  • 31. Data: 2008-12-31 13:54:38
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    ru napisał(a):
> [...]
    > no, słusznie? (Bo tylko w tym przypadku zabezpieczenie to miałoby
    > jakikolwiek sens, prawda?)
    > Póki co, spotkałem się raczej z tymi pierwszymi, czyli ci drudzy albo
    > siedzą cicho i liżą rany, albo po prostu jest ich mniej. Tego
    > stwierdzić nie potrafię.
    >
    > Nieistotne - w dalszym ciągu uważam, że IPki powinny być szczegółowo
    > weryfikowane (a nie zabawa w statki - pudło, pudło, trafiony
    > zatopiony...), tudzież powinna być możliwość odwołania się (jeśli ktoś
    > ma takie szczęście, że go abuse/registry nie ignorują - zazdroszczę).

    Wiesz, TP od dawna dąży do tego, żeby być intranetem. To tylko kolejny krok w tym
    kierunku.

    wer

  • 32. Data: 2008-12-31 14:07:09
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008 13:33:25 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski wrote:

    > Widzisz, z tym, że zapewne, że nie jest to dwójka dzieciaków z botnetem,
    > tylko tysiące, jeśli nie miliony zarażonych maszyn, które dzięki jednemu
    > lub kilku irc serwerów, nad którymi nie ma specjalnej opieki, są wstanie
    > wykonać zmasowany atak, przed którym raczej nie ma możliwości obrony.
    > Jak taki atak wygląda i jak niespecjalnie można się przed tym bronic,
    > to już zupełnie inna bajka. W sumie, punkt widzenia, zależy od punktu
    > siedzenia, a w tym wypadku i doświadczenia.

    I Ty naprawdę wierzysz, że to np. wspomniany irc.us.gimp.org albo serwery w
    irc.pl są właśnie tymi serwerami, które służą za kontrolery botnetów, czy
    tylko tak po prostu napisałeś to powyżej, bo to akurat Cię osobiście boli, a
    związek z tematem wątku nie jest istotny?

    Bo jeśli to pierwsze to mylisz się bardzo grubo - np. krakow.irc.pl, który
    nb. stoi u mnie w serwerowni, ma przeciętnie trochę ponad tysiąc
    użytkowników, i na jakieś wielotysięczne botnety (o milionowych nie mówiąc)
    nie ma tu po prostu miejsca - próba podłączenia się drugiego tysiąca
    klientów (zombie) zostałaby natychmiast zauważona. Kontrolery botnetów to
    nie są "legalne" serwery IRC wykorzystywane ubocznie przez black hats, to są
    dedykowane serwery IRC przez nich samych postawione i prowadzone specjalnie
    w celu zarządzania botnetami.

    Dodam, że ja osobiście nie mam nic przeciwko temu, że TP wycięła własnym
    klientom dostęp do IRC ;-> ale czasem jednak się wykazuję empatią, ot tak z
    okazji okresu świątecznego, i muszę się zgodzić z cytatem, który został tam
    u samej góry.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 33. Data: 2008-12-31 14:11:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]

    > odciętych niesłusznie jest znacząco mniejsza od liczby osób odciętych,
    > no, słusznie? (Bo tylko w tym przypadku zabezpieczenie to miałoby

    Myślę, że potencjalne straty mogą być mniejsze.

> [...]
    > zatopiony...), tudzież powinna być możliwość odwołania się (jeśli ktoś
    > ma takie szczęście, że go abuse/registry nie ignorują - zazdroszczę).

    Zgadzam się. Weryfikacja powinna być dokonywana i tak jak napisałem wcześniej,
    technicznie jest raczej dosyć łatwo to weryfikowalne. Proceduralnie - to
    każdy kto pracował w korporacji - wie jak to wygląda. ;)

    --
    ŁT

  • 34. Data: 2008-12-31 14:20:46
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:

> [...]
    > tylko tak po prostu napisałeś to powyżej, bo to akurat Cię osobiście boli, a
    > związek z tematem wątku nie jest istotny?

