-
Data: 2014-08-22 17:24:33
Temat: Re: "Szokowe" szkolenie młodego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-08-21 07:47, Lisciasty pisze:
> W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 00:08:42 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
>
>> Ale tak "z nienacka" i pułapkę na niego zastawić?
>
> Oczywiście, przecież uprzedzenie go że za chwilę wyjedzie mu
> przed maskę rowerek z lalką to trochę bez sensu by było,
> nie uważasz? :>
No niekoniecznie, chociaż oczywiście zależy co chce się uzyskać.
Na wszelakich szkoleniach kierowca doskonale wie co będzie, co ma
zrobić, często nawet wie jak należałoby to zrobić.
Po czym próbuje i okazuje się że jednak nie potrafi - i w sumie to jest
celem szkolenia.
>> Jeśli tak - to niedobrze, a co będzie jak zrobi głupi test łosia z
>> spotkaniem krawężnika lub pobocza, kończący się dachowaniem albo
>> spotkaniem z twardą przeszkodą?
>
> Dobre pytanie. Może kwestia wyboru dobrego miejsca.
> Ale czy przy 50 km/h i hamowaniu można dachować?
Nie masz pewności czy to będzie tylko hamowanie...
Kolejna sprawa czy sens ma robienie czegoś takiego przy 50km/h?
Bo nie bardzo to sobie wyobrażam - to jest prędkość przy której
musiałoby coś przed maskę wyskoczyć bezpośrednio zza przeszkody.
A nauka z takiej "lekcji" jedynie taka, że w ogóle należy zrezygnować z
jazdy, bo zawsze może rowerek wytoczyć się metr przed maskę i nawet
jazda 20km/h nie pomoże.
Bo tak prawdę mówiąc to dozwolone 50km/h w terenie zabudowanym to
właśnie taka prędkość, która zakłada że co by się nie działo (choćby ten
rowerek metr przed maskę) to powinna zapewnić w miarę brak ofiar, nawet
wśród pieszych.
To właśnie prędkość gdzie już nawet nie chodzi o unikanie kolizji, które
i tak są nieuniknione, a ma zapewnić ograniczenie skutków zderzenia.
Zwalnianie do niższych prędkości to już są miejsca naprawdę wyjątkowe i
szczególnie niebezpieczne. Jakieś ruchliwe przejścia przez jezdnie ze
słabą widocznością itp.
Zakręty raczej aż takie nie są.
>> Tutaj po prostu mści się "nie odbija mu szajba" - jeśli zawsze jeździ
>> grzecznie i pomału i kapeluszniczo, i nie doprowadza w warunkach
>> bezpiecznych do "stanów skrajnych" np traty przyczepności, to nie
>
> Jeździ normalnie, hamować potrafi. Problemem jest to,
> że bez względu na ukształtowanie wioski, jedzie jak na tempomacie,
> 50-60 km/h.
To raczej nie problem tak długo jak nie jedzie przez tą wioskę 120km/h.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=