  • 1. Data: 2017-04-16 08:14:56
    Temat: Sztuczne obciążenie do spawarki 300A
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    przydało by mi sie sztuczne obciążenie do spawarki
    przy 100A żeby wytrzymało minute a przy 300A kilkanascie sekund
    z czego zrobić ?

  • 2. Data: 2017-04-16 09:08:21
    Temat: Re: Sztuczne obciążenie do spawarki 300A
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 08:14, Szumek pisze:
    > Witam
    > przydało by mi sie sztuczne obciążenie do spawarki
    > przy 100A żeby wytrzymało minute a przy 300A kilkanascie sekund
    > z czego zrobić ?

    W warunkach polowych może z wiadra a raczej jakiejś wanny z zasolona
    wodą i blaszanymi elektrodami.
    Przez ich zanurzanie regulujesz obciążenie.
    Widziałem w starożytności taki wynalazek do regulacji obrotów karuzeli.
    Rozumiem, ze nie chodzi ci o ekwiwalent łuku tylko o sprawdzenie pracy w
    warunkach ustalonego prądu.

  • 3. Data: 2017-04-16 09:44:34
    Temat: Re: Sztuczne obci??enie do spawarki 300A
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-16 o 08:14, Szumek pisze:
    > Witam
    > przyda?o by mi sie sztuczne obci??enie do spawarki
    > przy 100A ?eby wytrzyma?o minute a przy 300A kilkanascie sekund
    > z czego zrobi? ?

    http://allegro.pl/sylity-8-x-180-x-150-elementy-grze
    jne-i6457297814.html

    Ale potrzebował byś ze 40 sztuk tych 8 x 180 x 150. Jeżeli to
    jednorazowy eksperyment to drogo wyjdzie.

    P.P.

  • 4. Data: 2017-04-16 10:51:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 09:44, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    jne-i6457297814.html

    > Ale potrzebował byś ze 40 sztuk tych 8 x 180 x 150. Jeżeli to
    > jednorazowy eksperyment to drogo wyjdzie.

    Sylity się nie nadają, ponieważ ich oporność jest mocno uzależniona od
    temperatury.

  • 5. Data: 2017-04-16 11:54:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.04.2017 08:14, Szumek wrote:
    > Witam
    > przyda?o by mi sie sztuczne obci??enie do spawarki
    > przy 100A ?eby wytrzyma?o minute a przy 300A kilkanascie sekund
    > z czego zrobiae ?

    Zależy co masz, albo możesz mieć.
    Liny stalowe, rury, drut, ewentualnie wanna z wodą - jak kolega pisze,
    ale uważał bym, bo mieszanki wodoru z tlenem będzie sporo.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2017-04-16 12:08:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Liny stalowe, rury, drut, ewentualnie wanna z wodą - jak kolega
    > pisze, ale uważał bym, bo mieszanki wodoru z tlenem będzie sporo.

    Kolega pisał zdaje się o wodzie mocno osolonej. W takich warunkach
    zamiast wodoru będzie chlor. Też bym uważał (w radosnych czasach
    dzieciństwa zachlorowałem sobie w ten sposób cały pokój, zrobiło
    się tam jak w okopach pierwszej wojny światowej).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-04-16 12:26:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > przyda?o by mi sie sztuczne obci??enie do spawarki
    > przy 100A ?eby wytrzyma?o minute a przy 300A kilkanascie sekund

    Coś w tym rodzaju?

    http://famor.pl/produkty/rynek-morski/statki/rd5015.
    html-0

  • 8. Data: 2017-04-16 17:22:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > dzieciństwa zachlorowałem sobie w ten sposób cały pokój, zrobiło
    > się tam jak w okopach pierwszej wojny światowej).

    Jarku, chlor, jeśli będzie, to TEŻ. Jakby nie było wodoru, to by mi nie
    odbiło tłoczka w strzykawce, do której zebrałem trochę bąbelków z
    elektrolizy. Poza tym, i tak wodór (przypalane lekko pykają), od którego
    odpięto elektrolizą tlen, musi się gdzieś podziać, więc raczej uleci wolny z
    roztworu, jako najlżejszy i najcieplejszy z pierwiastków, nie sądzę, żeby
    przycupnął na brzegu naczynia i wołał za tlenem "wróć do mnie". A jakoś mi
    nie wiadomo o tym, aby u robiących np. trawienie elektrolityczne płytek w
    roztworze soli, powolne, ale działa, aby dochodziło u nich do wybuchu
    mieszanki H-Cl, która łoi pod wpływem światła, może za mało było? W
    oświetlonym słońcem pokoju elektrolityczne trawienie i nawet w strzykawce
    wybuchło dopiero, jak zebraną mieszankę (trochę tlenu się dostało jednak),
    wydmuchiwałem na płomień zapałki i nastąpiła mała cofka. Strat żadnych nie
    było.
    Yy... sód, uwolniony od chloru? To nie jest przypadkiem to: 2*Na + 2*H2O =
    2*NaOH + H2? Więc i tak wodór się pojawi. Ech... ja z tego ludziom na
    klasówce ściągi robiłem i dostawali piątki :) (Jako jedyni ci, którym
    "podpowiadałem"...) :) (pierwotnie dość mocno interesowałem się chemią, już
    wcześnie w podstawówce potrafiłem podać symbole wszystkich, wówczas 105
    pierwiastków, elektronika przyszła później)
    BTW. Wiedziałeś, że taka rtęć jest zaliczana do metali szlachetnych?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Metale_szlachetne
    (wiedziałem to, zanim nastała Wiki)

    To jak, idziemy robić ludziom baseny, metodą gospodarczą? :)) Chlorem z
    elektrolizy :))

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 9. Data: 2017-04-16 20:29:34
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 16 Apr 2017 11:54:37 +0200, Mirek napisał(a):

    > Zależy co masz, albo możesz mieć.
    > Liny stalowe, rury, drut, ewentualnie wanna z wodą - jak kolega pisze,
    > ale uważał bym, bo mieszanki wodoru z tlenem będzie sporo.

    Oporniki wodne dużych mocy są wykorzystywane do testowania zespołów
    prądotwórczych w lokomotywach spalinowych, gdy silnik takowej jest na
    obrotach to z wanny rezystora para idzie aż miło. Może zamiast bawić się
    w elektrolizę lepiej pomyśleć o grzałkach zanurzonych w wodzie? 30V *
    300A to raptem 9kW czyli niecałe 5 czajników bezprzewodowych. Jeśli
    dobrze liczę, to taka moc podgrzeje sto litrów wody od 20 do 100 stopni
    w około godzinę. Pozostaje wykombinować grzałki, które łącznie będą
    miały około 0,1 ohm.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2017-04-16 20:33:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozwolisz ze spytam czy prad staly czy przemienny?