  • 1. Data: 2011-06-10 08:38:49
    Temat: Szukam scalaka, ktory...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Szukam scalaka umożliwiającego prostą realizację toru audio: mikrofon
    elektretowy - wzmacniacz z arw - końcówka mocy ok. pół wata. To razy dwa
    czyli układ stereo, ale z możliwością ustawienia różnych charakterystyk
    (drugi kanał bez arw).
    Pod pojęciem arw mam na myśli coś na wzór automatycznej kontroli poziomu
    nagrywania z magnetofonów. Szybki attack i kilkusekundowy release.
    Ktoś się spotkał (praktycznie) z czymś dostępnym ogólnie? Niby jest tego
    dużo, a jak przychodzi co do czego, to wiadomo...

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 2. Data: 2011-06-13 13:53:16
    Temat: Re: Szukam scalaka, ktory...
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-06-10 10:38, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > Ktoś się spotkał (praktycznie) z czymś dostępnym ogólnie? Niby jest tego
    > dużo, a jak przychodzi co do czego, to wiadomo...

    wszystko na raz to chyba było tylko w Erze.. ;-)
    Sam mikrofon plus ARW to popatrz może na 2 razy SSM2165/6/7 (ew.
    NE575/6/7/8) + jakiś wzmacniacz. Jak stereo to byś chyba musiał
    kombinować coś z ukladami w stylu NE572 .

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2011-06-13 14:45:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 15:53, Michał Baszyński pisze:
    > wszystko na raz to chyba było tylko w Erze.. ;-)

    Myślałem, że są takie do magnetofonów. Ale jeśli nawet, to pewno już
    historia...

    > Sam mikrofon plus ARW to popatrz może na 2 razy SSM2165/6/7 (ew.
    > NE575/6/7/8) + jakiś wzmacniacz. Jak stereo to byś chyba musiał
    > kombinować coś z ukladami w stylu NE572 .

    Wygląda na to, że tędy droga. I nie żadne dziwactwa, tylko najbardziej
    powszechne układy, w razie gdyby trzeba było za x lat coś dorobić.

    Tak na marginesie, jest gdzieś jakiś ranking popularności scalaków?
    Przydałoby się coś takiego, z cenami (mniej więcej), gdy jest spora
    alternatywa i wszystko jedno, w co wejść. Np. nie siedzę w wzmacniaczach
    audio małej mocy, a jest tego od groma. Część dobrze się ma od 30 lat,
    część to jakieś meteory, które robi jedna firma...

    --
    pozdrawia Adam
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 4. Data: 2011-06-13 15:26:09
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > audio małej mocy, a jest tego od groma. Część dobrze się ma od 30 lat,
    > część to jakieś meteory, które robi jedna firma...

    Akurat nie mam katalogu pod nogą, a w sieci nie chce mi się szukać, ale
    chyba są wzmacniacze stereo z dwoma op-ampami luzem w jednym pudle. Na
    opampach możesz zrobić ARW.

    Waldek