  • 1. Data: 2010-07-01 08:07:19
    Temat: Sygnał RGB na 100m
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Witam.
    Muszę przesłać sygnał RGB z karty PC do monitora na odległość 75-100m.
    Przeniesienie komputera jak i jakakolwiek ingerencja w niego i system nie
    wchodzi w rachubę.
    Czy moglibyście podpowiedzieć jakiego gotowca zastosować (wzmacniacz RGB),
    jaki kabel?
    Google na hasło "wzmacniacz RGB" wywala mnóstwo linków, ale do wzmacniaczy
    RGB do sterowania LED`ów.
    A może jakaś inna koncepcja?

    Pozdrawiam
    ELP

  • 2. Data: 2010-07-01 08:34:59
    Temat: Re: Sygnał RGB na 100m
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 1 Lip, 10:07, ELP <e...@p...neostrada.pl> wrote:
    > Witam.
    > Musz przes a sygna RGB z karty PC do monitora na odleg o 75-100m.
    > Przeniesienie komputera jak i jakakolwiek ingerencja w niego i system nie
    > wchodzi w rachub .
    > Czy mogliby cie podpowiedzie jakiego gotowca zastosowa (wzmacniacz RGB),
    > jaki kabel?
    > Google na has o "wzmacniacz RGB" wywala mn stwo link w, ale do wzmacniaczy
    > RGB do sterowania LED` w.
    > A mo e jaka inna koncepcja?

    Napisz jeszcze jakie parametry bedzie mial ten obraz.
    I czy to jest RGB takie na osobnych liniach plus synchro czy to zwykly
    dsub?
    No i napisz co na tym monitorze widac. Ograniczy to ilosc pomyslow z
    kosmosu

    Rozwiazan jest pare ale kosztuja od 300zl w gore...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-07-01 08:47:41
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Może programowo - pulpit zdalny albo VNC nawet na drugą stronę kuli
    ziemskiej.

    PC

  • 4. Data: 2010-07-01 09:05:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ELP" <e...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaki kabel?
    > Google na hasło "wzmacniacz RGB" wywala mnóstwo linków, ale do wzmacniaczy

    Może wyjść trochę drogo ale zastosować możesz a nawet musisz na kazdy sygnał
    niezależny wzmacniacz sygnału video.
    takie wzmacniacze kupisz w firmach z telewizją dozorową.
    Sa takie które od razu zamieniają sygnał na skrętkę - mają wbudowany balun -
    więc teoretycznie jedną skrętką (4 pary) możesz póścić naraz 4 sygnały po
    czterech wzmacniaczach. Na końcu skrętki kazdą parę zaopatrujesz w balun
    (też do kupienia w tych firmach) i gotowe.

    Marek

  • 5. Data: 2010-07-01 09:11:11
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > kosmosu
    >
    > Rozwiazan jest pare ale kosztuja od 300zl w gore...

    Obraz 1024x768 ze zwykłej (starej) karty graficznej PC. Jest to SCADA,
    więc jakość nie musi być super.
    Cena nie jest tu krytycznym warunkiem :-)

  • 6. Data: 2010-07-01 09:12:55
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Dnia 01-07-2010 o 10:47:41 PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Może programowo - pulpit zdalny albo VNC nawet na drugą stronę kuli
    > ziemskiej.

    Pisałem, że nie ma opcji jakiejkolwiek ingerencji w komputer.
    Software i hardware niemodyfikowalne.
    Tak więc ten pomysł odpada.

  • 7. Data: 2010-07-01 09:37:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]
    >kosmosu

    >Rozwiazan jest pare ale kosztuja od 300zl w gore...

    A czy RGB z karty do monitora monitora to nie jest tylko jeden standard?

    Marek

  • 8. Data: 2010-07-01 09:47:40
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 01.07.2010 10:07, ELP wrote:
> [...]
    > RGB), jaki kabel?
    > Google na hasło "wzmacniacz RGB" wywala mnóstwo linków, ale do

    Jakieś takie mądrzejsze przełączniki KVM mają możliwość zapięcia zdalnej
    konsoli miedzy innymi przez ethernet.

  • 9. Data: 2010-07-01 10:04:41
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > sygnały po czterech wzmacniaczach. Na końcu skrętki kazdą parę
    > zaopatrujesz w balun (też do kupienia w tych firmach) i gotowe.

    Na szybko w googlach znalazłem rozwiązanie w stylu wyżej zaproponowanym.
    http://www.amazon.com/Niles-C5-VGA-Video-extender-ex
    ternal/dp/B000VSYJGC
    http://www.smarthome.com/manuals/6768.pdf
    Przy rozdzielczości 1024x768 podają zasięg 75m.
    Piszą, że to urządzenie pasywne, więc można pokusić się o samodzielne
    zrobienie :-)
    Skrętka ma 4 pary. RGB to 3 pary. Są jeszcze dwa sygnały synchronizacji H i
    V i tutaj mam dylemat czy można je puścić jedną parą skręconych przewodów,
    wykorzystując fakt, że masa przechodzi i tak skrętkami od RGB. Raczej będą
    się zakłócać wzajemnie więc lepiej dać drugą skrętkę.

  • 10. Data: 2010-07-01 10:15:30
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Na szybko w googlach znalazłem rozwiązanie w stylu wyżej zaproponowanym.
    > http://www.amazon.com/Niles-C5-VGA-Video-extender-ex
    ternal/dp/B000VSYJGC
    > http://www.smarthome.com/manuals/6768.pdf

    Znalazłem inne rozwiązania:
    http://www.smartvm.com/vga-video-extender-c1325.htm
    Pierwsze z listy urządzenie jest ze wzmacniaczem i daje zasięg 170m na
    skrętce.