  • Data: 2009-01-07 09:25:19
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> szukaj wiadomości tego autora

    In pl.internet.polip Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > Ekhm. Co znaczy "nie panuje"? Usługa działa? Działa. Klienci korzystają?
    > Korzystają. Wygląda, że jednak panuje.

    Serwer, który jest open-relayem dla poczty również działa, a klienci
    również z niego korzystają...

    > Aaa, że niby chodzi o to, że według jakichś kryteriów niektórych klientów
    > nie powinniśmy obsługiwać? Nie ma sprawy, daj kryteria nadające się do
    > automatycznego usuwania i jeśli są sensowne, to je wdrożę.

    Porządnie przeporwadzona autoryzacja klientów z użyciem wszelkich dostępnych
    mechanizmów? W przypadku innych usług jakoś się da.

    > To nie jest tak, że nie prowadzimy takich działań ochronnych. Prowadzimy.
    > Byliśmy pionierami wręcz. Ileż to było zgłoszeń "serwer IRC mnie atakuje",
    > bo skanował na okoliczność open proxy. Wszystko ewoluuje w kierunku coraz
    > trudniejszego automatycznego rozpoznawania.

    Widzisz, w przypadku smtp, wcześniej również nie było wymogów, aby
    dokonywać autoryzacji, używania certyfikatów itp. Niestety czasy uległy
    zmianie, tak więc trzeba było wynaleźć rozwiązania, aby owy, w zasadzie
    goły protokół uzbroić w mechanizmy obronne. Być może w przyadku samego
    IRCa, również trzeba by pomyśleć nad takimi sposobami, aby uniemożliwić
    lub przynajmniej utrudnić korzystania automatom z tej usługi.

    > Nie ma sprawy, wdrożyliśmy tego samego RBL-a, co efnet. Nic to, że oni
    > wpuszczają cały świat, więc muszą być dużo bardziej restrykcyjni, a my
    > tylko Polskę, więc nie musimy, a nawet nie chcemy. Nic to, że TPSA
    > korzysta z zupełnie innej listy adresów IP do blokowania, która nie jest
    > dostępna publicznie, więc ten RBL i tak by nam nie pomógł. Nic to, że nikt
    > nie zgłosił nam kontrolerów botów do zablokowania.

    Zgadzam się, fakt wycięcia lub inne wątpliwe kwestie powinny być przekazane
    do administratora tegoż.

    > Znaczy proszę mnie źle nie zrozumieć, jestem jak najbardziej za ubijaniem
    > robactwa. Ale też proszę nie rzucać sobie na wiatr, że nie panujemy nad
    > usługą, bo nie usuwamy klientów, którzy spełniają nieznane name kryteria.

    Chyba nikt niczego tutaj takiego nie napisał. Przynajmniej nie ja.

    --
    ŁT