  • Date: Tue, 02 Aug 2011 16:14:02 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szanujmy policję...

    W dniu 02.08.2011 13:03, Maciej S. pisze:

    > A tobie kto dał prawo dawać głupie odpowiedzi na forum?

    Primo: głupi jesteś ty, a nie moja odpowiedź.
    Secundo: wolność słowa jest zagwarantowana w Konstytucji, ale pewnie
    tego też nie wiesz...

    > Prawo jazdy mam prawem egzaminu, który zdałem 20 lat temu i nikt takimi
    > pierdołami się wtedy nie zajmował, zresztą chyba nie mógł bo mało w

    Pierdołami typu przepisy? Fascynujące, opowiedz coś jeszcze...

    Kwestia czy dany manewr jest wyprzedzaniem czy nie jest dość istotna z
    punktu widzenia bezpieczeństwa.

    [ciach]

    > Nieznajomość wszystkich bzdurnych przepisów nie zwalnia mnie od zdrowego
    > rozsądku że jak zbliżam się do zebry to zachowuję ostrożność - uważam że
    > to jest lepsze niż doskonała znajomość przepisów i kozaczenie.

    Potrzebna jest i ostrożność (zresztą wymagana przepisami) i znajomość
    przepisów. Jedno bez drugiego - nie zadziała.

    > Inny przykład - ostatnio dowiedziałem się od taksówkarza że jak są
    > światła i osobny pas do skrętu w lewo, i do tego pasa jest światło
    > zielonej strzałki w lewo, to jest to NAKAZ, i nie można z takiego pasa
    > zawrócić.
    > Zawsze byłem przekonany że jak nie ma zakazu zawracania to można? I co -
    > i po to żeby zawrócić do domu mam jechać 3 kilometry w jedną stronę i 3
    > w drugą (po drodze same takie skrzyżowania ze strzałkami)? Niedoczekanie.

    I widzisz - wyłazi twoja ignorancja, którą się tak szczycisz.

    Primo: nie chodzi o "zieloną strzałkę" warunkowego skrętu, tylko o
    sygnalizator S-3.

    Secundo: sygnalizator S-3 sygnalizuje, w którą stronę masz
    _gwarantowany_ bezkolizyjny przejazd. Przykład: ty masz na S-3 strzałkę
    w lewo, a ten wyjeżdżający z lewej w prawo ma S-3 w prawo. I ten
    skręcający w prawo ma pełne prawo przypuszczać, że żadna nie znająca
    przepisów menda nie wjedzie mu przed maskę, bo zacznie zawracać tam,
    gdzie S-3 pozwala tylko skręcić w lewo. I tak twoja nieznajomość
    "nieistotnych" przepisów doprowadzi do kolizji albo nawet poważnego wypadku.

    PS: to czerwone to rzeczywiście nie zauważyłeś, czy też był to kolejny
    przepis, o którym wcześniej nie słyszałeś, hmm?