  • 11. Data: 2010-04-08 21:15:16
    Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda
    >Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w
    >standardzie), dwa civici VTI.

    OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2010-04-08 23:57:52
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic
    > nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc
    > opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z
    > przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie
    > nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie
    > poruszac".
    > --
    > Olleo

    Sytuacje takie:

    opolska/kraków, lewe koło w lewej koleinie, prawe w prawej, pełno wody
    fontanna na 2 metry - 4 bieg naciskam na gaz a tu się robi 4k rpm
    zamiast przyśpieszyć. ze spzera nie pojedzie szybciej ? pojedzie
    i w poprzednim aucie tak miałem gaz i przyśpieszał co najwyżej jakieś
    dziwne odgłosy cicho słyszałem albo przymuliło go.

    2 sytuacja chodnik, zjeżdzam, śpiesze się to gaz na maxa,
    trochę ponad 140 koni i przy "zeskoku" piszczy ?!?! a ze szperą
    nie. (chyba, tam było lepsze wyciszenie i piszczenia opon nie
    słychać było i karetek :) ).

    albo koleiny w poprzek na skrzyżowaniu i gaz do dechy - też popiskuje.

    O dziwo na śniegu nie było problemów nawet z gazem na zakrętach
    innym niż do dechy, chyba że ona uszkodzona jest i na pełnej mocy
    nie działa?
    Wygrzebywanie ze śniegu bez problemu, w co by nie wjechać.

    pozdrawiam.

  • 13. Data: 2010-04-09 01:47:16
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    jerzu <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.

    K tez ma :), choć trakcja gorsza od mazdy9 i reno safrane (nawet model
    bez szpery) - i zawieszenie twarde, złe na dziury, mazda9 lepsza była.

    No właśnie tez mi się wydawało że >>każde<< duże auto to ma,
    wszystkie większe którymi jeździłem to (chyba) miały.

    jeśli mazda 6 to miała to xedos9 94+ oprócz asr'a pewnie tez szpere
    miał bo fajnie jeździł, nie ślizgało się a był fwd chyba trochę
    ponad 200 koni, silnik milera czy jakoś tak ;) czyli mógłby już zerwać.

    A kupiłem reno z silnikiem volvo i coś nie tak, ślizga się
    w koleinach na deszczu, obroty wskakuja auto dalej leci
    te 110km/h, wszystko stabilnie tylko przyśpieszyć nie mogę.
    te stare modele 92' 12v muliło na śliskim i coś "tyrkotało" bardzo
    cicho. na zakrętach gazu się nie zdejmowało (tu tez nie trzeba bo
    volvo silnik ma z 140..150 koni to nie zerwie).

    Aha gaz do dechy - taki styl jazdy musi być, bo mocy brak :(,
    coś jak w CC700 tylko silnik bardzo cicho chodzi to nie ważne jakie
    obroty ma.

    a czy szpera mogła się poprostu popsuć ?

    chyba założę że vel satis ma szperę, bo już tam volvo nie miało nic do
    rzeczy, a mniejszy i tańszy nissan z350 z tym samym silnikiem to ma :)

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2010-04-09 02:06:14
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):

    > http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od
    > A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów.

    > Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania.
    >
    > r.

    ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :)
    pozdrawiam.

  • 15. Data: 2010-04-09 02:07:44
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>