  • 1. Data: 2011-11-09 13:49:54
    Temat: TPSA - "Powiadomienie o przekroczeniu terminu płatności" i odsetki za zwłokę
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    dostałem dzisiaj od TPSA maila z "powiadomieniem o przekroczeniu
    terminu płatności". Informują mnie, że nie zapłaciłem poprzedniej
    faktury i w związku z tym naliczają mi odsetki za zwłokę od 24 X 2011.

    Po odszukaniu wszystkich dokumentów potwierdzających płatność,
    numerów faktur itp. zadzwoniłem na 19393. Tam dowiedziałem się
    (z "automatu"), że przez pomyłkę wysłano powiadomienia o niezapłaconych
    rachunkach... Cóż, skoro już straciłem czas na szukanie papierków
    i dzwonienie, postanowiłem jednak porozmawiać z kimś żywym
    w sprawie karnych odsetek, ale płaconych przez TPSA. Jeden
    z poprzednich rachunków był o kilkadziesiąt złotych wyższy niż powinien
    ("zapomnieli" o "darmowych" minutach w ramach abonamentu).
    Reklamacja została uwzględniona. Ale nadpłacona kwota została
    tylko odliczona od kolejnego rachunku.

    Interesowały mnie odsetki od nadpłaconej (wyłudzonej) przez TPSA
    kwoty. Dowiedziałem się jednak, że odsetki karne płaci tylko abonent,
    a TPSA nie. Czy to jest normalne? Nikt się jeszcze nie skarżył?

    ...a wracając do pomyłkowych maili - tak trudno było wysłać kolejnego
    maila z informacją o błędzie?

    P.

  • 2. Data: 2011-11-09 20:12:26
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2011 14:49, Piotrne pisze:
> [...]
    > terminu płatności". Informują mnie, że nie zapłaciłem poprzedniej
    > faktury i w związku z tym naliczają mi odsetki za zwłokę od 24 X 2011.
    Olej. Automat se zapuścił i nawysyłał. Chcieliśta mieć nowocześnie to
    macie

  • 3. Data: 2011-11-09 21:09:47
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Posłuchali, trud poczynili, wieczorem mail prostujący przybył....

  • 4. Data: 2011-11-09 21:37:15
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2011 22:09, wiwany pisze:
    > Posłuchali, trud poczynili, wieczorem mail prostujący przybył....
    Też automat puszcza jak mu się uda.

  • 5. Data: 2011-11-10 00:24:24
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j9erqb$a5p$1@news.onet.pl...
    > Też automat puszcza jak mu się uda.

    Ano, żeby nie wysłał tym, co wysyłać nie powinien, np. tym, co właśnie
    przekroczyli... Różne rzeczy widywałem,, o różnych słyszałem, itd.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 6. Data: 2011-11-11 19:55:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@p...onet.pl>

    > Olej. Automat se zapuścił i nawysyłał. Chcieliśta mieć nowocześnie to
    > macie

    Pytanie było czy skoro TPSA chciała naliczać odsetki od niezapłacenia to
    abonent może żądać odsetek od nadpłaty za niesłusznie naliczoną usługę a nie
    tylko zaliczenia w rozliczeniu przyszłych płatności.

  • 7. Data: 2011-11-13 01:13:27
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-11-09 14:49, Piotrne pisze:

    > Interesowały mnie odsetki od nadpłaconej (wyłudzonej) przez TPSA
    > kwoty. Dowiedziałem się jednak, że odsetki karne płaci tylko abonent,
    > a TPSA nie. Czy to jest normalne? Nikt się jeszcze nie skarżył?

    Tepsa liczy należne odsetki skrupulatnie, bo to się najzwyczajniej
    opłaca - groszowe nawet kwoty od kilku milionów faktur dają już
    mierzalną w skali tej organizacji kasę. Odwrotnie niestety nie - zsumuj
    czas, który poświęciłeś na dojście do prawdy w kwestii rzeczonych
    odsetek, łącznie z napisaniem i redakcją posta na grupie. Następnie
    wylicz ze swojego dochodu wartość własnej roboczogodziny. Następnie
    dokonaj porównania, czy opłaciło się tracić cenny czas na uzyskanie
    groszowych kwot wynikających z odsetek od kilkudziesięciu złotych, które
    nienależnie pobrano, a w następnym miesiącu zwrócono.

    --
    Ślązak

  • 8. Data: 2011-11-15 12:05:35
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-13 02:13, Tomasz Śląski pisze:

    > groszowe nawet kwoty od kilku milionów faktur dają już mierzalną
    > w skali tej organizacji kasę. Odwrotnie niestety nie

    Oczywiście, że pobieranie od kogoś pieniędzy opłaca się,
    a płacenie komuś odsetek nie opłaca się. Ale chodzi
    o zasadę wzajemności - tutaj jakoś jej nie widzę.
    Odsetki od nienależnie pobranych pieniędzy powinny być
    zwracane przez TPSA automatycznie (powinny pomniejszać
    kolejny rachunek), a nie na żądanie abonenta (którego
    i tak nie zamierzają spełniać, bo nie).

    > zsumuj czas, który poświęciłeś na dojście do prawdy
    > w kwestii rzeczonych odsetek

    Gdyby komuś chciało się poświęcić więcej czasu i zmusić
    TPSA do zapisania w regulaminie obowiązku opłacania odsetek
    po uwzględnieniu reklamacji, wpłynęłoby to pozytywnie na jakość usług.
    Ale skoro milionom abonentów nie przeszkadza tracenie groszowych
    kwot i czasu na wyjaśnianie nieuzasadnionych pozycji w rachunkach,
    to będzie jak jest...

    P.