  • Data: 2013-08-11 14:39:28
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 22:19:52 +0200, Mirek napisał(a):
    > No to nie wypowiadam się tylko pytam: To dlaczego pręty paliwowe
    > składają sobie spokojnie ludzie w zwykłych gumowych rękawiczkach,
    > układają to w kasetach i jakoś nic się nie grzeje i nie promieniuje?

    Moze ich byc bardzo malo, wrecz sladowa ilosc.
    A z braku moderatora oraz kiepskiej geometrii powielania nie ma.

    W kazdym badz razie w uranie promieniowania neutronowego przez dlugie
    lata nie wykryto, choc z drugiej strony nic nie pisza aby Fermi jakies
    dodatkowe promieniowanie stosowal.

    Za to w uzywanym paliwie neutronow pelno sie promieniuje, tzn z
    utworzonych izotopow o roznym czasie rozpadu.

    > O ten reaktor mi chodziło - gdzie tu jest usuwanie prętów?
    > http://www.youtube.com/watch?v=pa0Fmcv83nw

    A gdzie jest wsuwanie przy wylaczaniu ?

    Dziwnie malo google znajduje o jego konstrukcji, wrecz nic.
    Tylko tyle ze potrafi produkowac impulsy juz 7ms ... ciekawe.

    J.