    From: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Wed, 7 Jan 2009 10:00:56 +0100
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjvj2k$cq6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gk0kf2$2vt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>

    > A co to znaczy "panowac nad maszyna"? Pamietasz jeszcze jak dziala
    > IRC? To tak jak z DNSem. Botnet uzywa takze zapewne DNSu (chociaz nie
    > musi, podobnie jak tym bardziej nie musi uzywac IRC), czy
    > administrator dns*.tpnet.pl panuje nad swymi maszynami?

    Analogicznie moglbym powiedziec, ze normalnie dzialajacy serwer pocztowy
    to open relay, normalnie dzialajacy komputer ma wystawione wszystkie
    uslugi (w tym echo itd), normalnie dzialajaca siec nie ma firewalla,
    normalnie dzialajaca stacja robocza pod windows nie ma antywirusa.
    Przeciez to wszystko ogranicza pelna funkcjonalnosc!

    > Widziales kiedys takiego bota (prawdziwego)? On korzysta z normalnego
    > serwera (serwerow) IRC, nie uzywa niczego "podstawionego" ani
    > zarazonego. Rownie dobrze moglby uzywac np. NNTP.

    Moglyby i pewnie zaczna kiedys. Dlatego bedzie trzeba wprowadzic jakies
    mechanizmy wczesniej czy pozniej pewnie i na newsach ;)

    > Mam wrazenie ze MichalJ pokazal tu jakis wykres niedawno? To dowod, ze
    > "rozwiazanie" nie bylo skuteczne juz nawet w chwili jego wprowadzenia.

    Mi z wykresu wynika, ze peeki spadly o rzad wielkosci. Ale oczywiscie to
    kwestia tego jak sobie chcemy zinterpretowac dane ktore mamy ;)

    k.