  • 261. Data: 2009-01-07 13:40:50
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:
    > Na freenode.net jak najbardziej nicki są rejestrowane i chronione hasłami,
    > a bez rejestracji część funkcji nie jest dostępna.

    Ale zwróciłeś uwagę na "taka filozofia istnienia IRCnetu"? Ja naprawdę wiem,
    jak działa IRC i wiele innych sieci IRC poza IRCnetem. :)

    p.

  • 262. Data: 2009-01-07 13:49:33
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wroted:

    > Ale zwróciłeś uwagę na "taka filozofia istnienia IRCnetu"? Ja naprawdę wiem,
    > jak działa IRC i wiele innych sieci IRC poza IRCnetem. :)

    OK, ale może wobec tego czas ewoluować, zamiast trzymać się filozofii.
    Że tak sobie strzelę flejmogennym przykładem, nawet KK od czasu do czasu
    poświęca trochę tradycyjnej tożsamości w imię przystosowania do nowych
    realiów.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 263. Data: 2009-01-07 14:10:42
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > OK, ale może wobec tego czas ewoluować, zamiast trzymać się filozofii.

    Nie potrzebujemy rejestracji. Przecież ponoć serwer efnetu świetnie sobie
    radzi, a rejestracji nie mają.

    p.

  • 264. Data: 2009-01-07 17:37:48
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2009-01-07, b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:

    > To jest tak, jak się wprowadza coś bez przemyślenia. Poza tym coś
    > takiego to przyznanie się, że to
    > jest ICH wina, że nie ma dostępu do tej strony.

    Ale przecież wcale się z tym nie kryją.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965

  • 265. Data: 2009-01-07 19:03:50
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Wemif napisał:
> [...]
    > dotyczącej tego, że nie działa gimp.org i powiadomiła, że w związku
    > z tym TP udziela nam bonifikaty na abonament 50% na czas niedziałania

    To znaczy, ze juz nie zamierzaja wiecej blokowac gimpa.

    pozdr.

  • 266. Data: 2009-01-07 20:15:58
    Od: LoN1929 <b...@t...pl>

    Witam, zaglądam tu, bo Nasz serwer leży od Świąt. Do tej pory nie
    otrzymaliśmy dowodów na Nasze szkodliwe działanie. Rozumiem, że TP
    chce bronić sieć przed problemami, ale to jest przegięcie. Rozumiem,
    że blokowanie ip to hobby, a jakakolwiek informacja o blokadzie gdzie
    jest?
    Rozumiem, że system został wdrożony z bomby, nikt z błękitnego
    numerku, czy nerwostrady nic nie wiedział. BA! Jeden z sympatycznych
    pomocników użytkownika, zaklinał się, że telekomunikacja nie ma
    możliwości blokowania IP :D Oczywiście nikt nie liczył, ze ktoś będzie
    wyjaśniać dlaczego Nas zablokowano, bo i po co? Zupełnym przypadkiem
    natrafiłem na Art. z dziennika internautów. I olśnienie... może
    chodzić o IRC? No trudno, IRC wyłączyliśmy. Ponoć co 24 godziny jest
    sprawdzane IP czy dalej jest niebezpieczne. No i od tygodnia nic się
    nie zmieniło.

    Weryfikacja IP score (punktacjia zagrożenia, stosowana skala to
    0-100)
    > odbywa
    > się na podstawie poziomu zagrożenia z danego adresu. W przypadku IP
    > 89.171.59.5 score od 29.12.2008 r. do 05.01.2009 r. wysnosi 51 i nie
    > zmienia
    > się. W związku z pwyższym blackholing zostanie utrzymany.
    > Aktualnie nie widzimy możliwości stałego odblokowania IP, gdyż powinno
    > nastąpić z braku agresywnych dzialań prowadzonych z danego IP.
    > Z poważaniem,
    > Zespół TP CERT

    Sieć w której stoi serwer ma w nagrodę zablokowany zakres ip. Nasz
    serwer ma otwarte dwa porty ;) 80 i MySQL ALE dalej stanowimy
    zagrożenie dla Telekomunikacji. mamy 51 punktów. Wychodzi po 25,5 na
    jeden port.

    Skąd to się bierze? Gdzie jest opisany sposób wyznaczania tej
    punktacji? Jak ja zmniejszyć? Nie ma żadnej informacji. Brak dowodów
    na szkodzenie sieci TP. Trzeba ja zmniejszyć, tylko jak? Ograniczyć
    ruch na stronie, zrezygnować z MySQL? Chyba jedynie wyłączyć serwer :)

    Niestety, zespół CERTów nie może udzielić nam żadnych konkretnych
    informacji. Chciałem zapytać oficjalnie, czy może zwyczajowo
    blokujecie nasz Serwer, bo Kibice Arki stanowią zagrożenie dla Sieci
    TP? To jedyny "logiczny" wniosek z tej sytuacji. Bo jeśli tak, to
    punktacja, po tej akcji wzrośnie ponad górna granicę ;)

    Pozdrawiam

    LoN

    http://arkowcy.pl - Oficjalny serwis Kibiców Gdyńskiej Arki!

