  • 521. Data: 2004-02-21 18:01:21
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: f...@i...pl

    On Sat, 21 Feb 2004, gtk@adm wrote:

    > Tak, posiadam

    No to witamy pracownika TPSA.

    > Milion to nie to samo co miliony. I kto tu cos przekreca?

    Ty.

    Wojtek

  • 522. Data: 2004-02-21 18:02:23
    Od: f...@i...pl

    > no commnet

    To jakas nowa siec ? COMM net ? (NMSP)

    Wojtek

  • 523. Data: 2004-02-21 18:04:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 21 Feb 2004 18:35:26 +0100, w <c184rg$piu$1@inews.gazeta.pl>, "gtk@adm"
    <x...@g...pl> napisał(-a):

    > Musiales ? To jakas kara byla? Zla oferta, wybrales inna, w czym problem?

    A potem obudziłeś się zlany potem... chociaż nie, ty dalej śpisz :]

  • 524. Data: 2004-02-21 18:46:54
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-21 19:01,Użytkownik f...@i...pl napisał:

    > No to witamy pracownika TPSA.

    zapomnialem, pracownik tpsa jest beee ;))))

    Chcialem Ci jedynie uzmyslowic ze przecietny uzytkoenik internetu troche
    inaczej z niego korzysta niz Tobie sie wydaje. Widze jednak ze pewne
    fakty do Ciebie nie dotra.

    > Ty.

    Przeczytaj jeszcze raz od poczatku, z mojej strony EOT

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 525. Data: 2004-02-21 19:09:49
    Od: f...@i...pl

    > zapomnialem, pracownik tpsa jest beee ;))))

    Niekoniecznie.
    Znam akurat jednego i to wysoko postawionego ktory moglby byc
    wzorem dla Was wszystkich.
    Jesli to czyta - pozdrawiam.

    > Chcialem Ci jedynie uzmyslowic ze przecietny uzytkoenik internetu troche
    > inaczej z niego korzysta niz Tobie sie wydaje. Widze jednak ze pewne
    > fakty do Ciebie nie dotra.

    Alez docieraja, jednak ja tez mam dostep do pewnych wskaznikow.

    Wojtek

  • 526. Data: 2004-02-21 20:17:51
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On 19 Feb 2004 13:03:15 -0800, Marcin wrote:
    [...]
    > Jesli jednak TPSA nie obnizyla cen ani dla swoich lacz
    > serwerowych, ani dla innych operatorow - moze to oznaczac, ze chca sie
    > sami zajac produkcja i rozpowszechniamiem tresci.

    no przecież się zajęli - komedia pod tytułem "Błękitna linia". Teraz
    tylko pozostaje wybić konurencję ...

    B.

    --
    Popieram program obniżenia podatków: www.odpowiedzialnosc.org

  • 527. Data: 2004-02-21 21:53:00
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości
    <CIACH>
    > Równie prędko Auchan czy Carrefour będzie płacił dostawcom, że w
    łaskawości
    > swojej zechcieli wystawić towar na pólkach.
    <CIACH>

    IMHO zle porownanie
    sa firmy ktore nigdy nie zagoszcza na polkach hipermarketow - nawet gdyby
    hipermarkety placily fortune

    dla mnie jest oczywiste ze Neostrada jest bardzo dobrym produktem - i co
    najwazniejsze szeroko dostepnym
    ale forma wpolpracy z firma tp jest dla mnie nie do zaakceptowania

    wybobraz sobie ze np mam siec ktora docelowo zaopatruje w Internet powiedzmy
    10 000 end-userow
    ide do firmy CDP czy futuro i mowie, spoko chce miec peer'a z Wami, ale
    musicie mi zaplacic 1000zl/mbit poniewaz Wy macie content a ja mam klienta

    i nastepna kwestia - lacza tpsa to nie studnia bez dna - moze dojsc pewnego
    dnia do takiej sytuacji ze mimo calej tandety obslugi (czasem nawet
    okradania) klienta tpsa pozyska jeszcze kilkaset tysiecy neostradowiczow
    ktorzy odkryja p2p - osobiscie uwazam ze ich szkielet moze miec problemy z
    jego obsluzeniem - tym bardziej ze ten ruch poleci w sporej mierze z uplinki
    Ja osobiscie widzac taka propozycje wolalbym peerowac z kim sie da celem
    obnizenia ruchu na laczach platnych

