    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Fri, 02 Jan 2009 02:29:14 +0100

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Napisz mi proszę, jak to sobie wyborażasz robić routerach PE i CE, z punktu
    > widzenia administratora szkieletu sieci tpnet.
    > Dodam, że lista zarażonych w ciągu sekundy może uledz zmianie w tempie
    > znacznym.

    Stary, wroc do rzeczywistosci. Dobrze wiemy ze TPSA ma mozliwosci
    wycinania czego sobie zyczy (w detalu), dokladnie tak samo jak ma
    mozliwosci np. ograniczania pasma itd. Robili to zanim nauczyli sie
    uzywac czarnych dziur w BGP. Nie musza tego koniecznie robic na trafo
    w elektrowni Kozienice.

    > Nie sądze, aby akurat w tym wypadku miało to znaczenie.

    Przeciwnie, wlasnie to ma tu podstawowe, albo jedyne znaczenie.

    Ilosc klientow, ktora bylaby niezadowolona z filtrowania tcp/25 vs
    ilosc klientow niezadowolonych z wyciecia dowolnie wybranych przez
    TPSA IP.

    Rozwiazanie z wycieciem (domyslnym, tak jak to robia z innymi
    uslugami) tcp/25 jest rozwiazaniem poprawnym technicznie, i to
    jedynym. Ale niestety nie jest poprawne politycznie, jak widac.

    Podejrzewam ze to sie zreszta zmieni, bo walka z nieistotnymi
    cechami problemu na pewno samego problemu nie pokona. Tylko dlaczego
    oni nie moga tego zrobic od razu dobrze to nie mam pojecia.
    --
    Krzysztof Halasa