  • 161. Data: 2004-02-16 18:41:23
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 16 Feb 2004 18:32:31 +0100, w <q...@v...pl>, Janusz -
    Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(-a):

    > Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    > kiedy to BossMAN posłał(a) w świat wiadomość
    > <c0qsc6$f9e$1@news.lublin.pl>

    > Czekam cały czas na uświadomienie, co tracę.
    > Niby nigdy za późno.

    Archiwum?

    > A żadnej innej dojnej krowy w zasięgu nie mam.

    Ciekawe czemu...

  • 163. Data: 2004-02-16 19:03:17
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to Radosław Popławski posłał(a) w świat wiadomość
    <5...@4...com>

    > Archiwum?
    Archiwum puste.
    Kurnik zlokalizowany.
    Allegro szybko uciekło z tonącego okrętu.

    > Ciekawe czemu...
    No właśnie?!
    Gdzie te kablówki, sieci osiedlowe?
    Katowice - śródmieście, a tu internetowa pustynia.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 162. Data: 2004-02-16 19:03:17
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <2...@h...net81.citysat.com.pl>

    > Nie mam nic przeciwko neostradom (poza tym ze zapychaja mi ftp-a. :))
    Mnie LANy Muła zapychają i żyję z tym. ;-)

    > niech tylko lacza dla providerow kosztuja proporcionalnie do tego
    > co kosztuje neostrada. Bo jak przy obecnych cenach sprzedac cos o
    > parametrach neostrady (jakosciowych/cenowych) wiedzac, ze ten ktory to
    > kupi bedzie bezsensownie ssal co popadnie przez 24h na dobe.
    Trzeba było sprzedawać wcześniej, kiedy nie było Neo.

    Teraz klienci mają wybór.
    1. Internet w postaci GG, WWW i poczty (bez załączników ;-) od godz. 6 rano
    do północy a w nocy wolna amerykanka 500 komputerów na jednym megabicie.
    Wszystko to oczywiście pod warunkiem, ze mieszkają w bloku z odpowiednio
    diżą liczbą chętnych na internet.

    2. Neostradę z stałym transferem 512 kbps czy to na Mule, czy z FTP w
    Bukareszcie.

    Nareszcie mamy konkurencję na rynku.
    Jak ładnie w kablówkach ceny spadły, jak się powiększyło pasmo.
    Nawet Chello ruszyło się poza Kraków i Warszawę.
    Cud mniemany, czyli Neostrady i DSLe.

  • 164. Data: 2004-02-16 19:03:18
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > Niekoniecznie, ale w bardzo chodliwy ostatnimi czasy temat.

    Sporo gór lodowych pokazało swój czubek.
    Aż strach szukać dalej.

  • 165. Data: 2004-02-16 20:13:40
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:
    > oraz wprowadzi neostrade "ekstra lite" za 50zl. Dolicz do tego interesu
    > dierzawe studzienek od znow TPSA i bedzie interes jak nie wiem co. :)

    Dzierżawę studzienek?!? Chciałeś powiedzieć 'dzierżawę kanałów cyfrowych'...
    Po kilka tys. zł za kilometr. W studzienkach nie ma miejsca. Bo nie.

    P.

  • 166. Data: 2004-02-16 20:19:11
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Trzeba było sprzedawać wcześniej, kiedy nie było Neo.

    Sprzedawalismy i dalej sprzedajemy, ale od tego sprzedawania ceny w
    polpaku nie spadaja a na taka neostrade owszem.

> [...]
    > do północy a w nocy wolna amerykanka 500 komputerów na jednym megabicie.
    > Wszystko to oczywiście pod warunkiem, ze mieszkają w bloku z odpowiednio

    U nas nie jest jeszcze tak zle, max to 70 PC na 1Mbps i nie sprzedajemy
    tak jak to czyni wielu 256Kbps za 30zl, gdzie owe 256Kbps dostepne o 4.00 :)

    > 2. Neostradę z stałym transferem 512 kbps czy to na Mule, czy z FTP w
    > Bukareszcie.

    Ciekawe co jako administrator i zarazem posiadacz lacz z polpaka
    powiedzialbys takiemu luzerowi, ktory dzwoni i marudzi ze mu sie poczta
    z o2 nie sciaga, albo allegro nie laduje, ze ma w bukareszcie portali
    szukac? Taki luzer i tak cala wine zwali na swojego ISP stwierdzeniem
    "bo wczesniej mialem dial-upa z netii i sie otwieralo".

    Pozdrawiam Jarek

  • 167. Data: 2004-02-16 20:42:03
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@g...tam>

    On 2004-02-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > No wlasnie - korzystam w tej chwili z Polpaku w kilku miejscach,
    > w Warszawie. 1 lub 2 Mbps. Czy ktos sprzeda mi podobne lacze tak,
    > by sumaryczne koszty miesieczne nie byly wieksze niz z TPSA?

