  • 1. Data: 2010-05-04 19:24:00
    Temat: Szukam malej, nagwintowanej tulei M2.5
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam malej, nagwintowanej tulei do mocowania plytki drukowanej.
    Tuleja moze byc z dowolnego materialu o nastepujacych wymiarach
    - gwint w srodku M2.5
    - odstep pomiedzy plytami 9.5mm

    Jesli tuleja ma wchodzic w dziure w plytke i np. byc lutowana
    w stylu innych komponentow to oczywiscie musi byc dluzsza
    o grubosc plytki, ale odstep miedzy plytkami musi byc 9.5mm
    podyktowany odlegloscia zlaczek board-to-board.

    Najlepsze co mi sie udaje znalezc to wyrob firmy Penn Engineering
    model SMTSO-M25-10ET. Tu jest krotko na ten temat:
    http://select.pemnet.com/interactiveSearch.php?FASTA
    CT=ISEARCH_PRODUCT2&FPRODUCTID=6020&PAGEID=
    Tu jest pdf calej serii (ten "moj" na stronie 3):
    http://www.pemnet.com/fastening_products/pdf/smtdata
    .pdf

    Problem w tym, ze maja 9mm i 10mm a nie maja 9.5mm :-(

    Tak blisko a jednak nie to co trzeba... Ktos ma pomysl gdzie szukac?

  • 2. Data: 2010-05-04 20:09:37
    Temat: Re: Szukam malej, nagwintowanej tulei M2.5
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Problem w tym, ze maja 9mm i 10mm a nie maja 9.5mm :-(
    >
    > Tak blisko a jednak nie to co trzeba... Ktos ma pomysl gdzie szukac?

    To kup dłuższe i utnij lub zeszlifuj do wymiaru, albo idź do pierwszego z
    brzegu warsztatu ślusarskiego i niech Ci obetną na tokarce. Na upartego
    możesz także obciąć samemu obracając w wiertarce zamocowanej w imadle, a
    obetniesz zwykłym brzeszczotem lub pilnikiem typu iglak.

  • 3. Data: 2010-05-04 20:20:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > możesz także obciąć samemu obracając w wiertarce zamocowanej w imadle,
    > a obetniesz zwykłym brzeszczotem lub pilnikiem typu iglak.

    No tak, zapomniałem dodać, ze szukam rozwiązania profesjonalnego
    do masowej produkcji kilku tysięcy płytek rocznie a nie hobbystycznego
    wytwórstwa jednej płytki metodą chałupniczą :-)

    Ale i tak dzięki Plumpi za dobre chęci... tak właśnie zmodyfikowałem
    sobie 5 prototypów, ale szukam rozwiązania docelowego.

  • 4. Data: 2010-05-04 20:46:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No tak, zapomniałem dodać, ze szukam rozwiązania profesjonalnego
    > do masowej produkcji kilku tysięcy płytek rocznie a nie hobbystycznego
    > wytwórstwa jednej płytki metodą chałupniczą :-)

    Dla warszatatu ślusarskiego obcięcie tych kilku tysięcy tulejek na tokarni
    lub na szlifierce tarczowej to robota na 2-3 dniówki.

  • 5. Data: 2010-05-04 20:49:19
    Od: " Yozwig" <j...@o...pl>

    > Problem w tym, ze maja 9mm i 10mm a nie maja 9.5mm :-(

    Straciłem do cna dobre zdanie o koledze :|.
    A jakaż to trudność podłożyć 0,5mm podkładki
    albo spiłować 0,5mm tuleji???????

    --
    Yozwig

  • 6. Data: 2010-05-04 20:50:40
    Od: " Yozwig" <j...@o...pl>

    > ale szukam rozwiązania docelowego.

    Rozwiązaniem docelowym są podkładki o grubości 0,5mm :P

    --
    Yozwig

  • 7. Data: 2010-05-04 22:12:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Yozwig" <j...@o...pl> wrote in message news:hrq18k$8tt$1@news.onet.pl...

    > Straciłem do cna dobre zdanie o koledze :|.
    > A jakaż to trudność podłożyć 0,5mm podkładki
    > albo spiłować 0,5mm tuleji???????

    Nie powinieneś sobie wyrabiać opinii o człowieku na
    podstawie problemu którego nie znasz :-)
    Podkładki nie wchodzą w ogóle w grę bo nie da się ich
    włożyć pod płytkę... Poza tym utrudniałoby to montaż
    i demontaż już po produkcji - trefne rozwiązanie i już
    sobie wyobrażam te podkladki wpadające w płytę...

    Szlifowanie tych 1/2mm brzmi dla mnie jak bardzo
    nieprofesjonalna ostatecznosc, wiec jak znalazlbym
    krotsza to nie musialbym sie uciekac do takich metod.

  • 8. Data: 2010-05-04 22:15:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No tak, zapomniałem dodać, ze szukam rozwiązania profesjonalnego
    > do masowej produkcji kilku tysięcy płytek rocznie a nie hobbystycznego
    > wytwórstwa jednej płytki metodą chałupniczą :-)

    Hmmm, to może opłaca się to zamówić w jakimś warsztacie, który ma do
    tego odpowiedni sprzęt. Przyznam, że nie mam pojęcia ile to kosztuje, na
    pewno więcej niż przy zakupie... no ale tu są spore ilości, więc pewnie
    też da się ponegocjować ;)...
    Druga sprawa - czy te 0,5mm jest aż tak istotne? ;)... Sądząc po
    wymiarze, są to spore złącza, chodzi o estetykę czy serio coś będzie źle
    działać, jeśli płytki będą oddalone nie o 9,5mm tylko o 10,0mm??

    Konop

  • 9. Data: 2010-05-04 22:28:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > więcej niż przy zakupie... no ale tu są spore ilości, więc pewnie też da

    Tak jak pisałem obok - ostateczność. Dlatego szukam standardowej 9.5mm.

    > Druga sprawa - czy te 0,5mm jest aż tak istotne? ;)... Sądząc po wymiarze,
    > są to spore złącza, chodzi o estetykę czy serio coś będzie źle działać,
    > jeśli płytki będą oddalone nie o 9,5mm tylko o 10,0mm??

    Będzie źle działac. To złączka która ma normalnie minimalną wysokość
    2mm i wersja której ja używam jest złączką "przedłużoną" ale kontakt
    jest wciąż taki sam jak w złączce 2mm. To nie jest klasyczna złączka
    z pinem wchodzącym w dziurkę. To jest złącze ETX, te 4 białe płaskie:
    http://www.seco.it/preview_images/prodotti/13_0.jpg

  • 10. Data: 2010-05-04 22:36:50
    Od: " Yozwig" <j...@o...pl>

    > Nie powinieneś sobie wyrabiać opinii o człowieku na
    > podstawie problemu którego nie znasz :-)

    Może i racja :)

    > Podkładki nie wchodzą w ogóle w grę bo nie da się ich
    > włożyć pod płytkę... Poza tym utrudniałoby to montaż
    > i demontaż już po produkcji - trefne rozwiązanie i już
    > sobie wyobrażam te podkladki wpadające w płytę...

    Po te podkładki trzeba... przyklejić :). Nie ważne,
    czy do tuleji czy do płyty, czy w ogóle dać samoprzylepne :).

    > Szlifowanie tych 1/2mm brzmi dla mnie jak bardzo
    > nieprofesjonalna ostatecznosc, wiec jak znalazlbym
    > krotsza to nie musialbym sie uciekac do takich metod.

    Wydaje się koledze. Są maszyny które szlifują od razu
    wszyskie Tobie potrzebne. Poza tym 0,5mm na 10cm
    spokojowo można uzyskać przez ściśnięcie, np na prasie
    hydraulicznej lub śrubowej :), tylko niestety trzebaby wkręcić
    śrubki, żeby nie zniszczyć gwintu...

    A tak przy okazji ile kosztuje taka tuleja? Może bym
    koledze zrobił? :)

    --
    Yozwig