  • 267. Data: 2009-01-07 20:21:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> writes:

    > Porównania z czym?

    No, np. porownania dwoch wspolczesnych instalacji rozniacych sie
    glownie greylistingiem.

    > Mam jeszcze na dysku wykresy ruchu pocztowego z okresu
    > włączenia greylistngu - to _był_ rząd wielkości. Nawet jeśli w ciągu tych
    > dwóch lat skuteczność spadła, ta logicznie udowadniana nieskuteczność
    > greylistingu nie ma związku z rzeczywistością.

    To a) historia, b) minimalny zwiazek z aktualnymi blokadami.

    Greylisting atakuje (z jakas tam skutecznoscia) glowny wektor,
    z ktorego korzystaja i musza korzystac spamerzy. Gdyby greylisting byl
    naprawde skuteczny, spam przestalby istniec.
    Blokada IRC atakuje jakas tam pomocnicza ceche, ktora nie jest
    niezbedna spamerom. Tylko niektore botnety korzystaja w ogole/jeszcze
    z IRC, i bez blokowania wiadomo, ze beda przechodzic na inne
    mechanizmy - bo ten z IRC jest dla nich niebezpieczny i m.in.
    umozliwia latwa identyfikacje zarazonych maszyn (botow).

    > Wszystkie skorelowane z wysyłaniem spamu z danych adresów IP?

    Ale to przeciez argument przeciwko blokowaniu IRC i za blokowaniem
    botow :-)
    BTW: skad serwer IRC mialby wiedziec o takiej korelacji?

    > Nie mam pojęcia. Dopóki nie poznamy szczegółów działania systemu
    > używanego przez TP trudno w ogóle cokolwiek powiedzieć.

    Nie nie. My moze nie znamy algorytmu uzywanego przez TP do okreslania
    IP, ktore blokuja, ale doskonale wiemy jakie mozliwosci niesie za soba
    szyfrowanie, zwlaszcza takie, ktore nie wymaga dostepu nikogo
    z zewnatrz (sieci P2P "plikowe" musza byc otwarte, tu nikt oprocz
    "wlasciciela" botnetu nie musi miec do niego dostepu).

    > Tysiąc potwierdzonych źródeł spamu, nie po prostu użytkowników.

    Ale to ew. wie TPSA, i jesli rzeczywiscie wie, to wlasnie na tej
    podstawie moze zablokowac te _zrodla_ _spamu_. Nie serwery IRC, ktore
    dzialaja tak jak powinny, i ktore nie maja bladego pojecia o spamie.

    > No i dostaliśmy informację, że pracują nad tym.

    Powaznie? Gdzie ta informacja?

    > Ponownie: zgadzam się,
    > że to jest rozwiązanie problemu spamu z dynamicznych adresów.

    A przeciez wlasnie chodzi o takie rozwiazanie. Ono jest w zasiegu
    reki, i jest (nie przez TPSA) normalnie stosowane z praktycznie 100%
    skutecznoscia (tam, gdzie jest stosowane).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 268. Data: 2009-01-07 20:24:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> writes:

    > Analogicznie moglbym powiedziec, ze normalnie dzialajacy serwer
    > pocztowy to open relay,

    Zauwaz ze serwer IRC, w odroznieniu od otwartego relaya SMTP, przesyla
    informacje tylko pomiedzy uzytkownikami, ktorzy sobie wlasnie tego
    zycza. Nie mozna tu mowic o zadnym podobienstwie do open relaya.

    > normalnie dzialajacy komputer ma wystawione
    > wszystkie uslugi (w tym echo itd),

    Podobnie, brak jakiegokolwiek podobienstwa. Serwer IRC wystawia tylko
    usluge IRC, i tylko ona jest ew. przydatna spamerom.

    > normalnie dzialajaca siec nie ma
    > firewalla, normalnie dzialajaca stacja robocza pod windows nie ma
    > antywirusa. Przeciez to wszystko ogranicza pelna funkcjonalnosc!

    Popracuj jeszcze troche nad tymi przykladami lepiej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 269. Data: 2009-01-07 20:45:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Jasne, że nie musi używać IRCa, może używać zupełnie czegoś innego.
    > W dużej części przypadków, jak już zresztą ktoś pisał w tym wątku, jest
    > tak, że używają tego ludzie, którzy korzystają z gotowych rozwiązań,
    > co najwyżej lekko je modyfikując. Bezpieczeństwo serwerów DNS, to historia
    > na osobny wątek. Administratorzy tychże, również nie siedzą bezczynnie,
    > a zagrożeń i problemów również jest sporo.

    Nie nie. Rola serwerow DNS TPSA jest tu bardzo podobna do roli
    serwerow IRC. Czyli co, mamy wrzucic DNSy TPSA (klienckie) do czarnej
    dziury, bo to takze zmniejszy spam z neostrad?

    > Odpowiedz w takim razie, dlaczego część serwerów IRC stale, notorycznie
    > służy za "kontrolery botnetu", natomiast innym serwerom się to nie
    > zdarza?

    To bardzo pokretne stwierdzenie. Rownie pokretnie moge zapytac,
    dlatego serwery DNS TPSA sluza jako kontrolery botnetow, a innym sie
    to nie zdaza?

    Moze po prostu botnety uzywaja dobrych, poprawnie i bez przerw
    dzialajacych serwerow, z dobrym podpieciem do sieci, a nie interesuja
    sie badziewiem, z ktorym stale sa klopoty?

    Zrodlem bitow w spamie sa zaklady energetyczne, a przesyla to wszystko
    swoim okablowaniem (znow, o zgrozo) TPSA. Czysty kryminal, nie?

    Wiesz co to w ogole jest IRC i jak dziala?

    A wiesz jakim strasznym kontrolerem botnetow jest skype? Jestem
    przekonany, ze jest uzywany do komunikacji przynajmniej przez czesc
    tych przestepcow - tyle ze tego tak od razu nie da sie zobaczyc.

    Jeszcze raz: zrodlem "zla" sa:
    - "wlasciciele" botnetow, pozostajacy przypuszczalnie poza zasiegiem
    TPSA (koniecznosc uzycia policji itd). To jest "sila sprawcza", dla
    nich to jest biznes, za ktory biora pieniadze od klientow.
    - neostrady (itp), ktore sa zarazone, pobieraja (w rozny sposob)
    zlecenia od wlascicieli botnetow i wysylaja spam w swiat.

    Jesli nie widzisz jak - od strony technicznej - mozna sobie z tym
    poradzic, to trudno, nie mowilem ze to jest dziedzina "dla (bardzo)
    opornych".

    > Jakie ma to znaczenie, że korzysta z szyfrowanego połączenia? Nawet w
    > przypadku sieci P2P, poimio że sam transfer danych odbywa się z peera do
    > peera, jest jakiś punkt centralny, zbiorczy, który po wycięciu spowoduje,
    > iż taka technologia nie będzie działać lub będzie działać w ograniczonej
    > formie.

    Bajki. Kiedys tak bylo, ale technologia nie ma takich ograniczen.
    Obecnie tylko niektore sieci P2P maja jeszcze (byc moze) takie "punkty
    centralne".

    Ja nie jestem od tego specjalista, ale pogooglaj np. kademlia, overnet.
    Centralne serwery to przeszlosc.

    > Mógłby. W zasadzie nie wnikam, czy to jest serwer IRC, NEWS, czy inne
    > GG. Jest kontrolerem botnetu i tyle. Jeżeli administrator tegoż sobie
    > nie radzi z zarządzaniem, to może pewne kwestie powinien sobie
    > przemyśleć.

    Piszesz tak na serio? Tzn. nie wiesz jak dzialaja te uslugi? Bo
    inaczej nie mozna tego chyba wytlumaczyc?

    > Nieskuteczne to wciąż, tylko Twój pogląd. Oczywiście zgadzam się, że
    > w przypadku porządnie zaplanowanej usługi pewne rzeczy jest zrobić łatwiej
    > i skuteczniej, jednakże nadal uważam, że to co zostało zrobione w TP, to
    > duży krok naprzód, biorąc pod uwagę korporacyjne realia.

    Biorac pod uwage "korporacyjne realia" wszystko mozna uzasadnic, to
    zadna nowosc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 270. Data: 2009-01-07 20:54:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Widzisz, w przypadku smtp, wcześniej również nie było wymogów, aby
    > dokonywać autoryzacji, używania certyfikatów itp. Niestety czasy uległy
    > zmianie, tak więc trzeba było wynaleźć rozwiązania, aby owy, w zasadzie
    > goły protokół uzbroić w mechanizmy obronne.

    No i gdzie te mechanizmy? Typowa sesja SMTP nie uzywa tych rzeczy,
    byle neostrada moze sobie otworzyc polaczenie TCP/25 do prawie
    dowolnego serwera i wyslac mu spam.

    > Być może w przyadku samego
    > IRCa, również trzeba by pomyśleć nad takimi sposobami, aby uniemożliwić
    > lub przynajmniej utrudnić korzystania automatom z tej usługi.

    Zrozum jedna prosta rzecz. IRC przesyla informacje pomiedzy
    zainteresowanymi tym uzytkownikami. Jesli dwoch uzytkownikow (dwie
    maszyny itd) beda chcialy sie ze soba polaczyc i przesylac sobie
    informacje, to tego nie jestes w stanie zablokowac. One beda to
    w stanie robic bezposrednio bedac nawet za (osobnymi) NATami, co tu
    porownywac z jakims trywialnym IRCem.

    To po prostu utopia. Juz wieksze szanse mial CSS (ten od DVD).
    --
    Krzysztof Halasa