    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki kompaktowe i ich jakość
    Date: Fri, 4 Nov 2022 10:11:07 +0100

    On Thu, 3 Nov 2022 18:54:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Teraz takie kupiłem zamiast poprzednich 500lm. Może i drogie, ale jako
    > jedyne które znalazłem z oznaczeniem A+. A co napisać w takim razie o
    > philipsach które analogiczne kosztują 40zł?

    A po co pisac? Mozna kupic inne 3 za 14 zl :-)

    No coz - moze te philipsy tyle warte ... ciekawe czemu :-)

    Bo tu np 44.90, ale 6 sztuk
    https://allegro.pl/oferta/6x-zarowka-e27-philips-led
    -9w-60w-2700k-a60-10471458353

    > No i wymiana taśmy np. po całym suficie to inna bajka do czterech
    > "żarówek" ;-)

    Zalezy od organizacji ... ale moze nie trzeba wymieniac, tylko
    odkrecic sciemniacz, albo dolozyc nowe :-)

    > Spokojnie, wraz z wiekiem pewnie będę zwiększał ilość lm przy kolejnych
    > zmianach :-(

    > Do okulisty i tak się umówiłem na sobotę. Niech będzie że profilaktyczna
    > kontrola, bo ostatniej już nie pamiętam kiedy.

    Profilaktyczna kontrola w pewnym wieku jest nieprzyjemna :-)

    No ale jakis miernik by sie przydal, zeby wiedziec czy to lampy, czy
    cos sie dzieje niedobrego w organizmie.

    Na szczescie postep jest w i tej dziedzinie ... niech sie stanie
    swiatlosc

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-27w-sansi-
    5000k-4000lm-cri-80-a-12705144781
    4k lm ... 27W