  • 11. Data: 2011-05-31 00:15:41
    Temat: Re: Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 20:22, MarcinJM pisze:

    > Ja zrobilem tak:
    > Kupilem 3m rury 1.5-2" (nie pamiatam) na jednym koncu osadzilem
    > zaczep do haka, na drugim oczko z drutu fi 10.
    > Do holownika podczepia sie na hak, do holowanego spetuje linka
    > do tygo co on tam ma. Tanie i funkcjonalne.

    Hmmmm ... a na "taki" sprzęt do "udziału w ruchu" nie trza
    jakiejś homologacji ?

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 12. Data: 2011-05-31 00:16:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Tak - robioni samodzielni.

    homologacja/atest nie poczebne ? (również wg unioeuropejskich
    przepisów...) ?

  • 13. Data: 2011-05-31 06:10:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Hmmmm ... a na "taki" sprzęt do "udziału w ruchu" nie trza jakiejś
    > homologacji ?

    Nie wiem, i za bardzo nie wnikalem w to.
    A skarpetki masz homologowane do udzialu w ruchu? ;)
    Nie dajmy sie zwariowac.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2011-05-31 14:09:47
    Temat: Re: Sztywny hol - jakie wrazenia ?
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
    jest lżejszy od holowanego)?

    Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
    strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
    przy przyspieszaniu i hamowaniu.

  • 15. Data: 2011-05-31 20:34:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 00:16:28 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > homologacja/atest nie poczebne ? (również wg unioeuropejskich
    > przepisów...) ?

    Nie wiem. Ale jakoś nie widziałem nigdy takich przepisów...

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2011-05-31 22:41:40
    Od: Ark Sempow <s...@g...com>

    Dnia Mon, 30 May 2011 01:56:11 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.
    >
    > Czy ktoś z grypowiczów może polecić jakiś konkretny model ?

    Zobacz tutaj:

    http://www.pommier.pl/pl/?id=77

    W zakladce produkty jest Katalog Pommier, w którym w części "A" są pokazane
    dyszle holownicze, a konkretnie strona A30-09 i A30-10.

    --
    Ark Sempow
    Kto się nisko kłania szybko garbieje [Styś Wincenty]

  • 17. Data: 2011-06-06 11:16:06
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 31.05.2011 14:09, ąćęłń pisze:
    > A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
    > jest lżejszy od holowanego)?
    Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz
    zdarzyło mi się Octavią holować Forda Transita po mieście, i na
    większości ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zdążył
    przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewnątrz, ale tragedii
    nie ma i daje się to opanować.

    > Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
    > strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
    > przy przyspieszaniu i hamowaniu.

    Jako holujący nie odczuwam ściągania w jakąkolwiek stronę przy jeździe
    na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie,
    może na pojazd holowany to jakoś wpływa i kierowca to koryguje, ale o to
    akurat nie pytałem.

    Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na
    sztywnym holu niż na lince.
    Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba
    są w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się
    praktycznie po linii prostej, oczywiście jak holowany nie hamuje, albo
    robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużoną
    drogę hamowania.
    Problemy czasem są przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszają
    się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to
    właśnie wtedy może zarzucić tyłem na zewnątrz pojazdu holującego.

    Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami,
    warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.