  • Data: 2010-10-11 17:11:19
    Temat: Re: Sygnał GPS w domu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w
    >I zastanowiło mnie jak musi być ustawiony odbiornik. Czy musi on
    >"patrzeć" w stronę równika? Czy w sama górę nieba, czy musi byś
    >zwrócony na południe?

    Satelity maja orbity nachylone 55 stopni od rownika, one sie kreca,
    Ziemia sie kreci, wszystko sie kreci, antena jest polsferyczna,
    wiec w sumie w Polsce wszystko jedno jak ustawisz, byle nie w
    podloge. W dodatku do ustalenia pozycji najbardziej sie przydaja
    satelity ustawione na horyzoncie.

    >Czy w domu da się jakoś złapać sygnał?

    Zalezy od domu i od odbiornika.
    Generalnie sygnal jest slaby i kazde tlumienie przeszkadza.

    Najlepiej ustawic jak najblizej okna, ale nie polnocnego.
    Do ustalenia pozycji trzeba 3-4 satelitow, najlepiej z roznych
    stron, wiec w sumie jednak nie w domu.

    J.