  • 51. Data: 2011-08-02 12:44:48
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Jakim mandatem, anonimowy lamuszku-trzęsidupku?

    W Polsce obowiązuje ruch prawostronny.

    A.

  • 52. Data: 2011-08-02 12:46:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Miałby rację, gdyby na obu pasach był pełny ruch i poruszały się ciągi
    > pojazdów. Ale tu tak nie było.

    Dodatkowo, te dwa ciągi musiałyby poruszać się z idealnie równą
    prędkością, co jest trudne do uzyskania.

  • 53. Data: 2011-08-02 12:48:24
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Miałby rację, gdyby na obu pasach był pełny ruch i poruszały się ciągi
    > pojazdów. Ale tu tak nie było.

    Wówczas nadal to było by wyprzedzanie. A co do wymijania o czym autor
    tej błyskotliwej riposty, pisał później, to nadal trochę brakuje,
    zwłaszcza na drodze jednokierunkowej.

    A.

  • 54. Data: 2011-08-02 12:50:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-02, Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl> wrote:

    > Gdyby tak było, nie zatrzymywali by mnie raczej - szkoda czasu, złodziej
    > może uciec. To tak na logikę. Zresztą włączyli potem, już żeby zatrzymać
    > mnie.
    > Natomiast nadal uważam, że radiowóz bez włączonego "koguta" nie jest
    > pojazdem uprzywilejowanym i jego kierowca nie powinien łamać przepisów.

    A czemu troszeczke przekraczales predkosc? Typowa moralnosc na PMS. Ja
    jechalem szybciej niz mozna ale on jechal jeszcze szybciej! Jak jestes
    taki swietojebliwy az do bolu to nie powinienes jechac szybciej niz
    ograniczenie.

    --
    Artur

  • 55. Data: 2011-08-02 12:54:28
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Natomiast nadal uważam, że radiowóz bez włączonego "koguta" nie jest
    > pojazdem uprzywilejowanym i jego kierowca nie powinien łamać przepisów.

    Bo tak jest zgodnie z KRD.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 56. Data: 2011-08-02 12:59:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartłomiej,

    Tuesday, August 2, 2011, 12:46:30 PM, you wrote:

    > Dodatkowo, te dwa ciągi musiałyby poruszać się z idealnie równą
    > prędkością, co jest trudne do uzyskania.

    Nie ma mowy w Konwencji o równej prędkości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 57. Data: 2011-08-02 13:00:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Arek,

    Tuesday, August 2, 2011, 12:48:24 PM, you wrote:

    > Wówczas nadal to było by wyprzedzanie.

    Nie byłoby.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2011-08-02 13:00:44
    Od: MHM <m...@p...pl>

    Polecam lekture KRD.

    - nie poruszającego się uczestnika ruchu lub przeszkody nazywa się
    omijaniem;
    - uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku nazywa się
    wymijaniem;
    - uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku nazywa się
    wyprzedzaniem.

    Na ogół wyprzedzanie pojazdu odbywa się z lewej strony. Wyjątkiem jest
    wyprzedzanie pojazdu skręcającego w lewo, które może się odbyć z jego
    prawej strony, wyprzedzanie pojazdu szynowego oraz wyprzedzanie na drodze z
    wyznaczonymi pasami ruchu.

  • 59. Data: 2011-08-02 13:01:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2011 11:54, MHM wrote:

    > Bo tak jest zgodnie z KRD.

    Zgodnie czy nie, jakby mi złodziej wynosił rower z szopy, wolałbym żeby
    nie słyszał policji z dwóch kilometrów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 60. Data: 2011-08-02 13:03:22
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Ja mam ważniejsze pytanie: jakim prawem masz prawo jazdy?

    A tobie kto dał prawo dawać głupie odpowiedzi na forum?

    Prawo jazdy mam prawem egzaminu, który zdałem 20 lat temu i nikt takimi
    pierdołami się wtedy nie zajmował, zresztą chyba nie mógł bo mało w polsce
    wtedy było dróg dwupasmowych, a moim hobby nie jest wyszukiwanie zmian w
    przepisach czy ich wypunktowań.

    Zresztą przez te 20 lat spowodowałem tylko jeden wypadek z mojej winy -
    wjechałem na czerwone, bo byłem zmęczony po 30 godzinach roboty.

    Nieznajomość wszystkich bzdurnych przepisów nie zwalnia mnie od zdrowego
    rozsądku że jak zbliżam się do zebry to zachowuję ostrożność - uważam że to
    jest lepsze niż doskonała znajomość przepisów i kozaczenie.

    Inny przykład - ostatnio dowiedziałem się od taksówkarza że jak są światła i
    osobny pas do skrętu w lewo, i do tego pasa jest światło zielonej strzałki w
    lewo, to jest to NAKAZ, i nie można z takiego pasa zawrócić.
    Zawsze byłem przekonany że jak nie ma zakazu zawracania to można? I co - i
    po to żeby zawrócić do domu mam jechać 3 kilometry w jedną stronę i 3 w
    drugą (po drodze same takie skrzyżowania ze strzałkami)? Niedoczekanie.

    MS