-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
Date: Thu, 03 Feb 2011 17:55:56 +0100
Organization: -
Lines: 24
Message-ID: <k...@4...com>
References: <4d4953bf$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@4...com> <4...@n...home.net.pl>
<7...@4...com>
<4d497645$1@news.home.net.pl> <q...@n...yarross.net.pl>
<iiei5q$1lpr$1@news2.ipartners.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1296752148 25870 82.143.187.50 (3 Feb 2011 16:55:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Feb 2011 16:55:48 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347712
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 03 Feb 2011 17:43:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
>On 2011-02-03, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
>>> Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
>>> funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
>>> potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
>>
>> No to bardzo dokładne są te oszacowania: wykładnik +- 2 ;)
>
>Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obciążonych samochodów
>i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdżących :)
Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-)
No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany
nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma
jakas wytrzymalosc, a powyzej peka.
I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem.
W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie
uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez
przy takim wykladniku nie powinny.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.11 18:33 Krzysiek Kielczewski
- 03.02.11 18:31 Jacek_P
- 03.02.11 18:33 Jacek_P
- 03.02.11 20:40 J.F.
- 03.02.11 23:26 to
- 03.02.11 23:58 PMG
- 04.02.11 10:05 Zakomar
- 04.02.11 10:15 Zakomar
- 04.02.11 10:26 Zakomar
- 05.02.11 00:03 PMG
- 06.02.11 20:10 Zakomar
- 10.02.11 21:25 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=