  • Data: 2011-07-22 22:43:40
    Temat: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam> szukaj wiadomości tego autora

    news:1062887429.20110722234712@pik-net.pl...
    > Hello janusz_kk1,
    >
    > Friday, July 22, 2011, 8:39:40 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przez przypadek trafiłem dzisiaj na DOMO (TV) na program o bodowie
    > bardzo ekologicznego domu we Francji. Głównie z różnych dziwnych
    > materiałów odpadowych.

    Ostatnio ogladalem podobny material o niemieckiej firmie
    ktora buduje domy z gliny. Ponoc cieple, zdrowe (i modne ? )
    na dodatek utrzymujace stałą optymalna wilgotność.
    Moja babcia miala takowy, i jeszcze strzechą kryty ;)
    pamietam z dziecinstwa, gdyz czesto spedzalem tam wakacje
    zas bedac juz nastolatkiem pomagalem przy rozbiorce :)
    Konstrukcja dachu zaczynala sie walic /ze starosci/,
    a i o fachowca do więźby strzechy bylo coraz trudniej.
    Sporo potu kosztowalo mnie rozbicie tych glinianych
    a jakoś dziwnie "skamienialych" scian .....
    namachałem sie sporą siekierą a efekty byly mizerne

    > Na wierzchu tego 10m^2 paneli słonecznych. I sprzedają energię. Za
    > całe 5 euro dziennie w słoneczny dzień. Panele założyli, żeby nie
    > płacić za energię. A ja się zastanawiam, ile lat potrwa spłata tej
    > inwestycji...

    - cóż, "dzentelmeni" podobno nie rozmawiaja o pieniadzach ;)
    jednak fakt, dla francuza te 5 ojro/dobe to jak splunac
    ale moze starczy na koszty konserwacji ;P

    > Pierwotnie nie mieli mieć połączenia z siecią w ogóle, ale
    > podejrzewam, że cena akumulatorów im ten pomysł z głowy wybiła.

    Zbiornika wodnego tez pewnie brak w okolicy
    bo moze wpadliby na pomysl rodem z naszej porąbki-zar
    zamiast kasowac te "parszywe" 5 E :))