    Czy są w tej chwili, tego akurat nie wiem, bo nie mam dostępu, do tego
    typu danych. Wiem natomiast ze 100% pewnością, że były, gdyż byłem bezpośrednio
    swego czasu zaangażowany w likiwidowanie skutków, jak również namierzanie
    tego typu tworów. Niekoniecznie chodziło o PL-IRCNET, bo ten akurat mam
    prawo wierzyć, że jest "dopieszczany". ;)

    --
    ŁT

  • 35. Data: 2008-12-31 14:23:17
    Od: ru <t...@g...com>

    On Dec 31, 3:11 pm, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Myślę, że potencjalne straty mogą być mniejsze.
    Powiedz to mojemu klientowi, który został odcięty od źródła
    dochodów. ;-)
    Najlepiej IRL, choć z odpowiedniej odległości i najlepiej przez
    pancerną szybę, by móc spokojnie obserwować jego reakcję i minę bez
    gróźb uszczerbku na zdrowiu własnym, ;-)
    A wiem, że takich przypadków jest więcej.

    > Zgadzam się. Weryfikacja powinna być dokonywana i tak jak napisałem wcześniej,
    > technicznie jest raczej dosyć łatwo to weryfikowalne. Proceduralnie - to
    > każdy kto pracował w korporacji - wie jak to wygląda. ;)
    No i tu jest pies pogrzebany - nie należy się brać za coś, czego nie
    potrafimy zrobić porządnie i porządnie tym zarządzać. Czyli -
    wprowadzać to rozwiązanie, i owszem (osobiście nie mogę się
    powstrzymać od uśmiechu na myśl o wcześniej wspomnianych
    dzieciaczkach, którym odebrano zabawkę - sam byłem celem DDoSu kilka
    tygodni temu) - ale dopiero wtedy, gdy mamy pewność, że będzie
    skuteczne *przeciwko abuserom*, nie całej reszcie. ;-) Jeszcze tylko
    warto wspomnieć o tym, *w jaki sposób* "usługa" została wprowadzona -
    cichaczem. Dlaczego?

    Dochodzi 16, jeszcze nie pijecie?! :->

    Raz jeszcze szczęśliwego i przewidywalnego/spokojnego, a dla TPSA -
    rozsądku.

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 36. Data: 2008-12-31 14:25:33
    Od: ru <t...@g...com>

    On Dec 31, 3:20 pm, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Czy są w tej chwili, tego akurat nie wiem, bo nie mam dostępu
    NIEMOŻLIWE!

    Wybacz, nie mogłem się powstrzymać. ;-)
    --
    ru

  • 37. Data: 2008-12-31 14:29:09
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]
    > skuteczne *przeciwko abuserom*, nie całej reszcie. ;-) Jeszcze tylko
    > warto wspomnieć o tym, *w jaki sposób* "usługa" została wprowadzona -

    Mogę się zgodzić, że można inaczej technicznie pewne kwestie rozwiązywać,
    mnie natomiast chodziło o próbę odpowiedzi, czemu tak się w ogóle stało.

    > Dochodzi 16, jeszcze nie pijecie?! :->

    Kawówka o powlającej mocy i ciechan miodowy już czeka w gotowości. ;)

    --
    ŁT

  • 38. Data: 2008-12-31 15:09:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > lub kilku irc serwerów, nad którymi nie ma specjalnej opieki, są wstanie

    A jak usiądzie? 8-)

    MJ

  • 39. Data: 2008-12-31 15:12:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > tego typu tworów. Niekoniecznie chodziło o PL-IRCNET, bo ten akurat mam
    > prawo wierzyć, że jest "dopieszczany". ;)

    Niebezpiecznie zblizasz sie do splonkowania.

    Ze 100% pewnoscia wiesz, ze byly, ale niekoniecznie chodzilo o te
    same.

    Zastanow sie chwile, co mowisz.

    MJ

  • 40. Data: 2008-12-31 18:28:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 31 Dec 2008 06:23:17 -0800, ru napisał(a):

    > No i tu jest pies pogrzebany - nie należy się brać za coś, czego nie
    > potrafimy zrobić porządnie i porządnie tym zarządzać.

    Zobacz na chociażby to:
    http://preview.tinyurl.com/76lzue

    Jak widzisz sieć TP jest 4 w rankingu a były czasy, że dzierżyła,
    zupełnie niezagrożona, pierwszą pozycję. I teraz pomyśl ile musi być tych
    MTA w sieci &tp, że tyle maili dziennie generują - toż to prawdziwa
    fabryka ;)
    Cóż nasuwa się tutaj powiedzenie "Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą". IMO
    &tp ma taki wolumen klientów, że czego by nie zrobili, to zawsze znajdzie
    się masa niezadowolonych. Musimy mieć tylko nadzieję, że dopracują
    procedury i będzie w miarę znośnie.

    PS Może spróbuj coś powalczyć w ichnim CERTcie

    Xenocide