eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTDM 850 vs B12 S › Re: TDM 850 vs B12 S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
    Date: Wed, 12 Aug 2009 11:45:39 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 187
    Message-ID: <h5u2sc$esb$1@news.onet.pl>
    References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
    <h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <h5oo3q$vkn$1@news.onet.pl>
    <6...@w...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-58-190.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1250070220 15243 77.253.58.190 (12 Aug 2009 09:43:40 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2009 09:43:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    In-Reply-To: <6...@w...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:607155
    [ ukryj nagłówki ]

    zbyhoo wrote:
    > On 10 Sie, 11:09, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
    >
    >> Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
    >> uciazliwy to jest wal;)
    >
    > No to dopiero bedzie flejm. Zaczynamy ? ;-)

    Eee, tak bez Kefira?;)

    >> Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
    >> zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
    >> motodetail za 20 ojro, hehe.
    >
    > Wsrod wad TDM wymienia sie brak centralnej podstawki - chyba we
    > wszystkich testach i porownaniach, jakie widzialem. Ty jeden tej wady
    > nie zauwazasz

    Bo nie jest to zadna wada, co ja poradze. Testy gazetowe sa naciagane.
    Co mozna powiedziec o turystyku po kilkudziesiecio kilometrowej
    przejazdzce solo bez bagazu? Ja tdma kulnalem dziesiat, glownie na
    trasach, i brak centralki nie doskwieral, bo koze latwo uniesc na kosie.

    >> Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
    >> bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
    >> fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
    >> moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.
    >
    > No widzisz? Kazdy z nas po prostu szuka kozy dla siebie. Mnie b12
    > pasuje. Tylko jak to dranstwo odchudzic? ;-))))

    Diaksem!;)

    >>> Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...
    > > Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym
    > uzytkowaniu.
    >
    > Zgadza sie, mozesz smialo po schodach zasuwac, albo krawezniki
    > zdobywac. Takie codzienne uzytkowanie TDMy. I to 900 :-)

    A, to ty kpisz? Ja jej tak uzywalem. Tzn moze bez schodow, bo jakos nie
    mam nigdzie takich w miescie, ktorych wykorzystanie by mi drogie
    skrocilo. Z asfaltu tez zjezdzalem, i przeswit przydawal sie bardzo.

    >>> Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
    >>> B12 - NIE SZARPIE.
    >> No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
    >> motocykla, tylko typoszeregu silnikow.
    >
    > Podobnie jak brak regulacji widelca nie jest pozytywna ani negatywna
    > cecha B12, tylko typoszeregu zawieszenia :-)

    Ale ja nie podawalem braku regulacji jako wade, tylko ty jako zalete, hehe.
    Poza tym nie mozna jednoznacznie stwoerdzic, czy silnik typu v jest
    lepszy od r, czy gorszy. Jest inny, chodzi tu o preferencje. Podobnie
    nie mozna jednoznacznie powiedziec, czy lepszy jest gaznik, czy wtrysk -
    kazdy ma pewne zaley i wady. Natomiast z cala pewnoscia mozna
    powiedziec, ze zawieszenie cartridgowe jest lepsze od klasycznego.

    >>>> Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
    >>> Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.
    >> Nudnego, nudnego;)
    >
    > Ach to magiczne slowo "interpretacja" :-)

    Przyjdzie czas i na ciebie, zobaczysz:) Wszyscy w koncu skonczymy na
    popieprzonych sprzetach.

    >> Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
    >> postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
    >> poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
    >> wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.
    >
    > Fakt, taka sytuacja nie sklania do pochlebnych mysli pod adresem
    > konstruktorow. Ale powiem Ci w tajemnicy, jak sobie z nia poradzic -
    > ustawiasz wczesniej (na stale?) kranik w pozycje RES i latasz - do
    > momentu wskazania ostatniej kreski na paliwomierzu. Wiesz, ze musisz
    > tanksztele odwiedzic bo zostalo wachy na kilkadziesiat czy max 100 km.

    Moge sie zgodzic, o ile informacja o przejsciu na rezerwe jest jasna i
    nie do przeoczenia. Jak sie jednak nagle zorientujesz ze jedziesz na
    rezerwie - to nie wiesz ile jeszcze przejedziesz. Tu komputer ma
    zdecydowana przewage, ale za cene szarpiacego wtrysku.

    > Troche jakby przy pompie tylko jej nie ma. Zatem nie ma sie co zepsuc.
    > Dobra, wiem, bedzie flejm bo pompy sie nie psuja :-)

    W tdmie nie, to nie jakas honda!

    >>>>> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
    >>>> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
    >
    > I do wymiany oleju (dwie pompy, odpowietrzanie, procedura sprawdzania
    > poziomu),

    Juz ci napisalem, srubka to 4 sek, poziomu na dobra sprawe mozna nie
    sprawdzac, poza tym jest to latwiejsze, niz zagladanie w oczko
    motocykla, ktory trzeba prosto trzymac.

    > do regulacji luzu zaworowego (bylo juz duzo, poza tym pisza,
    > ze 42 kkm to za duzo i luzy juz nie trzymaja tolerancji), do

    Ojtam ojtam, dziwnie u mnie trzymaly.

    > smarowania lancucha - podstawiajac klocek, przetaczajac koze,
    > pochylajac na kosie - czym wtedy sie moto przytrzymuje? Plecami,
    > biodrem? Pytam powaznie bo nie wiem - mam centralke ;-) No i moge

    No jakto, reka. Musisz je tylko podtrzymac.

    > jezdzic dalej bez zakladania tras krotszych niz 200 km od domu.

    Tutaj nie rozumiem.
    Przypomne ponownie, ze sa scotoilery, dla mnie wogole wozenie wielkiej
    uchy szpreja to jakis absurd.

    >> (...) zawieszenie b12 jest
    >> zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
    >> regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)
    >
    > Zawieszenie jest proste i tanie. Bo to budzetowy motur Panie. Dobrze,
    > ze tyl ma regulacje boby juz do ruchu nie dopuscili. Podobnie jak
    > sprzety bez ABSu ;-)

    Trywializujesz, a to niestety najwieksza wg mnie wada b12. Nawet wage
    bym przezyl.

    >>> Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
    >>> prostszej jego obsludze.
    >> A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!
    >
    > A rower jaki tani w jezdzie! A taczka? Nawet lancucha nie trzeba
    > naciagac :-)))

    Sam widzisz, ze prostsza obsluga to miecz obosieczny. Wyszlo teraz, ze
    b12 to taczka, a tdm hitech;)

    >>> Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
    >>> B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie
    >> Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
    >> zawieszenie z karocy.
    >
    > No :-) Zgodnie z tym zalozeniem suzuki kupilo kiedys w Burkina Faso
    > linie produkcyjna pojazdow zaprzegowych i widziales? Maja teraz zawias
    > do GSF jak znalazl :-)

    Smiechy smiechami, a zawieszenie w b12 jest tragiczne, a nie
    tragikomiczne. Przyznawal to bez dyskusji nawet najwiekszy fan b12.

    >>> kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
    >>> mogl oberwac :-)
    >> Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!
    >
    > Juz dwa obrocilem!!! Twoje zdrowie :-)

    Rany boskie, kochajacy inaczej!

    >>>> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
    >>>> ostatnim b12, wiec pasuje.
    >
    >>> Kto jest tendencyjny?
    >
    >> Ty:)
    >
    > No przeciez mowie, ze Ty :-)

    To nie ja, ja jestem z malej litery!

    >> Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
    >> zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
    >> jest prostsze.
    >
    > Gdzie? Gdzie tak napisalem? Skontaktuje sie z adminem, zeby wywalil te
    > bzdury, chyba mnie jakas niemoc ogarnac musiala...

    Po tym imbirowym, za mocne;)

    >> A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
    >> ciebie siwizne, hehe.
    >
    > Staaaary, za pozno! Juz dawno jestem siwy. Teraz moge tylko
    > wylysiec :-)))
    >
    > Milo sie gawedzilo, zdrowka zycze!

    Dozo;)
    K.TM.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: