    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szybcy i wściekli 9
    Date: Mon, 1 Apr 2019 14:05:11 +0200

    dyskusyjnych:q7stpt$bk2$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-04-01 o 13:32, J.F. pisze:
    > Ustawa - posiadaczowi pojazdu sie nie wyplaca.
    >Nie widzę takiego zastrzeżenia.

    >Otóż.

    Tzn nie widzisz takiego zastrzezenia, czy nie widzisz dla strat
    osobowych ?

    >To już by było odszkodowanie dla sprawcy wypadku, więc nie. Chyba że
    >to by było odszkodowanie dla rodziny (nie męża) żony.

    A maz to nie rodzina ? :-)

    Art. 34. 1. Z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    przysługuje odszkodowanie, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem
    mechanicznym są obowiązani do odszkodowania za wyrządzoną w związku z
    ruchem tego pojazdu szkodę, będącą następstwem śmierci, uszkodzenia
    ciała, rozstroju zdrowia bądź też utraty, zniszczenia lub uszkodzenia
    mienia.

    Art. 35. Ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych jest
    objęta odpowiedzialność cywilna każdej osoby, która kierując pojazdem
    mechanicznym w okresie trwania odpowiedzialności ubezpieczeniowej,
    wyrządziła szkodę w związku z ruchem tego pojazdu

    Art. 38. 1. Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za szkody:
    1) polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie mienia,
    wyrządzone przez kierującego posiadaczowi pojazdu mechanicznego;
    dotyczy to również sytuacji, w której posiadacz pojazdu mechanicznego,
    którym szkoda została wyrządzona, jest posiadaczem lub
    współposiadaczem pojazdu mechanicznego, w którym szkoda została
    wyrządzona;

    No i mam dylemat - kiedy odpowiada posiadacz, a kiedy kierujacy ...

    P.S. A tak przy okazji:
    a) samochod na parkingu sie zapalil ... i przysmazyl inne samochody.
    Czy to bedzie szkoda zwiazana z ruchem ? Postoj niby z definicji
    zwiazany z ruchem.

    b) nieznani sprawcy podpalili samochod ... a on przysmazyl sasiednie

    J.