  • Data: 2013-08-25 00:42:06
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-05 21:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Można to przybliżyć w ten sposób, że powtarzasz sygnał wielokrotnie i z
    > odpowiednio dużej liczby próbek, o których wiesz, że się powtarzają,
    > jesteś w stanie wydobyć właściwe dane. To tak bardzo z grubsza - tylko
    > żeby złapać o co chodzi. Jeżeli bardziej interesuje, to musisz trochę
    > czasu na to poświęcić.

    Tak się zastanawiam, czy może ktoś próbował zrobić coś takiego w
    warunkach amatorskich? Mam na myśli jakiś beacom nadający w kółko sygnał
    z bardzo, bardzo małą mocą (przy użyciu np. CW albo PSK). Odbiornik
    zainstalowany w miejscu, w którym wiadomość byłaby całkowicie przykryta
    szumem.

    Czy zaprzęgając do pracy komputer, analizujący wybraną częstotliwość
    dałoby się po jakimś czasie odebrać treść sygnału?