    Poszukaj operatorów działających radiowo.
    Nie mówię że znajdziesz, możesz mieć pecha z brakiem zasięgu, ale znam
    co najmniej jednego operatora który dając łącze radiem w n punktach po
    prostu sumuje przepustowość do x mbitów i za to pobiera opłaty. Spróbuj
    w tpsa wziąść 2 Mbity rozłożone na 4 miejsca.

    kd.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 168. Data: 2004-02-16 21:03:25
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <1...@h...net81.citysat.com.pl>

    > Sprzedawalismy i dalej sprzedajemy, ale od tego sprzedawania ceny w
    > polpaku nie spadaja a na taka neostrade owszem.
    Ale dawniej nie było Neo, a rynek pozostał niezagospodarowany.
    Tylko Aster wykorzystał czas i rozbudował sieć.
    Reszta obudziła się z ręką w nocniku.
    Już nie ma "dziewiczych" bloków.
    Tam gdzie było kilku zdeterminowanych chętnych pewnie już stoi Neo na
    mini-lanie.
    To dziura dla kablówki, osiedlowej sieci, przez którą należy ciągnąć kable
    dalej (albo access pointy stawiać), choć wiadomo, że tu klientów nie
    będzie.
    A w kolejnych blokach trzeba ludzi do internetu zachęcać - tu już nie
    mieszkają entuzjaści sieci.
    Problem nie leży tylko w cenie dzierżawionego łącza (a takie Chello nie
    dzierżawi w końcu Polpaka), a w gwałtownym wzroście kosztów dotarcia z
    sygnałem do klienta.

    BTW, ceny reguluje runek.
    Skoro np. u Futrzaków 2Mbps jest za drogie, to należy wynegocjować niższą
    cenę.
    Że co? Że się nie da?
    To sorry, Winnetou. Niedługo nie będzie was, a wtedy będzie już komu
    Futrzakom łącz sprzedawać.
    Ponownie w tym wątku zachęcam do zapoznania się z nagłą (i naprawdę sporą)
    podwyżką cen zaserwowaną ASKom przez PiKNet na krótko przed wejściem
    Neostrady.

    Smutne, ale to providerzy providerom zgotowali ten los.
    Tepsa zawsze miała oferować tylko 202122?
    I tak TP dała wiele lat na start konkurencji.

    > U nas nie jest jeszcze tak zle, max to 70 PC na 1Mbps i nie sprzedajemy
    > tak jak to czyni wielu 256Kbps za 30zl, gdzie owe 256Kbps dostepne o 4.00 :)
    Sporo pracuję przy komputerze nawet w domu i nie wyobrażam sobie, bym nie
    miał stabilnego jak skała transferu 256 kbps przez cały czas, skoro
    uwielbiam przy pracy słuchać radia, a to 128 kbps do 256 kbps - w
    zależności od stacji.
    Wiem, jestem wymagającym klientem, ale reszta nie brałaby Neo, jeżeli od
    dwóch, trzech lat mieliby stałe łącze w domu.
    Sukces Neo nie wynika z wysokiej jakości tej usługi bo większość klientów
    jej nie potrzebuje, ale z głodu internetowego. Jest do wyboru albo Neo albo
    Neo 128. Sieć osiedlowa kończy się im na tamtych wieżowcach.

    > Ciekawe co jako administrator i zarazem posiadacz lacz z polpaka
    > powiedzialbys takiemu luzerowi, ktory dzwoni i marudzi ze mu sie poczta
    > z o2 nie sciaga
    Pokazałbym mu Mszę za Wirtualną Polskę
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,19145
    32.html
    A następnie poradził założyć konto na pewniejszych portalach, niż WP, czu
    O2.

    > albo allegro nie laduje
    Szybko uciekli z tonącego okrętu.
    Opera wskazuje 20 do 25 KB/s. Dla WWW starczy.

    > ze ma w bukareszcie portali szukac?
    Nie, to było na pokaz, że "Intranet TP" ma doskonałe wyjścia na świat.

    > Taki luzer i tak cala wine zwali na swojego ISP stwierdzeniem
    > "bo wczesniej mialem dial-upa z netii i sie otwieralo".
    Przedtem nie dawano na mszę za WP.
    Teraz można choć paciorek za O2 odmówić.

  • 169. Data: 2004-02-16 21:32:18
    Od: "User" <w...@i...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@f...address.from.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szukac? Taki luzer i tak cala wine zwali na swojego ISP stwierdzeniem
    > "bo wczesniej mialem dial-upa z netii i sie otwieralo".

    Zostaje uswiadamiac userow :) A co powiesz na administratora sieci, ktory
    ping 1500 na routerze brzegowym (przez kilma miesiecy :)) zbywa
    stwierdzeniem
    "to wina tpsa" albo "inni urzytkownicy poza panem nanic nie narzekaja" :)

    Janusz - Vahanara ma imo niestety racje w tym co pisze. Neostrada, to puki
    co w wielu miejscach jedyna sensowna alternaywa (przynajmniej w sensie
    jakosci usług)

  • 170. Data: 2004-02-16 21:56:18
    Od: Pawel Dunczewski <p...@h...org.-AntySpam-.pl>

    W wiadomości <c0qku4$m0q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Westbam pisze:
    > Im później, tym lepiej:
    >
    > linux-2.4.23.tar.gz: 35.30 MB 137.60
    > kB/s

    pewnie się TePsie coś pomieszało i filtry wysiadły.

    [ <=> ] 1,044,764 213.05K/s

    (task -> telia -> 2Mbit polpak, Gdynia :)

    --
    - Paweł Duńczewski * http://pd.un.cz * (+48 22) 5547715 * (+48) 693342694 -