eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzczególna ostrożnośćRe: Szczególna ostrożność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Szczególna ostrożność
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <m5sls0$fqb$1@node1.news.atman.pl> <1kag3f8kpq3i0$.dlg@myjk.org>
    <m625r1$ddn$1@node1.news.atman.pl> <idxqvjcej66f$.dlg@myjk.org>
    <m63dlo$fr3$3@node2.news.atman.pl> <11z2tmmaj8g70$.dlg@myjk.org>
    <m67g0k$7t8$2@node1.news.atman.pl> <aedlhultcsh9$.dlg@myjk.org>
    <m67iov$bdm$1@node1.news.atman.pl> <cpqjnw7kkya3$.dlg@myjk.org>
    <m67rdq$b7d$1@node2.news.atman.pl> <1v7oc6tvrj4yf$.dlg@myjk.org>
    <m68nu5$6un$1@node2.news.atman.pl> <m691as$t87$1@node1.news.atman.pl>
    <m6a5q7$nta$2@node2.news.atman.pl> <mzty3n9pr91l$.dlg@myjk.org>
    <m6bak1$hvu$2@node1.news.atman.pl> <1mznzjffzf7yv$.dlg@myjk.org>
    <m6cqtn$7jv$3@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <m6fdgn$4rv$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 12 Dec 2014 20:56:17 +0100
    Message-ID: <n...@m...org>
    Lines: 38
    NNTP-Posting-Host: 83.6.184.184
    X-Trace: 1418414169 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 21552 83.6.184.184:16076
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551873
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 12 Dec 2014 19:52:09 +0100, Shrek

    > Droga skutecznego hamowania dla przeciętnego kierowcy to 30m.
    > Pownieważ ty jesteś wybitnie nadprzeciętny, to przyjmijmy 25.

    Nie wybitnie nadprzeciętny, jest wiele lepszych przymiotników do określenia
    zachowania. Otóż jak już pisałęm, gdy mam ograniczoną widoczność zbliżając
    się np. do takiego skrzyżowania* jak pokazałeś, to redukuję zawczasu bieg,
    odpuszczam gaz i przekładam nogę nad hamulec. Nie jestem więc "przeciętnym"
    kierowcą zaskoczonym sytuacją dla których podajesz swoje wyliczenia drogi
    hamowania, a kierowcą w fazie zwalniania i dodatkowo przygotowanym na
    określoną reakcję. Taka to właśnie różnica, że ty patrzysz z perspektywy
    kierowcy ignoranta, co bezmyślnie uważa, że jak ma zielone czy
    pierwszeństwo to może jechać ignorując podstawy PORD.

    *) to samo jak zbliżam się do stojącego autobusu zza którego ludzie lubią
    wyłazić wprost pod koła, czy do przejścia do pieszych do którego widoczność
    jest ograniczona itd. -- to też zwalniam, a jak zupełnie nic nie widzę, to
    zwalniam jeszcze bardziej, żeby móc zahamować. I tak, poza logiką, PORD mi
    to nakazuje, więc zapierdalacze wszelkiej maści mogą mnie cmoknąć w pompkę,
    bo wolę mieć piekące uszy niż człowieka na sumieniu.

    > Powodzenia;)

    Dziękuję, dam sobie radę.

    > Przepraszam, ale czego się obawiasz zbliżając się do skrzyżowania, jak
    > nie "zapierdalaczy na czerwonym" na poprzecznej jezdni?

    Takich co ci pokazałem na filmie, którzy się zgapią -- bo tacy najczęściej
    wbijają na czerwieni. Zapierdalacze to najczęściej jeżdżą na późnym żółtym,
    a przed takimi jest się stosunkowo łatwo obronić (pomijam już kwestię tego,
    że sygnalizatory są tak ustawione aby do punktów kolizyjnych w takich
    sytuacjach nie dochodziło).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: