-
11. Data: 2010-04-08 21:15:16
Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:
>Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda
>Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w
>standardzie), dwa civici VTI.
OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
12. Data: 2010-04-08 23:57:52
Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic
> nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc
> opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z
> przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie
> nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie
> poruszac".
> --
> Olleo
Sytuacje takie:
opolska/kraków, lewe koło w lewej koleinie, prawe w prawej, pełno wody
fontanna na 2 metry - 4 bieg naciskam na gaz a tu się robi 4k rpm
zamiast przyśpieszyć. ze spzera nie pojedzie szybciej ? pojedzie
i w poprzednim aucie tak miałem gaz i przyśpieszał co najwyżej jakieś
dziwne odgłosy cicho słyszałem albo przymuliło go.
2 sytuacja chodnik, zjeżdzam, śpiesze się to gaz na maxa,
trochę ponad 140 koni i przy "zeskoku" piszczy ?!?! a ze szperą
nie. (chyba, tam było lepsze wyciszenie i piszczenia opon nie
słychać było i karetek :) ).
albo koleiny w poprzek na skrzyżowaniu i gaz do dechy - też popiskuje.
O dziwo na śniegu nie było problemów nawet z gazem na zakrętach
innym niż do dechy, chyba że ona uszkodzona jest i na pełnej mocy
nie działa?
Wygrzebywanie ze śniegu bez problemu, w co by nie wjechać.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2010-04-09 01:47:16
Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
jerzu <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:
>
> >Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda
> >Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla
w
> >standardzie), dwa civici VTI.
>
> OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.
K tez ma :), choć trakcja gorsza od mazdy9 i reno safrane (nawet model
bez szpery) - i zawieszenie twarde, złe na dziury, mazda9 lepsza była.
No właśnie tez mi się wydawało że >>każde<< duże auto to ma,
wszystkie większe którymi jeździłem to (chyba) miały.
jeśli mazda 6 to miała to xedos9 94+ oprócz asr'a pewnie tez szpere
miał bo fajnie jeździł, nie ślizgało się a był fwd chyba trochę
ponad 200 koni, silnik milera czy jakoś tak ;) czyli mógłby już zerwać.
A kupiłem reno z silnikiem volvo i coś nie tak, ślizga się
w koleinach na deszczu, obroty wskakuja auto dalej leci
te 110km/h, wszystko stabilnie tylko przyśpieszyć nie mogę.
te stare modele 92' 12v muliło na śliskim i coś "tyrkotało" bardzo
cicho. na zakrętach gazu się nie zdejmowało (tu tez nie trzeba bo
volvo silnik ma z 140..150 koni to nie zerwie).
Aha gaz do dechy - taki styl jazdy musi być, bo mocy brak :(,
coś jak w CC700 tylko silnik bardzo cicho chodzi to nie ważne jakie
obroty ma.
a czy szpera mogła się poprostu popsuć ?
chyba założę że vel satis ma szperę, bo już tam volvo nie miało nic do
rzeczy, a mniejszy i tańszy nissan z350 z tym samym silnikiem to ma :)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2010-04-09 02:06:14
Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
> On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał
> <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
>
> > I jak to jest zrobione w 4x4 ?
>
> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od
> A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów.
>
> > Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton
>
> Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania.
>
> r.
ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2010-04-09 02:07:44
Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
> On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał
> <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
>
> > I jak to jest zrobione w 4x4 ?
>
> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od
> A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów.
>
> > Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton
>
> Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania.
>
> r.
ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/