    From: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Wed, 7 Jan 2009 01:14:37 +0000 (UTC)
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjvj2k$cq6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gk0rou$73i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <m...@m...localdomain>

    On 07.01.2009, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wroted:

    > W poboznych zyczeniach, moze tak. Te wlasnie "jakies serwery" moga byc
    > wykorzystywane, ale w zadnym przypadku nie sa niezbedne, ani nawet
    > jakos bardzo potrzebne do tego calego procederu.

    Wiesz, to mi przypomina takie bardzo autorytatywne i stuprocentowo logiczne
    dowody na to, że greylisting SMTP nie ma prawa działać, bo co za problem
    zaimplemenetować obsługę 450 w maszynkach do spamu. Trudno się nie zgodzić
    z argumentami, że jest to karanie własnych userów, że nieskuteczne, że na
    krótką metę itp. Przeciwnicy mają oczywiście rację, a ja mam rząd wielkości
    mniej spamu w poczcie. Nie ma prawa działać, a jakoś działa od już chyba
    dwóch lat. To co Rafał pisał o fast-fluksie i rzekomym wymarciu kontroli
    botnetów przez IRC ładnie do tego pasuje.

    > Co to znaczy "kontrolujacymi botnety"? Pozwalajacymi na polaczenie sie
    > w charakterze uzytkownika IRC i pozwalajacymi na wymiane komunikatow
    > z innymi uzytkownikami IRC?

    Nie wiem, miałem wysłać do Karpia informację, że jestem zainteresowany
    szczegółami o których pisał, ale jestem za głupi żeby znaleźć jego adres
    email. O ile przeczytałem wszystko w wątku co jest istotne, scoring się
    zaczyna nie wtedy, kiedy pozwalasz na te połączenia, ale kiedy łączą się
    do Ciebie większe ilości zombies.

    > Moze siec np. TPSA albo ich serwery DNS tez sa kontrolerami botnetow?
    > A komunikatory i usenet? Skad wiemy czy boty nie wykorzystuja np. gg
    > albo innego np. skype? Zreszta, pewnie jesli jeszcze nie wykorzystuja,
    > to za chwile zaczna wykorzystywac - tyle, ze tego nie da sie tak latwo
    > podsluchac i m.in., choc to slaby argument, dojsc po nitce do klebka,
    > czyli do prawdziwego "kontrolera".

    Jw. Nie wiemy na razie jak dokładnie działa algorytm, ale nie uważasz,
    że - odkładając na moment na bok p2p itd. - pierwsze sito już daje
    sygnał do sprawdzenia danego IP? Jeśli nagle tysiąc hostów z różnych
    dynamicznych pul, o których wiadomo, że rozsyłają spam, zaczyna się
    łączyć skypem do jednego adresu IP, to naprawdę pomyślałbyś, że ot,
    grupka znajomych chce sobie pogadać?

    > Czyzbym pominal jakis szczegol?

    Jak dla mnie, to pominąłeś ogół. Owszem, ja się zgadzam, że filtrowanie
    portu 25 jest lepszym rozwiązaniem. Ale nie rozumiem dlaczego z tej okazji
    ucinanie kontroli botnetów miałoby być nieskuteczne - zwłaszcza, że
    ograniczenie się do portu 25 pomija wszystkie inne poza spamem nadużycia
    jakie powodują zombies. Non sequitur, po prostu.

    > Poza tym, zostal tu podany link do dowodu, nie jakiegos argumentu
    > z ktorym mozna sie zgadzac lub nie.

    Wątek ma prawie 300 listów, zlituj się i zacytuj.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing