jest nie z siecią a z łączami międzyoperatorskimi. Za dostęp do tych
    neostrad i dsli płaci się i to słono. Wie o tym każdy dostawca treści. :(

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 29. Data: 2006-03-31 08:24:37
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Konrad Plich napisał(a):
    > Użytkownik "Mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładasz że mamy jedno łącze 10 GB, na którym wisi cała Polska ?

    zakladam konkretna lokalizacje - np moj rodzimy Krakow

    --
    Mateo

  • 30. Data: 2006-03-31 08:25:43
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> napisał w
    wiadomości news:e0ili5$hnl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładasz że mamy jedno łącze 10 GB, na którym wisi cała Polska ?
    > Mamy więcej :-)

    Weźmy "małe miasto", w którym mieszkam. 1200 sprzedanych łącz asymetrycznych
    wg stanu pół roku temu. Powiedzmy, że 70% to 256 kbps (z promocji przejście
    ze 128), 20% to średnio 1Mbps i 10% to 4000 DSL. Daje to szacunkowo 9,3 Gb.
    Podłączenie linkiem 2,5Gb IMHO wieczorami może nie zapewnić wystarczającej
    przepustowości i to widać.

    Czy ten szkielet 10Gb to jest szkielet Polpaku czy DSL? Podobno są to
    zupełnie osobne sieci. Widać to wieczorami, kiedy FR chodzi bez zarzutu, a
    DSL są zamulone.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/