  • Data: 2010-10-01 09:03:14
    Temat: Re: Sympatex vs Goretex w butach motocyklowych
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-01 08:53:50 +0200, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

    > Próbuję sobie kupić buty motocyklowe. Turystyczne. W oko wpadły mi
    > Vanucci, ale firma ta stosuje wyłącznie sympatex.
    >
    > Zastanawiam się więc, czy jednak poszukać innej firmy używającej
    > goretex. Jakie jest Wasze zdanie na temat: sympatex vs goretex?

    IMHO tylko Gore. Z Sympatexem zaryzykowałem kiedyś w butach
    turystycznych, po pół roku pokonywał je 100 metrowy spacer w wysokiej
    mokrej trawie (ale to wbrew pozorom dość ostry test). Gore w dobrych
    butach turystycznych po 3 latach zdaje ten test bez bólu, ale już w
    kiepskich (Merel) po pół roku jeden but mi puszcza wilgoć. Ale
    zaznaczam, że ja bardzo szybko niszczę buty.
    Wracając do motocyklowych, Daytony zaczęły mi przeciekać po 3 latach,
    poddały się po 2 godzinach jazdy w deszczu, konieczny był apgrejt z
    torebek foliowych (przy temp. poniżej 10 Ce to naprawdę nic przyjemnego
    jechać mając mokro w butach). Wcześniej może z raz miałem delikatnie
    wilgotne stopy po 4 godzinach w strugach deszczu. Następne buty
    rozważam tylko z Gore, choć już raczej nie Daytony. Dodam że przez
    jeżdżenie turystyczne rozumiem potrzebę pojechania czasem bez względu
    na stan pogody (żeby np. wrócić z urlopu do domu, tudzież nie
    przekładać wyjazdu na później).

    de Fresz