  • 11. Data: 2015-10-16 19:30:33
    Temat: Re: Sygnalizatory świetlne tworzą korki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.10.2015 22:38, Bolko wrote:
    > Rondo w Beverley w East Yorkshire to prawdziwy labirynt. 42 sygnalizatory świetlne
    regulują 20 "strumieni ruchu" oraz dziewięć przejść dla pieszych. Ludzie się gubią.
    Dochodzi do wielu stłuczek. Notorycznie tworzą się też korki. Chyba, że... wyłączy
    się światła.

    > http://maximus.media/aktualnosci.html?id=791&t=sygna
    lizatory-swietlne-tworza-korki-na-skrzyzowaniach

    U nas tak było na Rondzie Zesłańców Syberyjskich w Warszawie. Co ciekawe
    na poprzecznej czyli w Alejach korków to nie powodowało.

    Shrek.

  • 12. Data: 2015-10-16 19:55:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 00:28, JK pisze:

    > Jakieś argumenty na poparcie tego twierdzenia?
    > Czy tylko IMHO?

    Ma rację.
    Wjazd do Wałbrzycha od strony Wrocławia (DK35).
    Jak wyłączą światła to dzwon za dzwonem, samochody dachują, koziołkują,
    itp. itd.
    To jest widok z podporządkowanej, w poprzek jest główna, z lewej jest
    wlot ze strony Wrocławia. Jak widać, gówno widać. W prawo nie lepiej.
    Najczęściej wlatujący od lewej ze trony Wrocławia kosił wjeżdżającego z
    podporządkowanej, w wyniku czego często ten się turlał w dół w prawo.

    https://www.google.pl/maps/@50.8232016,16.302722,3a,
    75y,126.26h,78.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOR4L_wlHfpJUI
    Q-JV2kIbw!2e0!7i13312!8i6656

    Na Street jest jeszcze widoczny remont i budynek na rogu po prawej, ale
    po zrobieniu drogi i wyburzeniu budynku geometria skrzyżowania się nie
    zmieniła.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2015-10-16 20:23:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 22:38, Bolko pisze:
> [...]

    się gubią.

    Dochodzi do wielu stłuczek. Notorycznie tworzą się też korki. Chyba,

    W Bielsku też jest takie rondo, Cieszyńska-Piastowska-Konopnickiej, jak
    go przebudowali to zrobili światła i były korki, jak wyłączyli po pół
    roku to tylko w godzinach szczytu się lekko korkuje. Nawet w
    teleexpresie się z tego śmiali, 2mln na światła poszły w błoto :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2015-10-16 20:24:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 20:23, janusz_k pisze:

> [...]
    > roku to tylko w godzinach szczytu się lekko korkuje. Nawet w
    > teleexpresie się z tego śmiali, 2mln na światła poszły w błoto :(

    Hulanka się nazywa :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 15. Data: 2015-10-17 10:06:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-16 o 19:55, Irokez pisze:
> [...]
    > Najczęściej wlatujący od lewej ze trony Wrocławia kosił wjeżdżającego z
    > podporządkowanej, w wyniku czego często ten się turlał w dół w prawo.

    A czy nie obowiązuje już dziwny przepis, że jak sygnalizacja świetlna
    nie działa, to nie ma już "podporządkowanej", tylko obowiązuje reguła
    prawej ręki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2015-10-17 10:18:22
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > A czy nie obowiązuje już dziwny przepis, że jak sygnalizacja świetlna nie
    > działa, to nie ma już "podporządkowanej", tylko obowiązuje reguła prawej
    > ręki?

    Moglbys zacytowac ten przepis?

  • 17. Data: 2015-10-17 10:26:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Hulanka się nazywa :)

    To nie tak.
    Światła był potrzebne. Zauważ, że takiego ronda (wielkością ale i
    budową) nie ma w okolicy i kierowcy zwyczajnie się w nim gubili.
    Było bardzo dużo stłuczek - szczególnie na wylocie w ulicę Konopnickiej.
    Światła w pewien - fakt, ułomny - sposób rozwiązywały problem kierowców
    nieobeznanych z rondem turbinowym.

    A jak już mówimy o niepotrzebnych światłach, to wyłącz w Wapienicy
    światła. Zobaczysz jak pięknie wszystko stanie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2015-10-17 11:56:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, October 17, 2015, 10:06:02 AM, you wrote:

    > A czy nie obowiązuje już dziwny przepis, że jak sygnalizacja świetlna
    > nie działa, to nie ma już "podporządkowanej", tylko obowiązuje reguła
    > prawej ręki?

    Masz prawo jazdy? Jesli tak, to oddaj jak najszybciej. I nie wsiadaj
    do samochodu nawet jako pasażer.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-10-17 12:59:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Masz prawo jazdy? Jesli tak, to oddaj jak najszybciej. I nie wsiadaj
    > do samochodu nawet jako pasażer.

    No dobrze, to była podpucha :D

    Art. 5.3 - czyli sygnalizacja świetlna jest ponad znakami drogowymi -
    więc np. odwołuje pierwszeństwo "łamane". W tym przypadku czy to ze
    światłami, czy bez świateł - nic się nie zmienia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-10-17 15:31:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-17 o 10:26, Irek.N. pisze:

> [...]
    > Było bardzo dużo stłuczek - szczególnie na wylocie w ulicę Konopnickiej.
    > Światła w pewien - fakt, ułomny - sposób rozwiązywały problem kierowców
    Ale się w końcu naumieli i teraz są wyłączone, samego mnie trafiało jak
    jeździłem przez nie jak jeszcze światła były i korki robiły.

    > A jak już mówimy o niepotrzebnych światłach, to wyłącz w Wapienicy
    > światła. Zobaczysz jak pięknie wszystko stanie.
    Ale to nie rondo, każde zwykłe skrzyżowanie "stanie" bez świateł.
    A koło Ciebie jest rondo bez świateł i daje radę :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K