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 528. Data: 2004-02-21 22:50:08
    Od: Andrzej Resztak <a...@h...umcs.lublin.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > Nastał nam piękny 18 luty 2004 roku,
    > kiedy to Paweł Małachowski posłał(a) w świat wiadomość
    > <2...@s...zin.lublin.pl>

    > Zgadzam się z Katarzyną Pacherovą.
    > Cytować bitmapy nie będę, każdy ten fragment może doczytać.
    > IIRC (w skrócie), to TP wycina(ła) ruch komercyjny, MANy w odpowiedzi
    > zablokowały ruch akademicki.
    > Na całym zamieszaniu ucierpieli studenci.

    Poniewaz dostaję pytania od zdezorientowanych użytkowników czy to prawda,
    to prostuję tutaj. Nie, to nieprawda. To TPSA wycinała(degradowała)
    ruch komercyjny i edukacyjny z LubMANu. LubMAN w odpowiedzi nic nie wycinał.
    Nie miał już zresztą co wycinać.

    Andrzej Resztak

  • 529. Data: 2004-02-22 16:21:08
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 21 luty 2004 roku,
    kiedy to Mateusz Swatek posłał(a) w świat wiadomość
    <c18ju1$mb7$1@inews.gazeta.pl>

    > IMHO zle porownanie
    > sa firmy ktore nigdy nie zagoszcza na polkach hipermarketow - nawet gdyby
    > hipermarkety placily fortune
    A IMVHO dobre. Wielcy i masowi dostawcy (towarów/treści) nie mogą sobie
    pozwolić na bojkot wielkich sklepów.
    A co do bezpłatnej wymiany ruchu...
    Sieci komórkowe też nie uznają czegoś takiego jak bezpłatny roaming,
    zarówno zagraniczny, jak i krajowy.
    Stacje bazowe co kilkanaście kilometrów i dotowane telefony kosztują tak,
    jak sprzęt sieciowy na centralach i modemy DSL.

    > dla mnie jest oczywiste ze Neostrada jest bardzo dobrym produktem - i co
    > najwazniejsze szeroko dostepnym
    Zagrywka z miesięcznym testem za złotówkę bez żadnych zobowiązań TP była
    świetna. Dzięki niej kto przebrnął przez fatalną logistykę przekonał się,
    że sama Neo jest chyba jedyną usługą w TP, która działa bardzo dobrze.
    W "Nerwostradę" nie wierzą już nawet ortodoksyjni przeciwnicy
    Telekomunikacji, a co najwyżej klepią tę mantrę w kółko.

> [...]
    > musicie mi zaplacic 1000zl/mbit poniewaz Wy macie content a ja mam klienta
    I tu gnije pies (zbyt płytko :-) pogrzebany.
    Energis, Crowley, Pro Futuro... Każda z tych działa co najwyżej w 10 (już
    mi się nie chce dokładnie sprawdzać) największych miastach Polski. Dalej
    ofertą nie sięga ze względu na zbyt wysokie koszty rozwoju infrastruktury
    (już nawet nie piszę o "ostatniej mili").
    TP instaluje DSL/Neo zarówno w stolicy, czy Warszawie :-P, ale i w "Polsce
    powiatowej". Wszędzie tam, gdzie konkurencji się nie opłaca ze względu
    na... zbyt wysokie koszty.

    I teraz TP miałaby oddać za darmo dostęp do swoich klientów, których
    podłączyła do TPNETu za astronomiczne pieniądze, jeśli porównać inwestycje
    TP z konkurencją.

    Kto miałby te koszty zwrócić? Budżet? A może jednak ja - abonent, który
    płaciłby za dostęp 128 kbps 1000 zł/m-c, jak to ma w cenniku konkurencja?

    Nikt nie broni Netii, Dialogowi, Tele2 i innym budowy własnego grona
    klientów indywidualnych. Dostarczać internet do prywatnych mieszkań może
    każdy operator telekomunikacyjny.

