  • Data: 2022-11-04 19:22:57
    Temat: Re: Świetlówki kompaktowe i ich jakość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Nov 2022 14:49:56 +0100, Adam wrote:

    > Temat chyba zmeandrował ze świetlówek kompaktowych w stronę LED-ówek.
    > Powiem tyle: na wiele LED-ówek philipsa tylko jedna mi się uszkodziła. Od
    > samego początku - czyli może ok. 20 lat, może więcej

    Chyba przesadzasz, albo masz na mysli swietlowki.
    Moze sie myle, ale 20 lat temu nie bylo jeszcze "zarowek LED".

    Moja najkrosza swiecila bodajze 1 dzien.
    Byla taka, co swiecila 23 miesiace - a paragony trzymam :-)

    Najstarsze swiecą juz ladnych pare lat ... hm, czy nie 10?
    W IKEI kupione, 6/40W, z racji mocy nadaja sie tylko do kibla.

    >- wszystkie świecą
    > poprawnie. Natomiast innych producentów padają co kilka lat, a różna tania
    > chińszczyzna typu Maclean czy Whitenergy to nieraz wytrzymywała tylko ze
    > dwa lata.
    > Ja wolę zapłacić więcej i mieć spokój.

    W mieszkaniu raczej bez znaczenia.
    Padnie szybko - lepiej, bo gwarancja. Wytrzyma dluzej - zapomnisz ile
    swiecily.
    Co innego, jak wymiana skomplikowana czy sufit wysoko.

    J.