  • 11. Data: 2011-02-28 08:53:59
    Temat: Re: Szwajcaria - kosmiczne opłaty za roaming?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011 23:15:41 +0000, Waldek Godel wrote:
    >Może, to, że na podstawie umów międzynarodowych Szwajcaria jest częścią
    >europejskiej strefy ekonomicznej, przez co jest traktowana jako część UE.
    >Przywóz/wywóz towarów do Szwajcarii jest objęty takimi samymi przepisami
    >jak dla innych krajów UE

    W sensie ? Nie ma cla przy przywozie towarow ze Szwajcarii ?

    J.

  • 12. Data: 2011-02-28 11:00:50
    Od: "lumarcin" <lumarcin(ciachurachu)@vp.pl>

    szwajcaria nie jest w UE :)

  • 13. Data: 2011-02-28 11:14:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 09:53:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > W sensie ? Nie ma cla przy przywozie towarow ze Szwajcarii ?

    tak, dokładnie tak. Dlatego też tyle samochodów wożą ze Szwajcarii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 14. Data: 2011-02-28 13:07:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 11:14:54 +0000, Waldek Godel wrote:

    >tak, dokładnie tak. Dlatego też tyle samochodów wożą ze Szwajcarii.

    Jestes pewien ?
    http://unfallwagen.net/przepisy/wedlug_krajow/3/

    Jak widac clo jest, ale nie obejmuje pojazdow pochodzacych z krajow
    EU. Jako ze Szwajcaria samochodow nie produkuje to sie nie wypowiem
    jak to wyglada przy wyrobach szwajcarskich - moze i mamy obustronna
    umowe.

    Przy czym brak cla, a moze tylko zerowa stawka nie oznacza ze nie ma
    odprawy celnej.
    http://www.eporady24.pl/samochod_ze_szwajcarii_wadli
    we_swiadectwo_pochodzenia_watpliwosci_co_do_wartosci
    _celnej_towaru,pytania,19,130,3428.html

    I tak oto strumien pojazdow ze Szwajcarii sie zmniejsza.

    J.

  • 15. Data: 2011-02-28 13:35:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 14:07:14 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > odprawy celnej.
    > http://www.eporady24.pl/samochod_ze_szwajcarii_wadli
    we_swiadectwo_pochodzenia_watpliwosci_co_do_wartosci

    o.. dzięki że dałeś link potwierdzający to co napisałem - Szwajcaria jest
    częścią Europejskiej Strefy Ekonomicznej, odrzuciła tylko część traktatów
    przesuwających część władzy do Brukseli, więc nie jest pełnoprawnym
    członkiem UE (zapewne taka sytuacja byłaby ideałem niektórych oszołomskich
    partii: czerpać kasę z UE ale zachować pełnię mozliwości decydowania o
    niej)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 16. Data: 2011-02-28 14:53:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Formalnie usługi świadczone na terenie Szwajcarii są jak w UE, a polskim
    > zgrywusom wcale nie trzeba pretekstu, żeby dymać klientów.

    Tak, ale na dymanie do UE sa stosowne europrzepisy.Nie maja one zastosowania
    przy dymaniu do Szwajcarii

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-03-02 13:34:03
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 27 Feb 2011 22:51:18 +0100, "Marcin N"
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    >Era na swojej stronie opowiada, że roaming w UE jest "całkiem tani":

    Szwajcaria nie jest w UE

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2011-03-02 13:38:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 14:34:03 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > Szwajcaria nie jest w UE

    Zdefiniuj UE

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 19. Data: 2011-03-02 23:03:46
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 2 Mar 2011 13:38:42 +0000, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Zdefiniuj UE

    UE (Unia Europejska - czyli United Europe)

    UE to nie jest to samo co EU.

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2011-03-02 23:33:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 00:03:46 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > UE (Unia Europejska - czyli United Europe)
    >
    > UE to nie jest to samo co EU.

    Nazwy znam. Prosiłem o definicję.