  • 21. Data: 2012-07-13 17:02:03
    Temat: Re: Szukam informacji - przyczepka
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    > Q. Why does the UJ feel stiff?
    > A. The UJ needle bearings have been replaced with Nylon bushings. This is to reduce
    the bearing clearance so that slop is eliminated. Bearing slop would generate trailer
    instability at speed. The UJ will feel stiff if compared to UJ&#39;s fitted with
    Needle bearings. The trailer will have little trouble moving the UJ while being
    towed.

    > cytat od producenta uni-go, że niby wał kardana jest lepszy na nylonowych łożyskach
    niż na standardowym krzyżaku z łożyskami igiełkowymi?

    W dużym skrócie: Nylonowy jest lepszy bo nie ma takich
    luzów jak ten z łożyskiem igiełkowym (luzy mogły
    prowadzić do niestabilności przyczepki przy większej
    prędkości). Nylonowy może się wydawać sztywny, ale
    przyczepka nie będzie miała problemu z poruszaniem nim.

    Pozdrawiam
    zarafiq

  • 22. Data: 2012-07-13 21:58:02
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 12-07-2012 o 11:47:36 WIADRO <w...@g...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Szukam informacji, rysunków, schematów budowy przyczepek motocyklowych
    > "jedno-kółkowych" z jednym przegóbowym (z dwoma stopniami swobody)
    > mocowaniem(wał kardana) do zadupka. interesuje mnie w szczególności
    > rozwiązania amortyzacji tyłu i "patentom" na zminimalizowanie
    > wężykowania przy dobrych podróżnych prędkościach. Jak wychodzi w
    > praktyce z koniecznością zastosowania układu hamulcowego?

    Polecam książkę Adama Słodowego "Budujemy przyczepki campingowe"
    wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś niestety
    wcieło ale pozycja jest do dostania.

    niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2012-07-14 11:17:03
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w
    wiadomości news:op.whehq01tykntv0@pecet1.domain.neostrada...

    > Polecam książkę Adama Słodowego "Budujemy przyczepki campingowe"
    > wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś
    > niestety wcieło ale pozycja jest do dostania.
    >
    > niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

    Aktualnie do kupienia dwa egzemplarzz na najpopularniejszym polskim
    portalu aukcyjnym.
    A oprócz tego na najpopularniejszym gryzoniu piracki również.

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 24. Data: 2012-07-14 13:20:24
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlar
    ge/Rats-Hole-Busa-Sidecar.jpg

    >Ale poniewaz Rogal nie ma juz Busy to :
    >
    >http://www.triumphrat.net/attachments/tiger-chat/19
    814d1257789027-newbie-looking-at-tiger-to-haul-sidec
    ar-tiger-enduro-hack.jpg

    No przeciez ten tam, gdzies w centralnej Polsce, wskrzesiciel Muncha,
    Junaka i czegos tam, w przerwach we wskrzeszaniu dorabia wytwarzaniem
    wozkow: http://www.mmt.com.pl/st/uslugi_harley_wozek.php

  • 25. Data: 2012-07-14 23:03:44
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2012 11:17:03 UTC+2 użytkownik Jasio napisał:
    > Użytkownik &quot;Gr4N4c1K&quot; &lt;granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl&gt; napisał
    > wiadomości news:op.whehq01tykntv0@pecet1.domain.neostrada...
    >
    > &gt; Polecam książkę Adama Słodowego &quot;Budujemy przyczepki campingowe&quot;
    > &gt; wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś
    > &gt; niestety wcieło ale pozycja jest do dostania.
    > &gt;
    > &gt; niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

    Przeczytane.. najfajniejsze są prędkości maks. 45km/h albo zestwaienie aut np:
    fso syrenka
    wsk mikrus
    fso warszawa
    mzma moskwicz 407
    zaz zaporożec
    skoda oktavia - ta poprzednia :)
    fiat 600
    fiat 1100
    renault dauphine
    gaz wołga
    citroen 2cv
    Książka niezła ale bardziej przypomina przepis na ciasto a nie odpowiada na pytania
    czemu dodaje się mąki ziemiaczanej , itp..

    apropo przepisów w u.k. podobno:

    - Holowanie motocykl musi przekraczać 125 Pojemność silnika cc.
    - Przyczepa - całkowita szerokość- nieprzekraczającej 1,00 m
    - Odległość między tylną osią a tylną częścią przyczepy nie może przekraczać 2,5 m.
    - Oznaczenie wagi maks.
    - Oznacznie wagi przyczepki
    - Waga całkowita 150 kilogramów lub dwie trzecie masy motocykla
    - Ograniczenie prędkości Wielkiej Brytanii jest 60 mph na autostradach i drogach
    ekspresowych i 50 mph na wszystkich innych drogach. (mph => km/h x1,6)

  • 26. Data: 2012-07-15 22:01:02
    Od: Monster <a...@o...pl>

    Jeszcze taką z mocowaniem do mono wahacza znalazłem:
    http://zapodaj.net/c485a25ccc81d.jpg.html

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 27. Data: 2012-07-17 20:43:30
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lipca 2012 22:01:02 UTC+2 użytkownik Monster napisał:
    > Jeszcze taką z mocowaniem do mono wahacza znalazłem:
    > http://zapodaj.net/c485a25ccc81d.jpg.html

    też to widziałem ale zastanawiałem się: co przyświecało twórcy tej przyczepki?

  • 28. Data: 2012-07-17 21:52:07
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-17 20:43, WIADRO pisze:

    > też to widziałem ale zastanawiałem się: co przyświecało twórcy tej przyczepki?

    Foka była podpisana że niby dla dziecka czy cuś,mam jeszcze taką z
    wózkiem bocznym dla jamnika:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S