    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Mon, 05 Jan 2009 08:52:15 +0100
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <gjm8cd$7tr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <b...@w...googlegroups.com>
    <2...@c...fuw.edu.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>

    r...@g...com writes:

> [...]
    > blackholingu nie trafiają dlatego, że od nimi jest wystawiona
    > konkretna usługa, tylko dlatego, że "wykazały się" konkretnymi
    > działaniami. Może sobie stać gdzieś serwer IRC i nie zostać
    > zablokowany? - jak najbardziej. Może sobie stać serwer http (skądinąd
    > protokół również często stosowany do centralnego sterowania botnetami)
    > i nie zostać zablokowany? Zdecydowana większość nie zostanie, bo nie
    > ma powodu. Nic nie trafia do blackholingu tylko dlatego, że gada
    > ircem, http...nie tędy droga. Rzekłem. Nie po raz pierwszy zresztą.

    Nie chodzi ofiarę blackholingu, tylko o ofiarę spamerów (czy jak ich
    tam zwać) - później oczywiście prowadzącą do blackholingu. Znaczy -
    jakiego rodzaju usługi są wykorzystywane przez złych ludzi do
    sterowania tymi całymi botnetami? Nie wiem tego po prostu, teraz już
    się dowiedziałem, że irc i http, coś jeszcze? Nie wiem, czego bardziej
    pilnować u siebie...

    > adresach, które nasi klienci zgłaszają nam jako ważne wydaje się o
    > tyle dobrą strategią, że błędne zablokowanie rzekomego kontrolera bota
    > z filipińskiej puli adresów spowoduje raczej mniejsze zastrzeżenia.

    Za dużo tu było przykładów krajowych, żeby "skręcanie na Filipiny" nas
    interesowało 8-). O co chodzi z tymi radiami internetowymi? To też
    usługa w jakiś sposób specjalnie przydatna spamerom?

    Maili na abuse@ nie wliczasz?

    > (zresztą w dużym stopniu pokrywających się z osobami wypowiadającymi
    > się na przykład tutaj). Ile osób dzwoniło na infolinię, bądź wpadło do
    > telepunktu - nie wiem. Na 3.01 nie słyszałem o żadnej _reklamacji_

    "Nie słyszałeś". Czyli dokładnie potwierdzasz to, czego się obawiałem
    - reklamacje znikają w czeluściach korporacji, do odpowiednich komórek
    nie dochodząc. Święta były, teraz pewnie pomału spłyną drogą służbową
    reklamacje z 19 grudnia, potem z 20 grudnia, potem... 8-)

    > złożonej zgodnie z zasadami.

    No chyba, że działacie wg reguły "brakuje przecinka, reklamacja
    niezgodna z zasadami, do kosza". 8-)

    MJ