  • Data: 2004-02-17 11:34:00
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: BossMAN <a...@K...man.pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Nie nie. Tym razem Ty nie zrozumiałeś. Ja pisałem o tym, że skoro i EDU i
    > COM korzysta z tej samej infrastruktury, to utrzymywanie infrastruktury COM
    > pochodzi de facto także z pieniędzy KBN-u (skoro jest to jedna i ta sama
    > infrastruktura, co EDU).
    > Chyba, że udowodnisz mi jakieś błędy w logice?

    Proponuję przestudiowanie poniższego linku:
    http://www.kbn.gov.pl/pub/info/dep/di/srodfinii/uch5
    _2003.html

    Tam jest napisane w jakim stopniu KBN dofinansowuje działalność MAN'ów.
    I gwarantuje, że jest to w stopniu niewystarczającym no pokrycie
    bieżących potrzeb.

    Skąd się biorą więc środki ? Właśnie z działalności komercyjnej.
    Czy to źle ? Nie, sam KBN już w połowie lat 90-tych powiedział, że
    pomoże stworzyć infrastrukturę na potrzeby nauki, ale to MANy i
    instytucje naukowe w poszczególnych środowiskach mają potem znaleźć
    środki na sfinansowanie działalności.
    Zresztą o co się spierać, instytucje naukowe mogą prowadzić działalność
    gospodarczą tak samo jak teatry, szpitale, szkoły i wszystkie inne
    instytucje korzystające z pomocy państwa. I korzystają z tego.

    BossMAN