> [...]
    > ktorzy odkryja p2p - osobiscie uwazam ze ich szkielet moze miec problemy z
    W szczycie testów TP miała ponad 250 tysięcy aktywnych Neostrad.
    Powiedziałbym nawet, że hiperaktywnych, bo każdy, kto "testował" usługę z
    pełną świadomością, że ma na to tylko miesiąc buszował po sieci jak pies
    spuszczony z łańcucha.
    W tym czasie transfer nigdy nie spadał poniżej przepisowych 512 kbps, czy
    to przy ściąganiu z akademickiego FTP w Bukareszcie, czy z eMule.
    Radio z Korei czy USA też działało bez zająknięcia.
    TP ma dobry szkielet, a także wystarczająco dużo klientów, by posiadać
    środki na jego dalszą rozbudowę.

    > Ja osobiscie widzac taka propozycje wolalbym peerowac z kim sie da celem
    > obnizenia ruchu na laczach platnych
    Kiedy dojdzie jeszcze kilka setek tysięcy Neostrad to TP będzie mogła
    powiedzieć o sobie: Jam jest polski Internet.

    Kablówki i osiedlówki podpięte pod konkurencyjnych wobec TP operatorów mają
    ograniczony zasięg do blokowisk w wielkich miastach.
    TP konkuruje z nimi na tym obszarze a także zdobywa bez walki klientów w
    "Polsce B", gdzie jest jedynym dostawcą internetu.
    BTW mieszkam w śródmieściu Katowic w tzw. cichej, spokojnej i dobrej
    (czytaj: drogiej) dzielnicy. A nawet tu Polska B rozciągnęła swe macki bo
    konkurencji nie opłaca się wejść z internetową ofertą. TP nie musiała u
    mnie nawet silić się na walkę o klienta - smutne, ale prawdziwe, że
    nadejście z ofertą Neo tej paskudnej, złej i nielubianej TP było jak
    zesłanie manny z nieba.

    Jeszcze jedno, co przemawia na korzyść TP i przeciwko osiedlowej
    konkurencji.
    Kiedy nie było Neo, provider budujący sieć miał pewność, że zgarnia przy
    określonych kosztach budowlanych wszystkich potencjalnych klientów: i tych
    od dawna czekających na podłączenie pasjonatów i tych jeszcze
    niezdecydowanych.
    Dziś "wchodząc na osiedle" na ogół zostaje sytuację, że ci, którym
    najbardziej na dostępie do Internetu zależało (i byli skłonni płacić bez
    wahania większy abonament) już mają Neostradę. Zostali ci niezdecydowani,
    którzy sieci mieć nie muszą i których trzeba dopiero zachęcić do instalacji
    (i to nie za 1 zł, jak w TP, a za 300 do 400 zł).

    Dodatkowo, na osiedlu istniejące instalacje Neo to "wyrwy w blokach" które
    trzeba i tak osieciować, a z góry wiadomo, że tam klientów już w ogóle nie
    da się złapać.
    Telekomunikacja takich "ubocznych kosztów" nie ma.

    IMO TPI przekroczyła masę krytyczną i prze do przodu jak taran.
    Nie widzę żadnej firmy, która mogłaby się jej przeciwstawić.
    A na głowy rozgorączkowane oczekiwaniem na uwolnienie ostatniej mili
    proponuję zimny okład.
    Cóż z tego, że nawet dostaną dostęp do "miedzianej pary"?
    Routery, DSLAMy, modemy... To wszystko kosztuje, a ceny Neo będą wtedy
    niższe, niż dziś.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 530. Data: 2004-02-22 17:00:03
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    gtk@adm napisał w <c14vdu$ebh$1@inews.gazeta.pl>:

    > To popatrz:
    > 10Mb/s w manie - 3 k zl
    > 10Mb/s u innego dostawcy - no wlasnie ile? wiesz?
    >
    > z czego dokladaja? i ile? gdzie mozna kupic taki tani sprzet sieciowy
    > zeby sprzedajac lacze 10Mb/s za 3k zl byl zysk, zostalo na dotacje i
    > wszyscy byliby zadowoleni?

    Krzysztof ponizej dobrze napisał. Jak sie nie mysli wyłącznie kategoriami
    cisco, cisco, cisco to mozna dużo rzeczy zrobić 5x taniej.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer