  • Data: 2009-01-07 21:47:53
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Nic nie rozumiem. "Nie wychodza nowe rozkazy" jest warunkiem
    > koniecznym do znalezienia sie "na granicy polityki blokowania"? To co
    > jest warunkiem dostatecznym do znalezienia sie ponizej tej granicy?

    Pozycja w rankingu odzwierciedla w szczególności charakter ruchu i
    czas, który upłynął od ostatniego zarejestrowanego "rozkazu". Może być
    na przykład tak, że serwer przestaje być kontrolerem, i administrator
    melduje "job done". No, ale TP by nie była monopolistą, a ja
    podejrzliwym sukinsynem, gdybym w takie deklaracje wierzył. Więc
    czekam sobie spokojnie - jeżeli serwer dalej nic nie wysyła, spada w
    rankingu i po czasie, którym można sterować ustawiając "punkt
    odcięcia" na odpowiedniej wartości "score" spokojnie sam się
    odblokowuje. Jak już pisałem teraz polityka jest bardzo restrykcyjna,
    co wpływa między innymi na to, że czas, po którym "były" kontroler
    dojdzie do "punktu odcięcia" jest długi. Politykę zaostrza się, jeżeli
    chce się usunąć również kontrolery mniej aktywne (wysyłające coś np.
    rzadziej, niż co dwa tygodnie) - teoretycznie wtedy jest większe
    ryzyko reklamacji, natomiast oczka "packi" są małe i niewiele przez
    nie przechodzi. Sztuką jest uzyskanie kompromisu pomiędzy
    skutecznością, a poziomem potencjalnych zażaleń i reklamacji, w tym
    celu podczas testów weryfikujemy np. skuteczność blackholingu w
    zależności od różnych ustawień. Jak w Formule 1 zupełnie.

    > I czy ja sie wreszcie dowiem w jaki sposob "wychodza nowe rozkazy" z
    > komputerow, ktore serwerami IRC w ogole nie sa?

    A czy ja gdzieś pisałem, że botnety centralnie sterowane są tylko
    przez IRCa tudzież, że my tylko IRCem się zajmujemy? Różnie mogą,
    serwer może być http chociażby, aczkolwiek większość to jednak wciąż
    irc, większość kontrolerów w naszej bazie dotyczy irc, dlatego
    zatroskanym administratorom radzimy w pierwszej kolejności tego
    zobaczyć, czy irc stoi, czy powinien, i jakie towarzystwo się tam
    obraca.

    Generalnie wśród obserwowanych adresów są takie, które ruchem w miarę
    jednostajnym od pewnego momentu (zwykle ten moment następuje pewien
    czas po kontakcie z administratorem) "spadają" i takie, które
    utrzymują się na tym samym poziomie - trochę w górę, trochę w dół.
    Czekam, aż dojedzie świeża paczka logów, zobaczymy, jak to wygląda.

    >   MJ
    > PS. Oczywiscie ten "gest dobrej woli" jest calkowicie przypadkowo
    > zbieżny w czasie z przyznaniem pewnemu klientowi "rabatu za brak
    > dostępu do gimpa". 8-) 8-)

    Ci, którzy mnie znają wiedzą, że spolegliwość to moja główna cecha
    charakteru :D. Nie, nie ma zbieżności - w TP jest to tak
    zorganizowane, że konsultanci na pewnym poziomie mają sami prawo
    podejmować decyzje co do uznania reklamacji - uznanie reklamacji/
    uzyskanie rabatu jest decyzją takiej osoby, niekoniecznie wyrazem
    przyjętej polityki. Czasem decyzją z punktu widzenia TP pochopną lub
    błędną, ale nie jest powiedziane, że abonent TP nie ma prawa mieć
    dobrego dnia ;). Zresztą, co ja będę udowadniał, że nie jestem
    wielbłądem - jak znowu gimp poleci to sobie do tego posta wrócimy ;>