  • 211. Data: 2009-01-05 07:32:22
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Wemif wrote:

    > Chyba nie dotarła gdzie powinna. Reklamację dotyczącą gimp.org złożyłem
    > pod 9330 31.12.2008 o 11:46. Przyjęto w formie _reklamacji_ pod numerem
    > zgłoszenia 43017104.

    kolejna reklamacja, nr zgłoszenia 43030000

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 212. Data: 2009-01-05 07:48:25
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 5 Jan 2009 00:38:16 +0000 (UTC), Wemif napisał:

    > Chyba nie dotarła gdzie powinna. Reklamację dotyczącą gimp.org złożyłem
    > pod 9330 31.12.2008 o 11:46. Przyjęto w formie _reklamacji_ pod numerem
    > zgłoszenia 43017104.

    Zgłoszenie 1164544, nie mam daty ani godziny tutaj.
    Mail na polpak.infotp z 31 grudnia 10:50:23 bez odpowiedzi.

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 213. Data: 2009-01-05 07:52:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    r...@g...com writes:

> [...]
    > blackholingu nie trafiają dlatego, że od nimi jest wystawiona
    > konkretna usługa, tylko dlatego, że "wykazały się" konkretnymi
    > działaniami. Może sobie stać gdzieś serwer IRC i nie zostać
    > zablokowany? - jak najbardziej. Może sobie stać serwer http (skądinąd
    > protokół również często stosowany do centralnego sterowania botnetami)
    > i nie zostać zablokowany? Zdecydowana większość nie zostanie, bo nie
    > ma powodu. Nic nie trafia do blackholingu tylko dlatego, że gada
    > ircem, http...nie tędy droga. Rzekłem. Nie po raz pierwszy zresztą.

    Nie chodzi ofiarę blackholingu, tylko o ofiarę spamerów (czy jak ich
    tam zwać) - później oczywiście prowadzącą do blackholingu. Znaczy -
    jakiego rodzaju usługi są wykorzystywane przez złych ludzi do
    sterowania tymi całymi botnetami? Nie wiem tego po prostu, teraz już
    się dowiedziałem, że irc i http, coś jeszcze? Nie wiem, czego bardziej
    pilnować u siebie...

    > adresach, które nasi klienci zgłaszają nam jako ważne wydaje się o
    > tyle dobrą strategią, że błędne zablokowanie rzekomego kontrolera bota
    > z filipińskiej puli adresów spowoduje raczej mniejsze zastrzeżenia.

    Za dużo tu było przykładów krajowych, żeby "skręcanie na Filipiny" nas
    interesowało 8-). O co chodzi z tymi radiami internetowymi? To też
    usługa w jakiś sposób specjalnie przydatna spamerom?

    Maili na abuse@ nie wliczasz?

    > (zresztą w dużym stopniu pokrywających się z osobami wypowiadającymi
    > się na przykład tutaj). Ile osób dzwoniło na infolinię, bądź wpadło do
    > telepunktu - nie wiem. Na 3.01 nie słyszałem o żadnej _reklamacji_

    "Nie słyszałeś". Czyli dokładnie potwierdzasz to, czego się obawiałem
    - reklamacje znikają w czeluściach korporacji, do odpowiednich komórek
    nie dochodząc. Święta były, teraz pewnie pomału spłyną drogą służbową
    reklamacje z 19 grudnia, potem z 20 grudnia, potem... 8-)

    > złożonej zgodnie z zasadami.

    No chyba, że działacie wg reguły "brakuje przecinka, reklamacja
    niezgodna z zasadami, do kosza". 8-)

    MJ

  • 214. Data: 2009-01-05 08:25:47
    Od: futszaK <f...@g...com>

    futszaK wrote:

    > kolejna reklamacja, nr zgłoszenia 43030000

    jak mnie poinformowała dezinfolinia, zgłoszenie zostało przyposane do
    konkretnej osoby dzisiaj o 6:40

  • 215. Data: 2009-01-05 08:53:03
    Od: "Konrad Plich" <konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:495FB2A7.6030507@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl...
    [...]
    > Chwali się, że próbujecie coś robić, ale informujcie ludzi, niekoniecznie
    > klientów, wystarczy odpowiednie informacje umieścić na stronach typu
    > lg.tpnet.pl - tam raczej nikt przypadkowy nie trafia.
    > A poza tym powodzenia - przyda się :)

    Na lg.tpnet.pl napisałem odpowiedni kawałek:
    http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html
    5617:997 - blackholing community. Mogą go również samodzielnie ustawiać
    klienci BGP rozgłaszający pojedynczy AS dla tras \32 .
    W przypadku zaistnienia wątpliwości prosimy o kontakt z
    zespołem TP CERT

    Może nie boldem na pierwszej stronie i może niezbyt wylewnie ale jest od
    początku.

