  • 121. Data: 2009-01-01 23:51:57
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 20:31:25 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > No i? Powstaną otwarte serwery na innych portach. Góra po tygodniu.

    RoMan, obudź się. Mamy rok 2009 i zombie od kilku lat mają swoje
    własne silniki SMTP. Ślą bezpośrednio do serwerów docelowych.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 122. Data: 2009-01-01 23:57:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 20:40:44 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > O ile obsługuje to druga strona - aż sprawdziłem konfigurację u siebie
    > - na 8 serwerów, na które wysyłam swoje maile aż 6 leci po porcie 25.
    > I nie mogę tego zmienić.

    Ty nie. Ale jeśli portale zaczną, to lada moment większość
    poważnych dostawców uruchomi MSA. A żeby zaczęły portale, to
    potrzebna jest duża siła sprawcza i właśnie TPSA może takową
    być. Zresztą skoro Google już mają, to czas na resztę portali.

    r.
    _____________

  • 123. Data: 2009-01-01 23:59:43
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 22:13:55 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > Jak mi sąsiad zaczął generować duży ruch na tym porcie, to go
    > odciąłem. Wysycił cały upload ruchem na jednym porcie - tak ciężkie do
    > wykrycia?

    Trudne, bo inteligentny zombiak wcale nie musi grzać mailami jak
    zły -- siła jego jest w jego braciach, których są dziesiatki czy
    setki tysięcy. Poza tym wprowadzenie w miarę inteligentnego
    systemu śledzenia anomalii u tak dużego operatora istotnie może
    nie być proste (ilość danych do przetrawienia jest więcej niż
    spora).

    r.
    _____________

  • 124. Data: 2009-01-02 00:01:11
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Moment, problem jest z zarazonymi maszynami czy z tym /32? Jesli /32
    > jest niewinny to moze nalezaloby wyciac tych zarazonych?

    Napisz mi proszę, jak to sobie wyborażasz robić routerach PE i CE, z punktu
    widzenia administratora szkieletu sieci tpnet.
    Dodam, że lista zarażonych w ciągu sekundy może uledz zmianie w tempie
    znacznym.

    > Tyle ze zarazeni sa klientami, no jasne, klientow nie wypada.

    Nie sądze, aby akurat w tym wypadku miało to znaczenie.

    --
    ŁT

  • 125. Data: 2009-01-02 00:06:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 21:23:17 +0000 (UTC), robert
    <r...@r...org.pl> wrote:

    > to kto zrobi prosty test, czy port MSA jest dostepny na dom-
    > inujacych polskich portalach / dostawcach hostingu... a potem
    > mozna wrocic do dyskusju ((-;

    Chcesz powiedzieć, że TPSA nie ma zdolności negocjacyjnych w
    kwestii uruchomienia MSA na polskich portalach?

    r.
    _____________

  • 126. Data: 2009-01-02 00:07:41
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 22:37:49 +0100, Andrzej Karpinski
    <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:

    > A wytlumaczysz Pani Regulator i 2mln userow co to MSA? :-)

    Nie wiem jak z PR, ale parę lat temu dało się powyjaśniać wielu
    użytkownikom, co to SMTP-AUTH.

    r.
    _____________

  • 127. Data: 2009-01-02 00:26:22
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> wrote:

    > Hm... z ciekawości, mógłbyś zaproponować jak zrobić *za darmo* działający
    > serwer smtp wymieniający (=wysyłający i odbierający) pocztę ze światem
    > posiadając jedynie komputer i neostradę?

    Można np. relayować się przez smtp.neostrada.pl.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 128. Data: 2009-01-02 00:31:06
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Gryszkalis"
    >
    > Zależy gdzie. Np. Aster daje w tej samej cenie stałe lub zmienne IP.
    > Klienta wybór.

    A to w ogóle coś daje? Np. taki spamhaus listuje zarówno IP
    przypisane do Neo+ jak i iDSL.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 129. Data: 2009-01-02 01:14:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> writes:

    > Ode mnie nie wychodzi. A odpowiedzialności zbiorowej jeszcze nie
    > wprowadzono. I nie życzę sobie blokowania czegokolwiek bez mojej
    > zgody. Nie można nieudolności operatora łatać automatycznymi blokadami
    > dla wszystkich.

    To powiedz to TPSA, bo juz od dluzszego czasu rozne rzeczy Ci
    filtruja - wczesniej na podstawie portu, teraz takze na podstawie IP.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 130. Data: 2009-01-02 01:29:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > widzenia administratora szkieletu sieci tpnet.
    > Dodam, że lista zarażonych w ciągu sekundy może uledz zmianie w tempie

    Stary, wroc do rzeczywistosci. Dobrze wiemy ze TPSA ma mozliwosci
    wycinania czego sobie zyczy (w detalu), dokladnie tak samo jak ma
    mozliwosci np. ograniczania pasma itd. Robili to zanim nauczyli sie
    uzywac czarnych dziur w BGP. Nie musza tego koniecznie robic na trafo
    w elektrowni Kozienice.

    > Nie sądze, aby akurat w tym wypadku miało to znaczenie.

    Przeciwnie, wlasnie to ma tu podstawowe, albo jedyne znaczenie.

    Ilosc klientow, ktora bylaby niezadowolona z filtrowania tcp/25 vs
    ilosc klientow niezadowolonych z wyciecia dowolnie wybranych przez
    TPSA IP.

    Rozwiazanie z wycieciem (domyslnym, tak jak to robia z innymi
    uslugami) tcp/25 jest rozwiazaniem poprawnym technicznie, i to
    jedynym. Ale niestety nie jest poprawne politycznie, jak widac.

    Podejrzewam ze to sie zreszta zmieni, bo walka z nieistotnymi
    cechami problemu na pewno samego problemu nie pokona. Tylko dlaczego
    oni nie moga tego zrobic od razu dobrze to nie mam pojecia.
    --
    Krzysztof Halasa