-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: kocyk <k...@Z...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
Date: Wed, 12 Aug 2009 11:45:39 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 187
Message-ID: <h5u2sc$esb$1@news.onet.pl>
References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
<h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
<1...@o...googlegroups.com>
<h5oo3q$vkn$1@news.onet.pl>
<6...@w...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-58-190.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1250070220 15243 77.253.58.190 (12 Aug 2009 09:43:40 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2009 09:43:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
In-Reply-To: <6...@w...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:607155
[ ukryj nagłówki ]zbyhoo wrote:
> On 10 Sie, 11:09, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
>
>> Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
>> uciazliwy to jest wal;)
>
> No to dopiero bedzie flejm. Zaczynamy ? ;-)
Eee, tak bez Kefira?;)
>> Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
>> zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
>> motodetail za 20 ojro, hehe.
>
> Wsrod wad TDM wymienia sie brak centralnej podstawki - chyba we
> wszystkich testach i porownaniach, jakie widzialem. Ty jeden tej wady
> nie zauwazasz
Bo nie jest to zadna wada, co ja poradze. Testy gazetowe sa naciagane.
Co mozna powiedziec o turystyku po kilkudziesiecio kilometrowej
przejazdzce solo bez bagazu? Ja tdma kulnalem dziesiat, glownie na
trasach, i brak centralki nie doskwieral, bo koze latwo uniesc na kosie.
>> Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
>> bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
>> fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
>> moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.
>
> No widzisz? Kazdy z nas po prostu szuka kozy dla siebie. Mnie b12
> pasuje. Tylko jak to dranstwo odchudzic? ;-))))
Diaksem!;)
>>> Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...
> > Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym
> uzytkowaniu.
>
> Zgadza sie, mozesz smialo po schodach zasuwac, albo krawezniki
> zdobywac. Takie codzienne uzytkowanie TDMy. I to 900 :-)
A, to ty kpisz? Ja jej tak uzywalem. Tzn moze bez schodow, bo jakos nie
mam nigdzie takich w miescie, ktorych wykorzystanie by mi drogie
skrocilo. Z asfaltu tez zjezdzalem, i przeswit przydawal sie bardzo.
>>> Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
>>> B12 - NIE SZARPIE.
>> No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
>> motocykla, tylko typoszeregu silnikow.
>
> Podobnie jak brak regulacji widelca nie jest pozytywna ani negatywna
> cecha B12, tylko typoszeregu zawieszenia :-)
Ale ja nie podawalem braku regulacji jako wade, tylko ty jako zalete, hehe.
Poza tym nie mozna jednoznacznie stwoerdzic, czy silnik typu v jest
lepszy od r, czy gorszy. Jest inny, chodzi tu o preferencje. Podobnie
nie mozna jednoznacznie powiedziec, czy lepszy jest gaznik, czy wtrysk -
kazdy ma pewne zaley i wady. Natomiast z cala pewnoscia mozna
powiedziec, ze zawieszenie cartridgowe jest lepsze od klasycznego.
>>>> Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
>>> Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.
>> Nudnego, nudnego;)
>
> Ach to magiczne slowo "interpretacja" :-)
Przyjdzie czas i na ciebie, zobaczysz:) Wszyscy w koncu skonczymy na
popieprzonych sprzetach.
>> Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
>> postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
>> poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
>> wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.
>
> Fakt, taka sytuacja nie sklania do pochlebnych mysli pod adresem
> konstruktorow. Ale powiem Ci w tajemnicy, jak sobie z nia poradzic -
> ustawiasz wczesniej (na stale?) kranik w pozycje RES i latasz - do
> momentu wskazania ostatniej kreski na paliwomierzu. Wiesz, ze musisz
> tanksztele odwiedzic bo zostalo wachy na kilkadziesiat czy max 100 km.
Moge sie zgodzic, o ile informacja o przejsciu na rezerwe jest jasna i
nie do przeoczenia. Jak sie jednak nagle zorientujesz ze jedziesz na
rezerwie - to nie wiesz ile jeszcze przejedziesz. Tu komputer ma
zdecydowana przewage, ale za cene szarpiacego wtrysku.
> Troche jakby przy pompie tylko jej nie ma. Zatem nie ma sie co zepsuc.
> Dobra, wiem, bedzie flejm bo pompy sie nie psuja :-)
W tdmie nie, to nie jakas honda!
>>>>> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
>>>> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
>
> I do wymiany oleju (dwie pompy, odpowietrzanie, procedura sprawdzania
> poziomu),
Juz ci napisalem, srubka to 4 sek, poziomu na dobra sprawe mozna nie
sprawdzac, poza tym jest to latwiejsze, niz zagladanie w oczko
motocykla, ktory trzeba prosto trzymac.
> do regulacji luzu zaworowego (bylo juz duzo, poza tym pisza,
> ze 42 kkm to za duzo i luzy juz nie trzymaja tolerancji), do
Ojtam ojtam, dziwnie u mnie trzymaly.
> smarowania lancucha - podstawiajac klocek, przetaczajac koze,
> pochylajac na kosie - czym wtedy sie moto przytrzymuje? Plecami,
> biodrem? Pytam powaznie bo nie wiem - mam centralke ;-) No i moge
No jakto, reka. Musisz je tylko podtrzymac.
> jezdzic dalej bez zakladania tras krotszych niz 200 km od domu.
Tutaj nie rozumiem.
Przypomne ponownie, ze sa scotoilery, dla mnie wogole wozenie wielkiej
uchy szpreja to jakis absurd.
>> (...) zawieszenie b12 jest
>> zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
>> regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)
>
> Zawieszenie jest proste i tanie. Bo to budzetowy motur Panie. Dobrze,
> ze tyl ma regulacje boby juz do ruchu nie dopuscili. Podobnie jak
> sprzety bez ABSu ;-)
Trywializujesz, a to niestety najwieksza wg mnie wada b12. Nawet wage
bym przezyl.
>>> Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
>>> prostszej jego obsludze.
>> A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!
>
> A rower jaki tani w jezdzie! A taczka? Nawet lancucha nie trzeba
> naciagac :-)))
Sam widzisz, ze prostsza obsluga to miecz obosieczny. Wyszlo teraz, ze
b12 to taczka, a tdm hitech;)
>>> Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
>>> B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie
>> Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
>> zawieszenie z karocy.
>
> No :-) Zgodnie z tym zalozeniem suzuki kupilo kiedys w Burkina Faso
> linie produkcyjna pojazdow zaprzegowych i widziales? Maja teraz zawias
> do GSF jak znalazl :-)
Smiechy smiechami, a zawieszenie w b12 jest tragiczne, a nie
tragikomiczne. Przyznawal to bez dyskusji nawet najwiekszy fan b12.
>>> kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
>>> mogl oberwac :-)
>> Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!
>
> Juz dwa obrocilem!!! Twoje zdrowie :-)
Rany boskie, kochajacy inaczej!
>>>> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
>>>> ostatnim b12, wiec pasuje.
>
>>> Kto jest tendencyjny?
>
>> Ty:)
>
> No przeciez mowie, ze Ty :-)
To nie ja, ja jestem z malej litery!
>> Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
>> zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
>> jest prostsze.
>
> Gdzie? Gdzie tak napisalem? Skontaktuje sie z adminem, zeby wywalil te
> bzdury, chyba mnie jakas niemoc ogarnac musiala...
Po tym imbirowym, za mocne;)
>> A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
>> ciebie siwizne, hehe.
>
> Staaaary, za pozno! Juz dawno jestem siwy. Teraz moge tylko
> wylysiec :-)))
>
> Milo sie gawedzilo, zdrowka zycze!
Dozo;)
K.TM.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.09 08:41 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=