  • Data: 2009-01-06 10:53:59
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal napisał(a):

    > Imho lepszy bylby mail podany w panelu neo/dsl. Nie kazdy ma telefon, bo
    > przeciez jak placisz 36,60zl za utrzymanie linii to jak sie do ciebie
    > dodzwonia? Na komorke? Za drogo. I tez nie musisz jej miec.
    >
    > A co do 25tcp. Dla neo to faktycznie powinno byc blokowane.

    Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W
    dłuższym czasie
    okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami, które
    korzystają z
    konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto spam.
    Kontrolery botnetów mogą być przeniesione gdziekolwiek. Spamu i syfu będzie tyle
    samo, tyle, że
    odpadną amatorzy z tej zabawy.
    Jedyne wyjście to cięcie klientów z zarażonymi komputerami. Już kilka razy słyszałem,
    na informację,
    że masz wirusa i wysyłasz spam, a co mnie to obchodzi, przecież mi działa. Dopóki
    userzy nie zaczną
    dbać o swoje komputery to się nie skończy i zabawy z firewallami są tylko półśrodkami
    doraźnymi.
    Oczywiście prościej dopisać na firewallu regułkę tnącą port niż walczyć z userami,
    tylko ile tych
    regułek można dopisać? Jak user będzie miał odcięty na tydzień net to szybko nauczy
    się instalować
    poprawki do systemu, korzystać z antywirusa.

    wer