  • 21. Data: 2017-03-01 16:05:09
    Temat: Re: Szybko! Odpalajcie muzykę Vadera, Gorgoroth, itd...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Tylko niech tę j...ną LED spod lampy wyp..r..lą, bo świeci jak burdelówka,
    > po co ona?

    Żeby było ładniej (lub tandetniej, de gustibus). To nie jest gadżet
    użyteczny tylko dekoracyjny.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 22. Data: 2017-03-01 16:07:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Jak wtornik nie wzmacnia to po co dali tranzystory, lampe itd. Mogli
    > drutem polaczyc wejscie z wyjsciem, bylby wtornik idealny.

    No nie, bo nie taka jest rola wtórnika. Wtórnik nie ma wzmacniać tylko ma
    mieć dużą impedancję wejściową i małą wyjściową.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 23. Data: 2017-03-01 16:49:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Transformatorem da sie zrobic duza impedancje wejsciowa i mala wyjsciowa.
    Transformator tanszy od tego calego pierdolenstwa ze schematu. Zasilania nie
    potrzebuje.

  • 24. Data: 2017-03-01 18:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Transformatorem da sie zrobic duza impedancje wejsciowa i mala
    >wyjsciowa.

    Kosztem napiecia sygnalu niestety.

    >Transformator tanszy od tego calego pierdolenstwa ze schematu.
    >Zasilania nie potrzebuje.

    Ale nie ociepla brzmienia, nie wyglada tak ladnie i nie da sie
    podswietlic na czerwono :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-03-01 18:04:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Transformatorem da sie zrobic duza impedancje wejsciowa i mala wyjsciowa.

    Transformator tanszy od tego calego pierdolenstwa ze schematu. Zasilania
    nie potrzebuje.

    Mylisz się, trafo na pasma akustyczne nie jest łatwo zrobić i przez to
    swoje kosztuje.
    Oczywiście są trafa w akustyce np mikrofonowe, czy głośnikowe ale te 1
    robią głównie firmy w swoich sprzętach a głosnikowe już amator jest w
    stanie nawinąć. Międzystopniowo trasformatorów się raczej nie stosuje.

    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2017-03-01 18:44:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > I zeby oslabiac wtornik potrzebuje zawnetrznego zasilania z ktorego pobiera prad.

    Potencjometr tez oslabia. Na dodatek robi to plynnie.

    Dlaczego zamiast wtornikow nie uzywa sie potencjometrow albo dzielnikow
    napiecia?

    A moze jednak wtornik cos wzmacnia?

    Prąd wzmacnia, napięcie osłabia.
    Ogólnie podzespoły elektroniczne dzielą się na dwie grupy, aktywne i
    pasywne, potencjometr należy do pasywnych czyli nie wzmacnia sygnału,
    podobnie jak rezystory kondesatory czy cewki,
    aktywne z kolei to lampy, tranzystory, tyrystory czy triaki.
    One z kolei wzmacniają sygnał, w zależności o topologi układu
    różnie ten sygnał wzmacniają.

    Tu masz opis wtórnika katodowego i jak on działa
    http://www.fonar.com.pl/audio/teoria/podstawy/wzm10/
    wzm.htm

    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2017-03-01 21:31:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogolnie to mi sie wydaje ze chcesz ojca uczyc jak sie dzieci robi. Najpierw napisales
    ze wtornik nie wzmacnia a teraz ze jednak wzmacnia. To wzmacnia czy nie wzmacnia? A
    jak nie wzmacnia to dlaczego np tranzystorowy wtornik nazywany jest od zawsze
    wzmacniaczem?

  • 28. Data: 2017-03-01 23:47:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > On chyba akurat wie, ale patrzcie na taki hit:
    > http://tinyurl.com/zh8feql

    Zasilacz o charakterze pojemnosciowym...

    Zastanawiam sie czy wysmiac, czy jednak czegos nie wiem ;)

    > Nie wiem czemu, ale pierwsze moje skojarzenie to pokrętło od kuchenki
    > gazowej.

    Moje tez. Jakies to toporne takie.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 29. Data: 2017-03-02 08:35:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, March 1, 2017, 6:04:02 PM, you wrote:

    > Kosztem napiecia sygnalu niestety.

    Przede wszystkim nie jest banalną rzeczą wykonanie transformatora na
    tak szeroki zakres częstotliwości.

    Porządny transformator o paśmie 20 Hz - 20 kHz wcale nie musi być
    tańszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2017-03-02 16:55:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]

    To wzmacnia czy nie wzmacnia? A jak nie wzmacnia to dlaczego np
    tranzystorowy

    wtornik nazywany jest od zawsze wzmacniaczem?

    napisałem, może wzm prąd może napięcie, przeczytaj linka a nie rób z
    siebie niepełnosprawnego.

    Pozdr
    Janusz