    Konrad

  • 216. Data: 2009-01-05 10:07:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Monday, January 5, 2009, 12:42:22 AM, you wrote:

    > Nie karm trolla. ;)

    Jasne. Zwrócenie uwagi na pieprzenie bez sensu i nie na temat, to
    trolling. Pieprzenie bez sensu i nie na temat - nie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 217. Data: 2009-01-05 12:56:37
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Wiesc sie roznosi:
    http://nt.interia.pl/news/tp-blokuje-niektore-strony
    ,1236654

    Oj cos mi sie wydaje, ze cisnienie w TP bedzie roslo ;)

    pozdr.

  • 218. Data: 2009-01-05 17:54:33
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçënëmy.pl>

    Łukasz Bromirski nabazgrał:

    > Ale tak już jest. To że duża część botnetów nadal używa serwerów
    > IRC na własny użytek wynika tylko z ogólnej dostępności gotowego
    > do skompilowania kodu.

    Aaa.. to ja już rozumiem. W tym gotowym kodzie są akurat adresy tylko
    polskich serwerów IRC! Cóż za zdrada...

  • 219. Data: 2009-01-06 12:33:24
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Stary, tu nie chodzi o poglady jakiejs grupy osob. Starasz sie
    > dyskutowac z prostymi, latwo weryfikowalnymi faktami. Zamiast probowac
    > nie wiem co dokladnie udowodnic, po prostu sie z nimi zapoznaj.

    Krzysiek, zapętliłeś się, ja na ten problem patrzę nieco ogólniej, niż
    samo wycinanie jednego portu na stacji end-usera.

    > Widzisz, sprawa nie jest taka prosta. Ja wierze ludziom w wielu
    > sprawach. Niestety tylko wtedy, gdy sam tego czegos nie _wiem_, i gdy
    > mam uzasadnione podejrzenie, ze oni _moga_ to wiedziec.

    No to prawidłowo.

    > Nie kompromituj sie.
    > BTW: filtrowanie wychodzacego tcp/25 to akurat dosc powszechna
    > sprawa na Zachodzie od dluzszego czasu. No ale tam nie maja elektrowni
    > Kozienice.

    OK, wytniesz port 25 na kompueterze usera, ale będzie on robił jeszcze
    wiele innych mało ciekawych rzeczy, bo nadal będzie kontrolowany przez kogoś z
    zewnątrz. OK, można wycinać dalej, kolejne porty, ale nadal ta maszyna
    rozmawia z kontrolerem. Słabo widzę wycinanie end-userowi możliwości
    wykonywania zapytań tcp-fin+ack na losowe porty i losowe adresy w internecie.
    Chyba rozumiesz, że uwalenie komunikacji z kontrolerem botnetu, jest wysoce
    lepszym pomysłem.

    --
    ŁT

  • 220. Data: 2009-01-06 17:49:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Krzysiek, zapętliłeś się, ja na ten problem patrzę nieco ogólniej, niż
    > samo wycinanie jednego portu na stacji end-usera.

    Wiem wiem, Ty zawsze patrzysz na rozne rzeczy inaczej. Tu na szczescie
    nie ma niebezpieczenstwa "near miss" z kostucha.

    > OK, wytniesz port 25 na kompueterze usera, ale będzie on robił jeszcze
    > wiele innych mało ciekawych rzeczy, bo nadal będzie kontrolowany przez kogoś z
    > zewnątrz.

    Ale blackholing jakichs serwerow np. IRC niczego tu nie zmieni.
    Rozumiesz to? To nie jest skuteczne rozwiazanie, chociaz TPSA moze sie
    nim pobawic jak nowa zabawka (kosztem np. klientow).

> [...]
    > Chyba rozumiesz, że uwalenie komunikacji z kontrolerem botnetu, jest wysoce

    Oczywiscie, ale wylacznie takie, ktore jest >> skuteczne <<.

    Natomiast tu mamy do czynienia z dzialaniem _z_zalozenia_
    a) nieskutecznym (na dluzsza mete), b) wycinajacym normalna
    komunikacje normalnego (niezarazonego) usera z normalnymi
    (niezarazonymi itp) serwerami.

    Rozumiesz? TPSA wprowadza takie rozwiazanie _wiedzac_, ze ono nie moze
    byc skuteczne. Jaki to ma sens?

    Jesli TPSA dysponuje odpowiednimi statystykami (przeciez blokuje te IP
    wedlug algorytmu), to dlaczego nie moze zablokowac _zarazonych_
    maszyn, mozna im wyswietlac takze odpowiednia strone WWW z informacja,
    byloby to skuteczne z dowolnymi sposobami kontrolowania zombies, a
    dodatkowo byloby to zgodne z prawem oraz z umowami z klientami.

    Technicznie nie jest to dla nich zaden problem. Polityka to pewnie
    inna sprawa, ale polityka problemow technicznych raczej nie rozwiaze.
    --
    Krzysztof Halasa