  • 11. Data: 2022-11-04 09:20:27
    Temat: Re: Świetlówki kompaktowe i ich jakość
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.11.2022 20:16, J.F wrote:
    > Nowe czy stare? 5 lat temu to chyba srednia, teraz za droga ?
    > Ale stare mialy miec 500 lm?

    A tak z innej beczki, te co kupiłem to widzę że mają na pudełku duży
    żółty napis "POSIADA WARYSTOR". Co najmniej jakby to jakiś "game
    changer" był. I tak się zastanawiam co on ma mi dać. Jak strzeli
    priorun, to chociaż oświetlenie sprawne mi zostanie? ;-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2022-11-04 09:24:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 09:20:27 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > changer" był. I tak się zastanawiam co on ma mi dać. Jak strzeli
    > priorun, to chociaż oświetlenie sprawne mi zostanie? ;-P

    Byc moze.

    Albo po prostu stare padaly od 270V, cos sie gdzies czesto zdarzalo
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-11-04 10:11:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Nov 2022 18:54:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Teraz takie kupiłem zamiast poprzednich 500lm. Może i drogie, ale jako
    > jedyne które znalazłem z oznaczeniem A+. A co napisać w takim razie o
    > philipsach które analogiczne kosztują 40zł?

    A po co pisac? Mozna kupic inne 3 za 14 zl :-)

    No coz - moze te philipsy tyle warte ... ciekawe czemu :-)

    Bo tu np 44.90, ale 6 sztuk
    https://allegro.pl/oferta/6x-zarowka-e27-philips-led
    -9w-60w-2700k-a60-10471458353

    > No i wymiana taśmy np. po całym suficie to inna bajka do czterech
    > "żarówek" ;-)

    Zalezy od organizacji ... ale moze nie trzeba wymieniac, tylko
    odkrecic sciemniacz, albo dolozyc nowe :-)

    > Spokojnie, wraz z wiekiem pewnie będę zwiększał ilość lm przy kolejnych
    > zmianach :-(

    > Do okulisty i tak się umówiłem na sobotę. Niech będzie że profilaktyczna
    > kontrola, bo ostatniej już nie pamiętam kiedy.

    Profilaktyczna kontrola w pewnym wieku jest nieprzyjemna :-)

    No ale jakis miernik by sie przydal, zeby wiedziec czy to lampy, czy
    cos sie dzieje niedobrego w organizmie.

    Na szczescie postep jest w i tej dziedzinie ... niech sie stanie
    swiatlosc

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-27w-sansi-
    5000k-4000lm-cri-80-a-12705144781
    4k lm ... 27W

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-rozkladana-80w-led
    -lampa-do-warsztatu-71-12558951478
    12k lm

    https://allegro.pl/oferta/lampa-przemyslowa-led-ufo-
    high-bay-200w-24000lm-12284445706
    24k lm

    itp

    J.

  • 14. Data: 2022-11-04 14:49:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2022 10:11:07 +0100, J.F napisał(a):

    > A po co pisac? Mozna kupic inne 3 za 14 zl :-)
    >
    > No coz - moze te philipsy tyle warte ... ciekawe czemu :-)

    Temat chyba zmeandrował ze świetlówek kompaktowych w stronę LED-ówek.
    Powiem tyle: na wiele LED-ówek philipsa tylko jedna mi się uszkodziła. Od
    samego początku - czyli może ok. 20 lat, może więcej - wszystkie świecą
    poprawnie. Natomiast innych producentów padają co kilka lat, a różna tania
    chińszczyzna typu Maclean czy Whitenergy to nieraz wytrzymywała tylko ze
    dwa lata.
    Ja wolę zapłacić więcej i mieć spokój.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-11-04 18:06:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wkładałem trzy jakieś bardzo drogie (bo index 9xx i szeroki kąt rozsyłu trudno kupić
    ) Osramy chyba, parę lat temu, jeden padł
    szybko (sprzedawca bez wahania dosłał nowy) drugi zamierza.
    Ale to faktycznie dysonans, bo generalnie dobre firmowe się trzymają, byle nie z
    linie ekonomicznej dla jakichś Makro Keszów.

  • 16. Data: 2022-11-04 19:22:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 14:49:56 +0100, Adam wrote:

    > Temat chyba zmeandrował ze świetlówek kompaktowych w stronę LED-ówek.
    > Powiem tyle: na wiele LED-ówek philipsa tylko jedna mi się uszkodziła. Od
    > samego początku - czyli może ok. 20 lat, może więcej

    Chyba przesadzasz, albo masz na mysli swietlowki.
    Moze sie myle, ale 20 lat temu nie bylo jeszcze "zarowek LED".

    Moja najkrosza swiecila bodajze 1 dzien.
    Byla taka, co swiecila 23 miesiace - a paragony trzymam :-)

    Najstarsze swiecą juz ladnych pare lat ... hm, czy nie 10?
    W IKEI kupione, 6/40W, z racji mocy nadaja sie tylko do kibla.

> [...]
    > chińszczyzna typu Maclean czy Whitenergy to nieraz wytrzymywała tylko ze

    W mieszkaniu raczej bez znaczenia.
    Padnie szybko - lepiej, bo gwarancja. Wytrzyma dluzej - zapomnisz ile
    swiecily.
    Co innego, jak wymiana skomplikowana czy sufit wysoko.

    J.